پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شاپرک جزییات طرح استفاده از سهمیه سوخت در کارت‌های بانکی را منتشر کرد

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 651976
شاپرک پیشنهاد داده است که پرداخت یارانه سوخت خودروها از طریق شبکه شاپرک و واریز یارانه به کارت بانکی دارنده خودرو انجام شود.
طرح استفاده از سهمیه سوخت در کارت‌های بانکی
به گزارش جهان نيوز،  شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک) پیشنهاد داده است که پرداخت یارانه سوخت خودروها از طریق شبکه شاپرک و واریز یارانه به کارت بانکی دارنده خودرو انجام شود.

با توجه به نیاز به تخصیص سهمیه یارانه‌ای (در قالب مبلغ مشخص) به دارندگان وسایل نقلیه در کارت‌های بانکی، لازم است سامانه تجمیع‌کننده اطلاعات کارت‌های دارنده اعتبار سوخت، تحت عنوان «سامانه سوخت» به سامانه شتاب متصل شود.

بر اساس این گزارش، سامانه سوخت در کنار سامانه‌های ویژه‌ای همانند سامانه رفاهی و امنیت غذایی به سامانه شتاب متصل شده و با استاندارد تبادل پیام سامانه شتاب – که مبتنی بر استاندارد بین‌المللی ۸۵۸۳ ISO است – به تبادل پیام می‌پردازد. به‌این‌ترتیب کلیه ارایه‌دهندگان خدمات پرداخت عضو شبکه شاپرک قادر خواهند بود، پذیرنده کارت‌های بانکی عضو شتاب جهت انجام فرآیند خرید سوخت با تخصیص یارانه باشند.

طبق سند منتشرشده، سامانه سوخت امکان نگهداری شماره کارت‌های ثبت‌نام‌شده در این سامانه و میزان اعتبار ریالی هر کارت (یارانه سوخت) و اطلاعات دارنده کارت (شامل شماره موبایل و کد ملی) را خواهد داشت. این سامانه ملزم به رعایت کلیه استانداردهای امنیتی کارت ویژه صادرکننده کارت است.

به گزارش خبرنگار فارس روز گذشته طی گزارشی اعلام شد یکی از دلایل به تاخیر افتادن احیای کارت سوخت، مشکلات موجود در صدور کارت‌های جدید در کشور است و برای حل این مشکل، استفاده از کارت‌های بانکی به جای کارت سوخت در حال بررسی است.

برای مشاهده مستندات فنی این طرح، اینجا را ملاحظه کنید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *