جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۵
صدر:

ظریف قوی‌ترین وزیر خارجه و یک فرد انقلابی است

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 651967
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هجمه کنندگان به دکتر ظریف وارد افشاگری علیه خود شده اند، این افراد نشان می دهند که به اصول اسلامی و اخلاقی پایبند نیستند.
ظریف قوی‌ترین وزیر خارجه و یک فرد انقلابی است
به گزارش جهان نيوز، سید محمد صدر در گفت و گو با ایرنا درباره هجمه های صورت گرفته علیه اظهارات محمد جواد ظریف در خصوص موضوع مبارزه با پولشویی، به وجود برخی مخالفت ها توسط افراد و جریان های خاص در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: این افراد و گروه ها با لوایح مرتبط به FATF مخالف هستند که این نشان از مواضع آن ها در جهت تامین خواسته های رییس جمهوری آمریکا است که باید آن را اصلاح کنند.

عضو اصلاح طلب مجمع تشخیص مصلحت به هجمه های ایجاد شده علیه وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: این نوع سخنان که توسط برخی افراد علیه ظریف گفته می شود، غیر از اتهام چیز دیگری نیست و نشان می دهد مواضع آن ها در جهت منافع آمریکا و خواسته های ترامپ است.

صدر با اشاره به اینکه مهم تر از همه چیز خواسته و نظر مردم است، گفت: هر چه بیشتر این افراد علیه ظریف سخن بگویند، بیشتر خود را افشا می کنند و اتهاماتی که وارد می کنند یک نوع خود افشاگری است که نشان می دهند که به اصول اسلامی و اخلاقی پایبند نیستند.

وی یادآور شد: خیلی خوب است که مردم این افراد را می بینند. آنها می دانند اگر زمانی این افراد بر قدرت باشند چه بلایی بر سر مملکت خواهند آورد.

صدر در ادامه تاکید کرد: ظریف بهترین و قوی ترین وزیر خارجه ای است که جمهوری اسلامی به خود دیده است.

وی با اشاره به تجربه سی و چند ساله ظریف در امور سیاسی و بین المللی، افزود: ایشان مراحل ارتقا را از پایین ترین به بالاترین سطح کسب کرد و تحصیلات خود را در همین رابطه به دست آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سابقه دوستی 30 ساله خود با ظریف اشاره و تاکید کرد: وی فردی مومن، انقلابی و به معنای واقعی طرفدار نظام است و به همین دلیل در ماموریت های دشوار منافع جمهوری اسلامی را دنبال کرده و آن را به دست آورده است.

صدر از مذاکرات وزیر امور خارجه در موضوعات افغانستان و عراق تمجید کرد و اظهار داشت: انجام مذاکرات در جهت ایجاد حکومت مطلوب در افغانستان برای مردم این کشور و دفع خطر طالبان در مرزهای شرقی کشور، از زحمات او بود.

وی با بیان این که در شرق و غرب کشور خطراتی جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کرد، خاطرنشان کرد: پس از سقوط صدام و طالبان ظریف از طریق دیپلماسی به گونه ای عمل کرد که منافع جمهوری اسلامی به صورت کامل تامین شد.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تاکید کرد: وجود اعتقاد مخلصانه و تامین منافع جمهوری اسلامی دلیل محکمی برای تایید ظریف توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

چه خوب است آقای صدر و یا وزیر خارجه محبوبشان به این سوالات مطرح شده در یادداشت امروز مدیرمسئول کیهان پاسخ دهند:

- چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، ایران اسلامی به پولشویی گسترده متهم می‌کنند؟!

- گفته شده در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود و کسانی یا کسی در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده است! خب! چرا این پولشویان - به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمی‌کنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خود‌داری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟! 

- این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت می‌پذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان متوسل شود (پذیرش FATF)! آیا این اظهار‌نظر جنابعالی تخریب دولت و اعتراف به ناکارآمدی آن نیست؟! دولتی که خود یکی از اعضای اصلی آن هستید؟! 

- آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که همه توان دولت را برای مقابله با مفسدان اقتصادی که پولشویی یکی از مصادیق آن است به کار می‌گیرد. آیا به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمی‌کنید؟! اگر به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید در کابینه ایشان چه می‌کنید و اگر اعتماد دارید چرا پولشویان را معرفی نمی‌کنید؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
رفیق ظاهرا بیاد قحطی زدگان یمن داری زندگی می کنی
یک دیپلمات
Russian Federation
صدر کاملا اغراق کرده و خودش جزو ضعیفترین معاونان وزارتخارجه است.
میزان نارضایتی کارمندان وزارتخارجه در زمان آقای ظریف از همه در تاریخ بعد از انقلاب از وزیر خارجه بالاتر از سایرین است و اتفاقا ایشان در نگاه متخصصین متعهد وزارتخانه، بعد از علی اکبر صالحی ضعیفترین وزیر خارجه بعد از انقلاب محسوب می شوند
حامد
Iran, Islamic Republic of
حرف دلی زده. قوی ترین وزیر خارجه یعنی چی؟ چه شاهکاری کرده؟ شاهکار ظریف برجام بود که زِمین خورد !!!.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان با تمام قوا در دولت روحانی ظاهر شدند
برگ برنده اونها هم دیپلماسی بود
رئیس دیپلماسی ظریف بود
نتیجه کار ظریف برجام بود و بعد تحریم ها و بعد بازی خوردن از اروپا
این کشور برای خیمه شب بازی اصلاح طلبها بیش از حد هزینه داده.
این کشور برای خود نمایی انقلابی نما های چون رجال پیر و فرتوت بیش از حد داره هزینه میده
Iran, Islamic Republic of
باز هم ترسوندن مردم برای پیشبرد اهداف سیاسی! باز هم تخریب دیدگاه رقیب و فرار به جلو!
Iran, Islamic Republic of
یک تحلیل و تفسیر صحیح ویک پیش بینی از آقای ظریف که درست از آب درآمده را نام ببرید؟بارم100نمره!!!!!
منکه بیاد ندارم یک کلمه از حرفهایش درست از آب در آمده باشد
دهقان
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد این ملت برسه با این کسانی که می‌خواهند مصلحت نظام اسلامی را تشخیص بدهند‍‍!!
قوی بودن آقای ظریف از برجام ،لبخندبه اروپائیان ، اخم به مجلسیان ، قدم زدن با جان کری ،و اعتماد به قول شفاهی آمریکا کاملا پیداست
Romania
شوخی نکن حال خندیدن نداریم.
Iran, Islamic Republic of
...
علی سبیلوی لاهیجانی
حرف های آقای صدر را با امضای آقای کری می پذیریم چون امضای ایشون تضمینه
Iran, Islamic Republic of
از اون حرفها بود البته براي خنده
Iran, Islamic Republic of
واقعا" !!!
Iran, Islamic Republic of
اسپند دود کنید چشم نخوره امیر کبیر زمانه !!
Iran, Islamic Republic of
....