شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پارلمان تونس به وزرای جدید رأی اعتماد داد

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 651930
پارلمان تونس دیشب با تغییر وزرای پیشنهادی نخست‌وزیر که از یک هفته گذشته انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشته است، موافقت کرد.
پارلمان تونس به وزرای جدید رأی اعتماد داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نمایندگان پارلمان تونس به ۱۳ وزیر پیشنهادی «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر این کشور رأی اعتماد داده و با اکثریت آراء با آن موافقت کرد.

الشاهد هفته گذشته ۱۳ وزیر جدید وارد کابینه خود کرد در حالیکه وزرای خارجه، دفاع، مالی و وزیر کشور در مناصب خود ابقا شدند.طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، الشاهد در جلسه دیشب پارلمان پیش از رأی‌گیری تأکید کرد که اولویت وی از اعمال تغییرات در کابینه، رشد و شکوفایی کشور، مبارزه با بیکاری و تورم است و وی علاقمند به بهبود شاخصه‌های رشد و سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های شغلی و نیز کاهش کسری بودجه تا سطح ۳.۹ درصد در بودجه سال ۲۰۱۹ است.

الشاهد از دو سال پیش که به عنوان نخست‌وزیر تونس تعیین شده است، با انتقادات شدید از سوی حزب «نداء تونس» وابسته به «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور این کشور مواجه است و تا کنون این حزب بارها استعفای الشاهد را خواستار شده است.
السبسی هفته پیش با اقدامات الشاهد مبنی بر تغییر وزرا مخالفت کرد که از دیدگاه ناظران تنش سیاسی بین رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۹ تشدید می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *