پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جایزه‌ای که از سفیر "بی‌وجدان" پس گرفته شد

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 651803
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که جایزه حقوق بشر «سفیر وجدان» را از رهبر معنوی میانمار، به دلیل تداوم نقض بشر در این کشور، پس گرفته است.
جایزه‌ای که از سفیر "بی‌وجدان" پس گرفته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،سازمان عفو بین‌المللی، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کومی نایدو» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل نامه‌ای به «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار ارسال کرد تا به اطلاع او برساند که این سازمان جایزه معتبر «سفیر» وجدان را از او پس خواهد گرفت.

سازمان عفو بین‌الملل این جایزه را در سال 2009 به سوچی داده است.

دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌اش به سوچی نوشته است: از شما به عنوان سفیر وجدان سازمان عفو بین‌الملل، انتظار می‌رفت که به استفاده از نفوذ معنوی‌تان برای متوقف ساختن ظلم، در هر جایی که می‌بینید و به‌ویژه در داخل خودِ میانمار، ادامه خواهید داد.

در ادامه این نامه آمده است: امروز، ما احساس ناامیدی عمیق می‌کنیم؛ برای این‌که شما دیگر نماد امید، شجاعت و دفاع پایدار از حقوق بشر نیستید. سازمان عفو بین‌الملل نمی‌تواند وضعیت مداوم شما به عنوان دریافت‌کننده جایزه «سفیر وجدان» را توجیه کند. از این‌رو، با نهایت اندوه و تاسف، ابلاغ می‌کنیم که این جایزه را از شما پس خواهیم گرفت.

پیش‌ از این نیز انگلیس نشان «آزادی آکسفورد» رهبر معنوی میانمار را پس گرفته بود. نشان «آزادی آکسفورد» به افراد شاخصی اعطا می‌شود که بنا به اعتقاد شورای این شهر، کارهای شایسته‌ای برای این شهر انجام داده‌اند.

بحران مسلمانان روهینگیایی، که در نتیجه سرکوب شدید از سوی ارتش میانمار، به کشورهای همسایه از جمله بنگلادش گریخته‌اند، فشارهای بین‌المللی را علیه آنگ سان سوچی افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *