شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۳
۸۰
یادداشت/ حسین شریعتمداری؛

آقای ظریف متوجه هستید که... ؟!

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب: 651727
اظهارات اخیر ظریف در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام می‌شود»! به تیتر اول خبرگزاری‌های آمریکایی و اروپایی و سایت‌های خبری ضدانقلاب تبدیل شد که ‌اشاره به چند نکته و مطالبه پاسخ ایشان ضروریست.
آقای ظریف متوجه هستید که... ؟!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان « آقای ظریف متوجه هستید که... ؟!» به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با یکی از پایگاههای خبری در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF  اشاره کرد و در انتقاد از سخنان محمد جواد ظریف در این مصاحبه نوشت:

 آقای ظریف در مصاحبه با یک سایت خبری و در دفاع از پیوستن ایران به گروه اقدام مالی FATF گفت: پولشویی در کشور ما یک واقعیت است و کسانی که هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌کنند به راحتی ده‌ها میلیارد هم برای مخالفت با پولشویی هزینه می‌کنند! ایشان در بخش دیگری از مصاحبه خود بدون آنکه از هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی نام ببرد ادعا کرد که آنها فقط در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده‌اند! اظهارات آقای ظریف بلافاصله با عنوان «در ایران پولشویی گسترده انجام می‌شود»! به تیتر اول خبرگزاری‌های آمریکایی و اروپایی و سایت‌های خبری ضدانقلاب تبدیل شد.

درباره اظهارات دیروز آقای ظریف ‌اشاره به چند نکته و مطالبه پاسخ ایشان ضروری است؛

۱- جناب ظریف! چرا دقیقا هنگامی که آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح چهارگانه FATF در کشورمان یقه چاک می‌دهند و فشار می‌آورند، جنابعالی ایران اسلامی را به پولشویی گسترده متهم می‌کنید؟! جنابعالی در حالی که آمریکا اصرار داشت با ترساندن ملت از سایه جنگ اهداف خود را به ایران تحمیل کند، فرموده بودید آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام تاسیسات نظامی ما را نابود کند! و با این اظهار‌نظر خود، آن‌هم از جایگاه وزیر امور خارجه به کمک آمریکا در تهدید نظامی علیه مردم وطنتان رفته بودید و نمونه‌های دیگری از این دست که تاکنون از جانب شما بی‌پاسخ مانده است!

۲- فرموده‌اید در ایران هزاران میلیارد تومان پولشویی می‌شود و کسانی یا کسی در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد تومان پولشویی کرده است! خب! چرا این پولشویان - به قول خودتان- صدها هزار میلیاردی را به مردم و مخصوصا به مراجع قضایی معرفی نمی‌کنید؟! اگر ادعایتان واقعیت دارد، خود‌داری شما از معرفی آنان خیانت به ملت و نظام و همدستی با پولشویان است! نیست؟! 

۳- ممکن است بفرمایید که خودداری شما از معرفی کلان‌پولشویان به علت ترس از آنهاست! در این صورت وقتی جنابعالی از پولشویان در داخل کشور می‌ترسید چه تضمینی هست که در انجام ماموریت خود در وزارت خارجه از کمترین تهدید دشمنان وحشت نکنید و منافع ملت و کشورتان را در پی این وحشت و ترس، بر باد ندهید؟!

۴- این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت می‌پذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان متوسل شود (پذیرش FATF)! آیا این اظهار‌نظر جنابعالی تخریب دولت و اعتراف به ناکارآمدی آن نیست؟! دولتی که خود یکی از اعضای اصلی آن هستید؟! 

۵- آقای رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که همه توان دولت را برای مقابله با مفسدان اقتصادی که پولشویی یکی از مصادیق آن است به کار می‌گیرد. آیا به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمی‌کنید؟! اگر به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید در کابینه ایشان چه می‌کنید و اگر اعتماد دارید چرا پولشویان را معرفی نمی‌کنید؟!

۶- از چهار لایحه FATF، لایحه موسوم به مقابله با تامین مالی تروریسم CFT که اصلی‌ترین آنهاست از سوی شورای نگهبان رد شده است. همان لایحه‌ای که جنابعالی اصرار فراوانی بر تصویب آن داشتید. اکنون جای این سؤال است که آیا اظهارات نسنجیده جنابعالی متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پولشویی برای تامین مالی تروریست‌ها نیست؟! یعنی دقیقا همان که آمریکا و اسرائیل و اروپا همه‌روزه ایران اسلامی را به آن متهم می‌کنند! بیهوده نیست که اظهارات جنابعالی بلافاصله به تیتر اول رسانه‌های دشمن تبدیل شده و برایتان کف و سوت می‌زنند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
یه مثل معروفی هست که میگه هر وقت دیدی دشمن داره برات تبلیغ میکنه و ازت حمایت میکنه بدون که گل به خودی زدی، آره داداش !!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چه گل به خودی آقا ، راسته واقهیته چرا کسی از این شخص و امثال ابنها شکایت نمیکند ....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من فقط از آقای ظریف وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی فقط یک خواسته دارم: به سوال های آقای شریعتمداری جواب دهید منطقی و غیر احساسی.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ظریف با این حرف ... بهانه برای تحریم بیشتر کشور را فراهم نموده است !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
‏دو هفته پیش که با ⁧ ظریف ⁩ جلسه داشتیم گفت ⁦ cft ⁩ هیچ ربطی به وزارت خارجه ندارد و ما مسئول آن نیستیم من همینطوری از طرف دولت در مجلس حضور یافتم

‏حالا معلوم شد درست می گفته !!!!!!!!!!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ظریف تو یک پدیده ایی!...
United States
چرا به خودت گرفتی اقای تندرو ؟ مگر شما خدایی نکرده پولشویی می کنی ؟ این همه اصرار در عدم شفافیت نشون میده پول ایران در کجاها که خرج نمیشه .
سلام
Iran, Islamic Republic of
به کار بردن کلماتی نظیر تندرو و معتدل و امثال آن فقط به کورتر شدن هر گره سیاسی و غیر آن کمک می کند. توجه کنید که این کلمات هیچ معادل واقعی ندارند و هرکسی برای خودش آن را معادل سازی می کند. برای کمک به اینکه موضوعی درست حل شود، ابتدا بایستی آن موضوع بدرستی تبیین شود. کلمه تندرو به چه معنی است؟ بهتر است با منطق باشیم. اینکه آقای ظریف فرمایشاتی داشته اند که نه تنها قابل دفاع بلکه حتی قابل توجیه نیز نبوده است، بسیار روشن است. نکته دوم اینکه آقای ظریف هیچ مدرکی هم برای هیچکدام از فرمایشاتشان ارائه نمی دهند. این بد است و نمی توان با وجود چنین وضعیتی، برداشتی درست از اوضاع داشت. دقت کنیم که دشمن هم از وضعیت غیر روشن و غیر شفاف سود می برد.
درود بر سردار قلم.
Iran, Islamic Republic of
همین که صحبت ظریف به تیتر یک رسانه های امریکایی و غربی تبدیل شده یعنی حاج حسین شریعتمداری درست میگه و صحبت های ظریف نسنجیده بوده است.
👀
Iran, Islamic Republic of
....

روزنامه دنیای اقتصاد اخیرا(نوزده آبان) در سرمقاله خود با عنوان "مقابله با جنگ اقتصادی" توصیه کرده است "مسلما امروز به هر شکل باید مرزهای خود را باز بگذاریم و بگذاریم هرکسی که می‌تواند، کالاهای مورد نیاز اقتصاد را وارد کند؛ حتی اگر ما او و ارز مورد نیازش را نبینیم".
این پیشنهاد از طرف کسانی داده می‌شود که داعیه شفافیت دارند و همواره دیگران را به قاچاق و پولشوئی متهم کرده‌اند. دیروز دور زدن تحریم‌های آمریکا را کاسبی تحریم می‌نامیدند، امروز می‌خواهند نظارت دولتی را کلا از تجارت حذف کنند تا وارداتچی‌هایی که پس از برجام کاسبی‌شان رونق گرفت، با بازگشت تحریم‌ها کاسبی‌شان از رونق نیفتد و با آسودگی کامل دست به قاچاق بزنند.ین جماعت، همان‌ها هستند که وقتی می‌گوئیم اطلاعات مبادلات مالی کشور نباید با اجرای FATF به دست دشمن بیفتد، می‌گویند شما مخالف شفافیت و به دنبال پولشویی هستید.
Romania
...
سعید
به نظرم تنها کسی که باید تو این چندسال دولت استیضاح میشد آقای ظریف بود ...
France
هر کی تو این سایت با این حریف ظریف در مورد پولشویی مشکل داره شک نکنید خودش تو کار پولشویی هست .شاید با همه حرفهای ظریف مخالف باشم ولی این حرفش دقیقا درسته!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
ظریف باید مستندات خود را به مراجع قضایی ارائه کند نه اینکه با این حرف ها برای رسانه های بیگانه خوراک تهیه نماید !
علی
Iran, Islamic Republic of
من مخالفم ظریف هستم ولی پولشویی نمیکنم.
پس حرف شما غلطه...
اینکه سند از ظریف خواسته شود یعنی توی پولشویی دست داره؟!!!
Iran, Islamic Republic of
پارسال در همین سایت که خوب هم چاپ می کرد
نوشتم
آقای ظریف بنظرم با ظرافت !!! کار می کند
ولی اکنون با شتاب کار می کند !

سرباز
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی با تشکر مطلب شما به رویت رسید لاکن توجه نمایید ارسال هر گونه نظریه استنادی باید مستند به مدارک معرفی شده باشد در غیر اینصورت قابلیت انتشار ندارد. با تشکر جهان نیوز
عباس
Iran, Islamic Republic of
الان اون کاربر از کجا بفهمه مقصود شما اونه؟
این چه کار سخیفی هست که انجام می دید: اگر نظری قابل انتشار نیست، سه نقطه چیه می گذارید که بعضاً بخش نظرات پر ... هست! خب نظر رو کلاً حذف کن. اینطوری قشنگ داری به مخاطب توهین می کنی. طرف وقتی میاد 10 تا نظر سه نقطه می بینه، از نظر دادن و تعامل منصرف میشه.
بعضاً نظراتی از خودم رو دیدم ... گذاشتید که فقط نگرش سیاسی متفاوت داشته ولی حاوی هیچ گونه توهین و تهمت نبوده! خب اگر اینقدر وسعت نظر ندارید، بخش نظر مخاطبان رو غیر فعال کنید. اینطوری حرفه ای تر هم هست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تشکر از جهان نیوز به خاطر احترام به مخاطب و توضیح چرایی درج نکردن بعضی نظرات ، سایت های اصلاح طلب و زنجیره ای که کلاً نظرات مخالف را حتی اگر مخالفت سطحی هم باشد منتشر نمیکنند.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
لااقل ظریف یک هفته به متهمین به پولشویی مهلت می داد تا اگر مایل بودند نسبت به صدور حکمش اعتراض کنند!
حکماً پولشو ها هم سپاه است و اینکه چرا با راهکارهای مبتکرانه خود اجازه نمی دهند تحریم های استکبار جهانی در مورد انقلاب اسلامی که سپاه پاسدارش هست، مؤثر بیفتد!
یاد زمانه دولت فتنه گر بزرگ می افتادم که یقه درانی می کردند که چرا اطلاعات سپاه در وزارت اطلاعات ادغام نمی شود تا آقای عبدی با دستان پر تری خدمت دیپلمات های با نفوذ آمریکایی برسد؟!
Iran, Islamic Republic of
هر چه می خواهیم خویشتن داری کرده و نگاه خوش بینانه به جناب آقای ظریف داشته باشیم ، نمی شود!! چه کنیم؟!!! آقای ظریف ! چرا آب به آسیاب دشمن می ریزید؟!! چرا با دشمنان چنگ و دندان تیز کرده این نظام هم آوا می شوید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا باعث تاسف است که وزیر جمهوری اسلامی ایران اینطوری سخن گفته باشد.
سیامک
Iran, Islamic Republic of
مگر سپاه پاسداران وظیفه حفاظت از انقلاب اسلامی را ندارد!؟
تا کی باید بنشینیم و ناظر تیشه به ریشه زدن اصلاح طلبان و دولت فعلی به انقلاب و نظام باشیم؟!؟!!؟
Iran, Islamic Republic of
سپاه طبق قانون اساسی حافظ انقلاب است وهرجا اساس انقلاب در خطر باشد ،دخالت میکند.ولی هرگز بر علیه منتخب مردم (هرچند مردم پشیمان هم شده باشند ) اقدام نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که مردم پاسدار انقلاب باشند این انقلاب پایدار خواهد بود نه نهاد و سازمان،و بدانید که هر سازمان و نهادی بخواهد در مقابل پاسداری انقلاب قرار گیرد محکوم به شکست می باشد ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف واقعیت ها را گفته !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعيت يك دايره فرض كنيم ظريف هم در دايره است
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
برخی واقعیت ها باید بین خودمون باشه و به خارج و بین دشمنان نباید درز پیدا کنه .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی : احسنت ! واقعا سردار قلم هستی
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد حسین شریعتمداری
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
از ظریف بپرسی میگه تو وزارت امورخارجه جاسوس و نفوذی پیدا نمی شه....؟!!!1
Iran, Islamic Republic of
پشت ديوار وزارت خارجه چه خبره ميشه از خود اول بگي
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست ...
Iran, Islamic Republic of
از حرف ظریف و عصبانیت کیهان معلومه ماجرا چیه و طرف حرف ظریف کیه
Iran, Islamic Republic of
بانک 16 و 20 خاتمی وتبلیغ باران کوثری مردم به روز سیاه نشستن از ماست که بر ماست
قوه قضائيه مقتدرم آرزوست.
Iran, Islamic Republic of
آيا اين سردار قهرمان!! عرصه ديپلماستي! دولت شيخ حسن حاضره اين ادعاي سنگيني كه كرده را در محضر دادگاه هم با سند و مدرك ثابت كنه؟!...
Iran, Islamic Republic of
شماها تاحالا به کی جواب پس دادین که دولت بده همینی که هست داداش
Iran, Islamic Republic of
هرکی تهمت دروغ میزنه باید جواب پس بدهد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا که! دولت ادعا می کرد زبان دنیا را بلده!
وزیری که باید با ملتش باشه علیه ملت خودش موضع می گیره.
شرم آوره...
خدایا غلط کردیم به اینا رای دادیم
خدایا توبه...
Iran, Islamic Republic of
تحمیل برجام به کشور و مردم و نسل های آینده توسط همین شخص ( ظریف) انجام شد ...
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف و دیگر مسئولان دولتی، حواستان باشد آب به آسیاب دشمن نریزید.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
جناب جواد خان ...
بیژن
Iran, Islamic Republic of
او به هیچ صراطی مستقیم نیست!!!!!!.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف نشان داده قافله را باخته...
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
درود برسردارقلم استادارجمند شریعتمداری دوست داشتنی مثل همیشه دقیق و ظریف و لطیف
عدالت
Iran, Islamic Republic of
به خدا گر خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم
آقای ظریف فاین تذهبون؟ کجا دارید می روید
Iran, Islamic Republic of
...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رسول جان ظریف جونت باز گل به خودی زده .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خدمات جناب ظریف بیشتر به نفع ایران بوده یا به نفع غربی ها؟ !!!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
برجام که به نفع امریکا و غرب تمام شد.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
ایشان از اول ...
Iran, Islamic Republic of
عصبانیت چرا...
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری اتفاقا شما چرا هیچ وقت دلایل و مستندات خودتان را در مورد اشخاص به دادگاه نمی دهید ؟ مثل ملاقات سید محمد خاتمی با جورج سورس ؟
Iran, Islamic Republic of
اونو که تایید شده!

حداقل اینه که حتی یکبار هم تکذیب نکرده!!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری را بارها مخالفینش به دادگاه کشانده اند ولی
در بیش از ۹۰درصد موارد پیروز و سرافراز بیرون آمده است
Iran, Islamic Republic of
چه بگویم اینک دولت و بانک مرکزی در اختیار شماست ...این مطالب را بیان میکنی اگر راست میگویی جواب سوالات آقای شریعتمداری را بده
واگر مطالبت واقعیت دارد افشاء کن ما مردم ازشما حمایت خواهیم کرد
...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
خدا را صدهزارمرتبه شکر که دولتمردانمون در اسرائیل درس نخوانده اند!
Iran, Islamic Republic of
دوستی میگفت موضع گیری اقای شریعتمداری در مسائل سیاسی برای من شاخص است ، هر چه ایشون بگه ، دقیقا بر عکس حرفهای او عین واقعیت است.
Iran, Islamic Republic of
این دوستتون منطقش لجبازیه ، و با همین منطق تَکرار تَکرار کردن که وضع کشور این شده
امیر
Australia
سلام
(((دوستی میگفت موضع گیری اقای شریعتمداری در مسائل سیاسی برای من شاخص است ، هر چه ایشون بگه ، دقیقا بر عکس حرفهای او عین واقعیت است.)))
اون دوست نبوده دشمن بوده درهرصورت خودت چه فکر میکنی؟!!!
یک سوال
Iran, Islamic Republic of
ببخشید این آقای ظریف وزیر خارجه کدوم کشور بود ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...