جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اظهارات عربستان، قیمت نفت را افزایش داد

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 651696
پس از اینکه عربستان اعلام کرد که عرضه نفت خود در ماه دسامبر را کاهش خواهد داد، قیمت نفت امروز بیش از 1.5 درصد افزایش یافت.
اظهارات عربستان، قیمت نفت را افزایش داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، پس از اینکه عربستان اعلام کرد که عرضه نفت خود در ماه دسامبر را کاهش خواهد داد و دیگر تولیدکنندگان نیز در آستانه نزدیک شدن به سال 2019 کاهش تولید را در نظر گرفتند، قیمت نفت امروز بیش از 1.5 درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 98 سنت افزایش 71.16 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 49 سنت افزایش 60.68 دلار معامله شد.

وزیر انرژی عربستان دیروز گفت ریاض در نظر دارد تا عرضه نفت خود به بازارهای جهانی در ماه دسامبر را روزانه 500 هزار بشکه کاهش دهد.

همچنین امروز آسوشیتدپرس نوشت خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان از  کشورهای تولید کننده نفت خواسته تا عرضه نفت خود به بازار جهانی را در مجموع یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

یک مقام کویتی که عضو اوپک نیز هست امروز گفت صادرکنندگان بزرگ نفت در آخر هفته «پیشنهادی برای نوعی کاهش در عرضه نفت در سال آینده را بحث خواهند کرد.» اما جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

عراق نیز اعلام کرده است که احتمالا به این حرکت می‌پیوندد.

پیتر کیرنان، تحلیلگر ارشد انرژی در واحد اطلاعاتی ایکانومیست در سنگاپور گفت پس از اینکه قیمت نفت به دنبال افزایش عرضه، حدود 20 درصد طی یک ماه کاهش یافت، اوپک بر کم کردن ریسک های کاهشی متمرکز شده است.

برای مشتریان، 20 درصد کاهش قیمت از اوایل اکتبر یک آسایش خاطر بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *