جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کشمکش در دولت ترزا می؛جلسه اضطراری لغو شد

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 651655
براساس گزارش‌ها، نخست‌وزیر بریتانیا مجبور شده است تا طرح‌ نشست اضطراری امروز (دوشنبه) کابینه برای تایید یک توافق بریگزیت را لغو کند.
کشمکش در دولت ترزا می؛جلسه اضطراری لغو شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رئوس مطالب این توافق تا سه‌شنبه آماده نمی‌شود و به شدت بعید به نظر می‌رسد که نشست ویژه اتحادیه اروپا برای امضای این توافق در ماه نوامبر برگزار شود.  

براساس گزارش این روزنامه انگلیسی، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا پس از مخالفت کابینه‌اش و بروکسل مبنی بر تحریف از مسیر حصول توافق از تصمیم خودش برای برگزاری این نشست منصرف شد.

در همین حال بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق بریتانیا بار دیگر از ترزا می خواسته است تا روند بریگزیت را تغییر دهد. او معتقد است که پیشبرد توافقی که بریتانیا را در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا نگه دارد "تسلیم کامل" در برابر بروکسل است.  

بوریس جانسون که از حامیان خروج کشورش از اتحادیه اروپاست، تلاش دارد تا می را به کنار گذاشتن طرح‌هایی موسوم به "چِکِرز" وادار کند. این طرح‌ها حامی جدایی کامل از اتحادیه اروپا و تضمین توافق تجارت آزاد به سبک کانادا است. به گفته این سیاستمدار انگلیسی، مذاکرات بریگزیت "بزرگترین ناکامی حکومتداری بریتانیا از زمان سوئز" است که بریتانیا کنترلش را بر این آبراه در دهه ۵۰ میلادی از دست داد.

او در مطلبی برای دیلی تلگراف نوشت: قابل باور نیست اما ظاهرا این دولت در آستانه تسلیم کامل است. از شما می‌خواهم تا وحشتناک بودن این تسلیم را درک کنید... ما در آستانه امضای چیزی هستیم که بدتر از موقعیت کنونی قانونی است. اینها اصطلاحاتی هستند که ممکن است بر یک مستعمره تحمیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *