پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آمار شریعتمداری از بدهی دولت به تامین اجتماعی

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 651633
وزیر جدید کار گفت: مجموع بدهی دولت به تامین اجتماعی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.
آمار شریعتمداری از بدهی دولت به تامین اجتماعی
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری، در مراسم تودیع و معارفه خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی صندوق‌های بازنشستگی پرداخت و گفت: بخش اعظمی از 18 صندوق بازنشستگی از بودجه عمومی کشور ارتزاق می‌کند که این مسئله چالش‌آفرین است. صندوق‌ها باید خود بتوانند با اتکا به منابعی که دارند مصارف خود را تامین کنند. در حوزه صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی هم مشکلاتی وجود دارد که بخشی از این مشکلات به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی برمی‌گردد. در حال حاضر مجموع بدهی دولت به این سازمان بدون در نظر گرفتن محاسبات اکچوئری 150 هزار میلیارد تومان است. از یک طرف امکان پرداخت پول نقد برای تعبیه بدهی‌های دولت وجود ندارد و باید ترتیبات پرداخت بدهی را به روش‌های دیگر انجام داد.

وی افزود: با اقداماتی که در این راستا انجام شده است و انجام می‌شود و مجلس نیز در این زمینه در قوانین ورود پیدا کرده است، یک‌سوم از مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم منابع بیمه‌شدگان را در قالب بنگاه‌هایی که زیر 5 درصد در اقتصاد بازدهی دارند سرمایه‌گذاری کنیم، گفت: این کار خیانت در امانت است. ما نمی‌توانیم زیان شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی را از جیب بیمه‌گذاران پرداخت کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *