جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
خبرگزاری کره شمالی:

مانور آمریکا-کره جنوبی مغایر با توافقنامه‌هاست

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 651506
خبرگزاری دولتی کره شمالی به شدت از تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای ازسرگیری مانورهای نظامی انتقاد کرده است.
مانور آمریکا-کره جنوبی مغایر با توافقنامه‌هاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز دوشنبه نوشت: از سرگیری مانورهای نظامی آمریکا با کره جنوبی مغایر با توافقنامه اخیری است که با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره منعقد شده است.

بر اساس این گزارش حدود 500 تفنگدار آمریکایی و کره ای هفته گذشته مانورهای مشترک نظامی را آغاز کردند. این مانورها بخشی از رزمایش هایی بود که آمریکا و کره جنوبی در ماه ژوئن تصمیم گرفته بودند به طور نامحدود اجرای آن را متوقف کنند.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان رسمی حزب کارگران کره شمالی نیز نوشت: ارتش کره جنوبی با این اقدام خود عملا توافقنامه امضا شده 19 سپتامبر با کره شمالی را نقض کرده است که در آن خواستار توقف همه اقدامات و فعالیت های خصمانه در شبه جزیره کره شده بود.

این روزنامه افزود: این مانور دو هفته ای مستقیما علیه توافقنامه نظامی بین دو کره است که در آن دو کشور متعهد به حذف کلیه تهدیدات عملی و اقدامات خصمانه علیه یکدیگر شده بودند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی انتقادات کره شمالی را رد کرد و گفت: این مانورها تنها ماهیت دفاعی داشته و گروه های کوچکی از نظامیان در آن شرکت کرده اند.دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست ژوئن متعهد شدند تا برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری کنند.

هفته گذشته کره شمالی خواستار لغو نشست مقام های ارشد این کشور با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در نیویورک شد. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: کره شمالی اعلام کرده است که برای شرکت در این نشست آمادگی ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *