پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

گفت‌وگوی تلفنی پامپئو با بن سلمان درباره قتل خاشقجی

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 651500
وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با ولیعهد سعودی، درباره پیگیری ماجرای قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و همچنین پرونده یمن گفت‌و‌گو کرد.
گفت‌وگوی تلفنی پامپئو با بن سلمان درباره قتل خاشقجی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، یکشنبه‌شب طی گفت‌وگویی تلفنی با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اعلام کرد که کشورش تمام نقش‌آفرینان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول را پاسخگو خواهد کرد، و ریاض نیز باید این کار را انجام دهد.

«هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، پامپئو و بن‌سلمان همچنین درباره مسئله یمن رایزنی کردند.طبق این بیانیه، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر توقف درگیری‌ها در یمن، و بازگشت تمام طرف‌های درگیر پای میز مذاکرات برای دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز تحت نظارت «مارتین گریفیت» نماینده ویژه سازمان ملل در یمن تأکید کرد.

رژیم سعودی 18 روز پس از انکار و تکذیب قتل خاشقجی، بیستم اکتبر به وقوع این جنایت در کنسولگری‌اش در استانبول اعتراف کرد و در عین حال مدعی شد که او در اثر درگیری فیزیکی کشته شده و 18 شهروند عربستانی در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *