سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۴
۱۸

دولت برای خدمت به زائران اربعین وظیفه نداشت

دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 651445
صداوسیما متأسفانه یک اشکال اساسی دارد و آن این است که با مسائل سیاسی برخورد می‌کند و تنها از منظر یک طیف به ماجرا نگاه می‌کند؛ در‌حالی‌که رسانه متعلق به همه مردم، گروه‌ها و احزاب است
دولت برای خدمت به زائران اربعین وظیفه نداشت
به گزارش جهان نيوز، مسعود رضایی نماینده شیراز در روزنامه شرق نوشت: هم‌زمان با راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی مردم کشورمان در این مراسم عظیم اسلامی، متأسفانه صداوسیما گزارش‌هایی را از رسانه ملی پخش کرد که فحوای آن این بود که خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی به زائران، کاستی‌ها و ضعف‌هایی جدی داشته است؛ اما سؤال این است که تا چه حد می‌توان در این زمینه دولت را مقصر و انتقادهای رسانه ملی دراین‌باره را درست و منطقی دانست.
 
واقعیت آن است که در آن شرایط خاص، صداوسیما در حالی انگشت روی این مسئله گذاشت و آن را به شکلی که مدنظرش بود، برجسته کرد که اصولا موارد مطرح‌شده جزء وظایف دولت نیست.

در واقع دولت در چنین مواردی فقط باید بستر و زمینه را فراهم کند؛ اما نمی‌تواند از بیت‌المال برای این موضوع هزینه کند؛ زیرا دولت وکیل و امانتدار بیت‌المال است.

در این موارد، باید خیرین و بخش خصوصی وارد شوند و دولت تنها می‌تواند در فراهم‌کردن امنیت، بستر و جا و مکان ورود پیدا کند. اگر دولت در این زمینه‌ها کم‌کاری کند، می‌توانیم انگشت اتهام را متوجه او کنیم؛ ولی در مواردی که دولت اصلا وظیفه‌ای ندارد و نباید از بیت‌المال در آن مورد هزینه کند، نمی‌توان قصوری را متوجه او کرد.

صداوسیما متأسفانه یک اشکال اساسی دارد و آن این است که با مسائل سیاسی برخورد می‌کند و تنها از منظر یک طیف به ماجرا نگاه می‌کند؛ در‌حالی‌که رسانه متعلق به همه مردم، گروه‌ها و احزاب است؛ زیرا بودجه آن را مردم می‌دهند و بنابراین این رسانه باید با یک چشم به همه گروه‌ها نگاه کرده و از سیاه‌نمایی بپرهیزد.

انتظار این است که این رسانه تنها واقعیت را بیان کند؛ زیرا باید امین مردم باشد، ولی هنوز این موضوع در صداوسیما دیده نشده است. دولت در ایام برگزاری راهپیمایی اربعین در ارائه امکانات رفاهی، فراهم‌کردن جا و مکان، ایجاد امنیت و نظارت بر نحوه ورود و خروج زائران، اقدامات خوب و درخور توجهی انجام داد که شایسته تقدیر و تشکر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چطور براي پايين نيامدن عشق و حال اقازاده ها دلار فراوان ميفرسته وظيفه داره
Iran, Islamic Republic of
در واقع دولت در چنین مواردی فقط باید بستر و زمینه را فراهم کند؛ اما نمی‌تواند از بیت‌المال برای این موضوع هزینه کند؛ زیرا دولت وکیل و امانتدار بیت‌المال است
برای فوتبال و ........... بیت المال نیست برا امام حسین و دین مردم میرسه بیت المال چه جایی بهتر از اینجا جای تاسف داره اقای نماینده!
برای فوتبال و ........... بیت المال نیست برا امام حسین و دین مردم میرسه بیت المال چه جایی بهتر از اینجا جای تاسف داره اقای نماینده! احسنت به این قول واقعا احسنت/
سرور
Iran, Islamic Republic of
امسال: دولت برای خدمت به زائران اربعین وظیفه نداشت.
سال بعد: دولت برای خدمت وظیفه نداشت.
سال بعدتر: دولت خدمت نداشت.
البته خبررسانی در مورد نقائص و نواقص دولت در اربعین از صدا و سیمای بنفش هم از عجایب روزگار بود..
Romania
ولی برای خدمت خالصانه به بی بند و بارها و آنتالیا روها و.کودتاچی ها ..وظیفه شرعی!!! بالایی دارد!
احمد
Iran, Islamic Republic of
اشکال این است که این آقای حامی دولت اطلاعی از شرایط زوار اربعین ندارد وگرنه ایجاد بسترها توسط دولت را تایید نمی کرد....
احمد
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز چرا ادامه پیام بنده را نگذاشتید تا شاید یکی از مسئولین بخوانند و حداقل با مشکلی که در ترمینال برکت بود و عنوان شده بود آشنا شود. بنده که توهین یا افترا یا جو سازی نکرده بودم صرفاً آنچه وجود داشت و دیده بودم روایت کردم. نمی دانم چرا تا این اندازه سخت گیر شده ایم و نمی دانم چطور باید بصورت رایگان به مسئولین مشاوره داد و یا مشکلات را با آنها درمیان گذاشت. خیلی دلگیر شدم
سیدرضا
Romania
بودجه فرهنگی کشور را در نظر بگیرید که چقدر است و صرف چه کارهایی میشود. چه کار فرهنگی عمیق تر و اثرگزارتر از پیاده روی اربعین؟ اگر یک درصد بودجه فرهنگی کشور به جریان اربعین اختصاص یابد، خواهید دید که چه اثرات فرهنگی مثبتی میگزارد. اگر مسؤولان با این جریان مشکل نداشته باشند، راه قانونی تسهیل این زیارت را به خوبی بلدند...
Iran, Islamic Republic of
ولی دولت برای تامین ارز مسافرتی ارزان برای مسافران آنتالیا و اروپا وظیفه داشت!؟
Iran, Islamic Republic of
سلام بنظرم اگر همین دولتیها دخالت نکند مردم راحتر بهتر می توانند اداره کنند...
Iran, Islamic Republic of
زائرین امام حسین هم از شما توقعی ندارن ما شرمنده پذیرایی خستگی ناپذیر مردم عراق هستیم .زوار اربعین هم شما رو تو مسیر حواله میدادن به صاحب اربعین .پولاتونو برای سفرهای خارجی خودتون هزینه کنید
Iran, Islamic Republic of
وظیفه دولت جمهوری «اسلامی» چیست؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در اربعین هیج انتظاری از دولت نداریم؛ فقط چوب لای چرخ زوار امام حسین نذاره؛
Iran, Islamic Republic of
این دولت به موضوع راهپیمایی اربعین کاملا نگاه اقتصادی و در آمد زایی داره و گرنه اراده می کرد می توانست همچنان که ویزای گرجستان را حذف کرد ویزای کشور عراق نیز حذف نماید.
Iran, Islamic Republic of
زوار اربعین نیازی به حمایت و کمک دولت ندارند .اونا با عشق به این سفر میرن.هرچقدر هم که هزینه کنند و سختی بکشند براشون مهم نیست . انتظار کمک و مساعدت دولت رو ندارند. اما انتظار بی احترامی به زوار رو هم به بهانه تامین دینار دولتی و پول ویزا و هزینه مکالمه ارزان ندارند . اصل در مسائل مذهبی نیت است .
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده دولت وظیفه نداشت هماهنگی کند برای بار موکب های ایرانی؟ دولت وظیفه نداشت برای تردد راحت و بی دردسر ویزا را لغو کند؟ دولت وظیفه نداشت مسیر های جاده ای را اصلاح و بروز کند ؟ اصولا دولت و نمایندگان مجلس بغیر از ....!!!!!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
مظفری
Iran, Islamic Republic of
...