جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است/ مظلومیت سند تحول بنیادین

يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب: 651424
نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه تفکر خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است گفت: سند تحول بنیادین مظلوم واقع شده است.
خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی امشب در همایش ملی تخصصی «آموزش و پرورش منبع حیات جامعه» در پردیس شهید مقصودی با بیان اینکه کارگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور 5 تا 7 هزار نفر در 20 جلد تالیف شده است اظهار کرد: هر آنچه در این سند باید باشد توضیح داده شده و 16 تا 17 کتاب در زمینه اجرای آن داریم.

وی با بیان اینکه به جرأت باید گفت هیچ سندی به استحکام سند تحول بنیادین در مجلس شورای اسلامی مصوب نشده است، گفت: در پژوهش سند بنیادین تک تک مسؤولان برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان تلاش کردند که در سال 90 این سند پس از تایید مقام معظم رهبری اجرا شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: این سند همراه با کار پژوهشی و برنامه درسی ملی(نقشه، کلاس، کتاب و کار) تا یک سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و در کشور نیز توانستیم 64 پردیس دانشگاهی را به سختی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پردیس دانشگاهی برای این بود که سالانه با گرفتن 30 هزار دانشجو و بازنشستگی 30 هزار نفر از آموزش و پرورش بتوانیم توازن و تعادل را در سیستم آموزش و پرورش ایجاد کنیم، ادامه داد: سال 91 تا 92 با نوشتن نظام رتبه‌بندی معلمان و تصویب آن قرار بود این قانون در کشور به صورت مصوبه اجرا شود اما دولت وقت انجام این مصوبه را متوقف کرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده اجرای سند تحول بنیادین در کشور است، گفت: سال 91 اگر نظام آموزشی 3-3-6 اجرا نمی شد هیچگاه سند تحول بنیادین نمی‌توانست اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه سال 91 که وزیر بودم برای سازماندهی نظام آموزش و پرورش شخصاً خودم وارد شدم، تأکید کرد: سخت‌ترین استان‌ها تهران و اصفهان بود یعنی پس از سازماندهی کمبود معلم را در این دو استان جبران کردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خاطرنشان کرد: در اجرای نظام آموزشی 3-3-6 ریل‌گذاری کردم و با تحقیقات علمی پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که وجود مقطع ششم ابتدایی منجر به انسجام دانش‌آموزان می‌شود.

با بازنشستگی 150 هزار نفر از معلمان مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه است

وی با بیان اینکه با وجود اینکه در سراسر کشور 630 هزار معلم بیشتر نداشتیم اما ظرف یک سال 200 هزار معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد، تصریح کرد: این اقدام مورد سرزنش بسیاری از مسؤولان قرار گرفت در حالی که در پنج سال اخیر دولت و مجلس هیچ معلمی نتوانسته استخدام کند و با بازنشستگی 150 هزار نفر از معلمان در حال حاضر مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه است.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه برنامه ششم توسعه تنها برنامه‌ای است که دولت برای انجام آن هیچ کمکی نکرده اما مجلس ظرف 8 ماه و 15 روز در کمیسیون برنامه و بودجه مستقر شده است بیان کرد: در این برنامه دولت موظف است در چهار جا به بخش خصوصی واگذار شود اما تفکر خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت و تفکر است که آموزش و پرورش را مصرف‌کننده بدانیم.

 وی با بیان اینکه بسته حمایتی در آموزش و پرورش به معنای خصوصی‌سازی این سازمان است، اظهار کرد: در حال حاضر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مظلوم واقع شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه در سال 95 کل بودجه عملیاتی کشور 283 میلیارد تومان بود که کمتر از 10 درصد از آن به آموزش و پرورش اختصاص یافت یادآور شد: در برنامه ششم توسعه وظیفه آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و اینکه برخی معتقدند آموزش و پرورش باید به نهاد تبدیل شود درست نیست.

وی ادامه داد: امروزه آموزش و پرورش در وضعیتی قرار گرفته که همه جا روی آن حساب می‌کنند اما در مواقعی ضربات سختی به آموزش و پرورش وارد می‌شود.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه اگر کشوری به آموزش و پرورش نپردازد نمی‌تواند به سرانجام برسد، بیان کرد: همه مصیبت‌های امروز ما در کشور به عدم اهمیت آموزش و پرورش برمی‌گردد اگر معتقد به آموزش و پرورش باشیم می‌توانیم دلار 4 هزار و 200 تومانی را برای آن خرج کنیم.

وی در پایان سخنانش با بازگو کردن یک فایده دانشگاه فرهنگیان گفت: یک دانشجو پس از سه سال تحصیل در این دانشگاه و استخدام در آموزش و پرورش به عنوان معلم  پس از 30 سال در سن 50 سالگی می‌تواند بازنشسته شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *