چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش اعضای شورای شهر تهران به سخنان انصاری

يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب: 651406
اعضای شورای شهر تهران پرسش های خود را از غلامرضا انصاری یکی از گزینه های شهرداری مطرح کردند.
واکنش اعضای شورای شهر تهران به سخنان انصاری
به گزارش جهان نيوز، الهام فخاری پس از تشریح گزارش غلامرضا انصاری درباره تصدی پست شهرداری تهران، با اشاره به تسلط وی بر مسایل کلان شهری عنوان کرد: با توجه به چالش آب در تهران چه برنامه ای برای هوشیار کردن مردم در این زمینه دارید؟ علاوه بر این آیا دیپلماسی شهری را در برنامه‌ریزی خود ضروری می بینید یا خیر؟

فخاری به عنوان نکته آخر درباره برنامه های انصاری برای تغییر وضعیت در مدیریت پسماند شهر تهران سوال کرد؟

در ادامه این نشست حسن رسولی،  خزانه دار شورای شهر در پرسش از انصاری به عنوان نامزد پست شهرداری تهران با اشاره به ساز و کار آموزش هدفمند و برگزاری دوره های آموزشی به منظور تربیت پرسنل متخصص گفت: آیا منظور شما از این آموزش راه اندازی دوباره دانشگا های علمی کاربردی در شهرداری است؟

رسولی در ادامه گفت: درباره فساد ساختاری در شهرداری تهران سوال من این است که آیا واقعاً در شهرداری فساد، ساختاری است؟ ضمن اینکه با چه مکانیزمی تلاش می کنید تا آن را از بین ببرید؟

مجید فراهانی عضو دیگر شورا با طرح سوالی از انصاری گفت: مساله در دسترس پذیر کردن شهر تهران مطالبه مشترک شهرداری و بهزیستی بوده است، در این زمینه چه برنامه عملیاتی برای دسترس پذیر بودن شهر برای معلولان و افراد خاص دارید؟

احمد مسجدجامعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به دشواری های اقتصادی شهروندان تهرانی از انصاری پرسید، به نظر شما چه کنیم که افزایش درآمدهای شهرداری سبب فشار به اقشار فرودست جامعه نشود؟

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در شهر تهران گفت: راهکار عملی شما برای سامان دادن به این آسیب ها چیست؟

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در سوالی از انصاری خواست تا پروژه های اساسی که محور فعالیت او در شهر تهران می شود را تشریح کند.

ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به سبک زندگی و سلامت شهروندان از انصاری خواست تا برنامه های خود را درباره بهبود سبک زندگی و سلامت شهروندان ارایه کند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در سوال از انصاری نامزد تصدی پست شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر چه برنامه ای برای اصلاح فرایندهای عملیاتی مالی در شهرداری تهران دارید؟

وی با اشاره به سرمایه انسانی شهرداری تهران گفت: اساس دیدگاه شما نسبت به استفاده از بدنه شهرداری در مدیریت ها و داشتن رویکرد حزبی و گروهی در انتخابات چیست؟

در عرض ۳ ماه سد معبر در تهران را ساماندهی می کنم

غلامرضا انصاری در پاسخ به سوالات اعضای شورا گفت: در بحث آموزش نیروهای متخصص، منظور آموزش های سنتی منجر به مدرک نیست. در این بخش تلاش ما آموزش های به روز در رابطه با بخش های مختلف شهر برای پیاده سازی برنامه های نوین شهری در تهران است. تلاش دیگر ما در شهرداری اتکا به قانون شورایاری ها و برطرف کردن نواقص آن برای نهادسازی در سطح محله ها است.

به گفته وی؛ در بسیاری از موارد پول در بین مردم و پیمانکاران بخش خصوصی وجود دارد، اما مهم ترین مشکل اعتماد است. ما تلاش می کنیم از پایین تا بالاترین سطح در سازمان شهرداری اعتمادسازی را به وجود آوریم.

انصاری با اشاره به بازیافت زباله در تهران گفت: می توانیم قول دهیم که سالانه هزار میلیارد درآمد از این حوزه کسب کنیم. کافیست به شهروندان آموزش دهیم تا ابتدا کم زباله تولید کنند و زباله تولید شده را تفکیک کنند تا این زباله به صورت هدفمند بازیافت شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر تصدی شهرداری تهران را بر عهده گیرد در سه سال و نیم آینده در هر بخش ۴ تا ۵ نیروی انسانی متخصص تربیت خواهد شد، به بحران آب اشاره کرد و گفت: در سال ۸۳ قانونی در شرکت آب و خاک تصویب شد که بر اساس آن قرار بود همه آب های سطحی را جمع آوری و در مصارفی غیر از شرب استفاده کنیم، اما اکنون اگر از متولیان آن بپرسیم این کار صورت می گیرد می گویند تا ۱۳ سال آینده می توانیم این کار را انجام دهیم.

انصاری اظهار کرد: در صورت رای آوردن در عرض سه ماه سد معبر در تهران را ساماندهی می کنیم و اگر این طور نشد شورا می تواند به همین دلیل من را استیضاح کنند.  

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *