پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شاهکار مردان کاراته درسرزمین ماتادورها

يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 651394
تیم ملی ایران با برتری مقابل ترکیه برای سومین دوره متوالی به نشان طلای کومیته تیمی قهرمانی جهان دست پیدا کرد.
شاهکار مردان کاراته درسرزمین ماتادورها
به گزارش جهان نيوز، در ادامه مبارزات روز پایانی این دوره از مسابقات تیم ملی ایران در بخش کومیته تیمی و در مبارزه پایانی به مصاف ترکیه رفت و با برتری ۳ بر دو به نشان طلا دست یافت. تیم ملی ایران بعد از برنز ۲۰۱۲ پاریس، دو طلای ۲۰۱۴ برمن و ۲۰۱۶ لینز را در اختیار داشت و این سومین دوره متوالی بود که این نشان ارزشمند را کسب می کرد. 

تیم ملی ایران در این دیدار شروع خوبی نداشت و مبارزه با برتری ترکیه آغاز شد. صالح اباذری و بهمن عسگری مقابل رقبای ترک خود بازنده شدند. پورشیب در سومین مبارزه ۲ بر یک رقیب خود را شکست داد و در ادامه مهدی خدابخشی به روی تاتامی رفت و با ارائه یک مبارزه برتر رقیب خود را ۴ بر یک از پیش رو برداشت و تا نتیجه تیمی را به تساوی ۲ بر ۲ تغییر داد. گنج زاده آخرین کاراته کای کشورمان بود که به روی تاتامی رفت و با وجود آسیب دیدگی روی ضربه خطای رقیب، پیروز از میدان خارج شد تا سند قهرمانی را به نام کشورمان ثبت کرده باشد.

تیم ملی ایران با پیروزی برابر ارمنستان، سنگال، اردن و ایتالیا به دیدار نهایی صعود کرده بود. 

بنابراین پرونده تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات با دو طلای کومیته تیمی و بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم، یک نقره سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم و ۳ برنز توسط ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم، هامون درفشی پور در وزن ۶۷- کیلوگرم و  سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم  بسته شد. 

تیم کومیته بانوان پنجم شد و تیم کاتای بانوان (شادی جعفری زاده، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور ) فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای تیمی و انفرادی، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، فاطمه چالاکی، امیر مهدیزاده و رزیتا علیپور هم در کومیته انفرادی از دور مسابقات حذف شده اند. 

بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که از روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور جهان در اسپانیا آغاز شده بود، عصر امروز به پایان می رسد. 

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *