جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳۴
پرویز سروری مطرح کرد:

اصلاح طلبان بايد جوابگو باشند که چرا ارزش پول کشور اين مقدار تحقير شده/ آخوندی وضع را بدتر از گذشته خواهد کرد/ نگران تکرار کارنامه کارآمد قالیباف هستند/ هاشمی را از ترس ورود چمران، شهردار نمی‌کنند

يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 651345
امروز نگاه سیاسی به شهرداری تهران مثل یک سم مهلک است و می‌تواند ظرفیت‌های موجود که طی این 14 سال حاصل‌شده را نابود بکند.
اصلاح طلبان بايد جوابگو باشند که چرا ارزش پول کشور اين مقدار تحقير شده/ آخوندی وضع را بدتر از گذشته خواهد کرد/ نگران تکرار کارنامه کارآمد قالیباف هستند/ هاشمی را از ترس ورود چمران، شهردار نمی‌کنند
گروه سیاسی جهان نيوز: پرویز سروری عضو سابق شورای شهر تهران و دبیرکل جمعیت رهپویان طی گتگوی های با روزنامه رسالت و جام جم نکاتی درباره انتخاب شهردار جدید بیان کرده است.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات این نماینده سابق مردم تهران در مجلس به شرح ذیل است:
* دليل ناکارآمدي شوراي شهر پنجم ساختار سياسي آن است.وي، در مورد واکنش اصلاح طلبان به احتمال پذيرش‌مسئوليت بنياد مستضعفان توسط قاليباف گفت: اگر اصلاح طلبان غير از اين رفتار

مي کردند جاي تعجب داشت، آن ها زخم خورده  ناکارآمدي هستند. آن ها به شدت نگران اين هستند که اگر کارنامه کارآمد آقاي قاليباف در شهرداري تهران، جاي ديگر تکرار شود ناکارآمدي آن ها بيشتر به چشم بيايد. رفتارهاي اين جريان طبيعي است و غير از اين نبايد توقع داشته باشيم، اکنون جريان اصلاح طلب احساس مي کند که اگر کارنامه کارآمد آقاي قاليباف در شهرداري تهران جاي ديگر تکرار شود به طور يقين ناکارآمدي اصلاح طلبان که امروز در شهرداري، دولت و وضعيت اقتصاد کشور مشهود است بيشتر به چشم خواهد آمد. اين رفتارها نشان مي دهد که اصلاح طلبان همگي نگرانند شخصي قوام مند، با مديريت جهادي و رويکرد هاي انقلابي بخواهد سرکار بيايد، به ويژه در عرصه اي که مي تواند توانمندي هاي خودش را به طور کامل بروز دهد. جريان اصلاحات زخم خورده  ناکارآمدي هستند.

*کشور محکوم به تحمل اشتباهات آن ها است و اين به دليل ناتواني جريان اصلاح طلب است، آن ها بايد جوابگو باشند که چرا ارزش پول کشور اين مقدار تحقير شده، چرا وقتي مردم ما به کشورهاي مختلف مي روند بايد احساس حقارت کنند.

*امروز مردم نسبت به عملکرد آن ها در تهران به شدت ناراضي هستند گفت: امروز مردم نسبت به عملکرد آن ها در تهران به شدت ناراضي هستند و هر روز که مي گذرد، با همه تحريم هايي که عليه مديريت جهادي و انقلابي تيم گذشته انجام داده اند، مردم ناکارآمدي را بيشتر احساس خواهند کرد و بيشتر متوجه مي شوند که فعاليت هاي تيم قبلي شهرداري و شورا چقدر در جهت رفاه و خدمات براي آن ها موثر بوده است.

* به نظرم اين احزاب و گروه ها هستند که در تلاشند سهم بيشتري از قدرت را در شهرداري تصاحب کنند، به همين دليل کنش هاي سياسي مانع از رفتار کارشناسي در شهرداري تهران مي شود.اشتباه هاي مکرر شوراي شهر را نتيجه سياسي کاري دانست .  نتيجه آن انتخاب هاي غلطي است که يکي پس از ديگري به وقوع مي پيوندد، با اين وجود به نظرم در بين نيروهاي اصلاح طلب هم مي شود افرادي را پيدا کرد که توانمندي بالاتري نسبت به اين افرادي که در شهرداري قرار مي گيرند داشته باشند.

* اصلاح طلبان به تنگ نظري دچار شده اند. اين نگاه تنگ نظرانه اي است که اصلاح طلبان به آن دچار شده اند؛ در حال حاضر اصلاح طلبان در تلاشند تا گزينه اي که بين همه بهتر است، نه مناسب و مطلوب را انتخاب کنند،در حال حاضر بين همه گزينه ها بديهي است که آقاي هاشمي گزينه مطلوبي براي شهردار شدن است.

* در میان گزینه‌های فعلی هاشمی با توجه به تجربه و سابقه‌شان گزینه مناسبی است، اما متأسفانه به دلیل آنکه از ورود آقای چمران به شورای شهر واهمه دارند حاضر نیستند این گزینه اصلح را انتخاب کنند.. انحصار طلبي و نگاه تنگ نظرانه باعث شده آن ها نتوانند حضور چمران را از بين 21 نفرشان تحمل کنند، همين سياسي کاري ها باعث شده براي جلب نظر حزبشان که آن ها را به شورا رسانده منافع شهر را در نظر نگيرند.

* اکنون هم معتقدم گزینه‌های پیشنهادی شورا برای شهرداری تهران مثل عباس آخوندی وضع را بدتر از گذشته خواهند کرد. کارنامه فردی مثل آقای آخوندی نشان می‌دهد توانایی اداره امور در مجموعه بزرگی مثل شهرداری تهران را به‌هیچ‌وجه ندارند. به نظر من این افراد تخصص در قفل‌کردن و گره انداختن به کارها دارند،‌ نه کلید انداختن و باز کردن مشکلات!

* کسی که 6 سال در دولت تجربه تصدی صندلی وزارت را دارد و نتوانسته کارنامه قابل قبولی از خود به‌جای بگذارد چطور ممکن است گزینه خوبی برای شهرداری تهران باشد؟ شهرداری تهران جایی است که به‌اندازه اداره چند وزارت خانه نیاز به توانمندی و تخصص دارد و به لحاظ حجم مسئولیت کاری با معاون اولی رئیس‌جمهور در دولت برابری می‌کند،‌ بنابراین فردی که توان اداره یک وزارتخانه آن‌هم ظرف مدت طولانی 6 سال را نداشته،‌ عملاً نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شهرداری تهران باشد.

* آقای آخوندی نشان داده اتفاقاً در همان اموری که ما در شهرداری تهران به آن نیاز داریم،‌ نتوانسته کارنامه خوبی داشته باشد؛‌ مثلاً مسائل مربوط به حمل‌ونقل و مسکن در شهر تهران جزو اولویت‌های اصلی است که ایشان در وزارت راه نتوانسته به‌درستی از پس آن‌ها بربیاید. حالا سؤال اینجاست که چرا شورای شهر با علم به این کارنامه و مشابهتی که به مسئولیت شهرداری تهران دارد می‌خواهد دست به چنین انتخابی بزند؟ من برداشتم این است که شورای شهر از بیرون تحت‌فشار است و با توجه به آنکه اعضا به‌صورت لیستی وارد شورا شده‌اند، امروز قدرت‌های سیاسی پشت‌صحنه تعیین‌کننده هستند نه خود اعضای شورای شهر!

* بعید است که شورای شهر بعد از دو سال به این درک نرسیده باشد که شهردار تهران لزوماً باید فردی دارای روحیه و توان صف و ستاد به‌صورت توأمان باشد و اگر هر گزینه‌ دیگری انتخاب شود به شهرداری و مردم تهران لطمه می‌خورد. مردم تهران بعد از پشت سر گذاشتن دوره خدمت 12 ساله آقای قالیباف توقعشان بالا رفته و نمی‌توان گزینه‌های ضعیف را جایگزین ایجاد کرد، شورای شهر هم این نکته را می‌دانند و انتخاب این گزینه‌های عجیب برای شهرداری تهران به نظر من کار افرادی در پشت‌صحنه و خارج از شوراست.

* به نظر من شهردار خوب کسی است که دارای نگاه کارشناسی به شهر بوده و کاملاً بر مسائل شهری اشراف داشته باشد. باید فردی باشد که مدیریت انقلابی و جهادی داشته و قدرت جمع‌آوری یک ستاد و صف قدرتمند را داشته باشد. با توجه به تنوع تمرکز قومیت‌های مختلف ساکن در تهران،‌ شهردار تهران باید فردی باشد که به‌خوبی بتواند از ظرفیت این تنوع استفاده کند. امروز نگاه سیاسی به شهرداری تهران مثل یک سم مهلک است و می‌تواند ظرفیت‌های موجود که طی این 14 سال حاصل‌شده را نابود بکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
کلید ورود اصولگرایان به شورای شهر ومجلس ودولت آخوندی است
محمدرضا
United States
مگر اصولگرایان جوابگوی کم ارزش شدن پول کشور در دولت یکدست اصولگایان بودند؟
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
در 8 سال دولت قبل نرخ دلار فقط 2000 تومان افزایش یافت اما در دولت فعلی در عرض 5 سال دلار 12000 تومان افزایش یافته است که این نگران کننده است .
محمود
United States
به خاطر همون 2000 تومان اصولگرایان جوابگو بودن؟
منصور
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان افزایش 12000 تومانی نرخ دلار و قیمت سرسام آور مسکن و خودرو و لوازم یدکی و موبایل و موادغذایی را باید پاسخگو باشند.
دلیل شهردار نشده هاشمی، ناتوانی او در اداره شهرداری است
Iran, Islamic Republic of
چون هاشمی نمی تواند به اندازه قالیباف کار کند شهردار نمی شود نه اینکه به خاطر نیامدن چمران به شورا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
این حرفها، ساده انگاری است که فکر کنیم هاشمی برای وارد نشدن چمران به شورا، شهردار نمی شود. ...
Iran, Islamic Republic of
قالیباف و کارآمدی؟ فاجعه بار تر از زمان قالیباف داریم؟
Iran, Islamic Republic of
فاجعه بار؟
یکی از مدیران لایق شهرداری تهران همین شخص آقای قالیباف بودند.
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
آیا احداث 300 کیلومتر خط مترو و اتوبان امام علی(ع) و تونل توحید و برج میلاد و پل طبقاتی صدر و پل طبیعت و غیره فاجعه بود ؟!
هادی
Iran, Islamic Republic of
پل صدر و برج میلاد که فاجعه تمام بود...
کشته شده های اتوبان امام علی رو یادت رفته؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
چرا سانسور کردید؟
بنده فقط گفتم شورای شهر برای اینکه ثابت کند حرفهای امثال برادر هادی درست است یک روز پل صدر را ببندد اگر تهران قفل نشد همه حرفهای اینها راست است.
کشته شده های اتوبان امام علی را که معلوم نشد این برادر از کجا کشف کرده!
هادی
Iran, Islamic Republic of
یک سرچ کنی راحت میاد کشته ها...
بجای بودجه صدر کلی کار دیگه میشد کرد که اولویت داشت نه اینکه برای بالا شهری ها هزینه هنگفت کرد
دکتر قالیباف هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد.
Iran, Islamic Republic of
ساخت برج میلاد شاهکار معماری ایرانی است همانند برج ایفل پاریس و پل صدر و اتوبان امام علی(ع) هم شاهکار مدیرجهادی دکتر قالیباف است .
استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
فاجعه برجام بی فرجام و تخریب صنعت هسته ای و تشدید تحریمهای ظالمانه بود.
Iran, Islamic Republic of
...
😁
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
شما درست میگید . مردم نگران بدهی 52 هزار میلیاردی هستند
Iran, Islamic Republic of
اون بدهی معادل طلب شهرداری تهران از دولت است که اصلاح طلبها شعار میدادند از دولت وصولش میکنند وبعد از رای اوردن ُحتی اسمش رو هم نمیارن !
Iran, Islamic Republic of
دولت اگر بدهی سنگین خود به شهرداری تهران را پرداخت نماید شهرداری به راحتی بدهی خود را تسویه خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
بدهی دولت به شهرداری 8 هزار میلیارده و یک پنجم بدهی شهرداری نیست...
Iran, Islamic Republic of
قالیباف کارآمدیش رادرهوافضای سپاه نیروی انتظامی وشهرداری تهران (بهترین شهرداربعدازانقلاب)اثبات کرده است آنجائی که مانده مجلس شورای اسلامی است مجلس نیازبه نظم داردمجلس نیازبه کسی داردکه نقاط آسیب رابشناسد
Iran, Islamic Republic of
بصورت گازانبری
Iran, Islamic Republic of
گازانبربرای مبارزه بافسادورانت اقتصادی قاچاق کالاو
موادمخدراکیداتوصیه میشود
United Kingdom
مگر شما اصولگرایان که حامی معجزه هزاره سوم بودید جوابگو بودید که چرا در زمان احمدی نژاد ارزش پول کشور مقدار تحقير شد
امیر
Iran, Islamic Republic of
در زمان احمدی نژاد نرخ ارز 3 برابر شد اما اکنون 5 برابر شده و این مایه تاسف است .
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
متاسفانه در ایران همه مشکلات کشور را سخت افزاری میدانند و خیال میکنند افرادی چون قالیباف و.... میتوانند با ساخت و ساز مشکلات کشور را حل کنند ولی مشکلات کشور ما قبلاز آنکه سخت افزاری باشد نرم افزاری است و تا در اندیشه ها تحولی صورت نگیرد ساخت و ساز خواهد شد ولی اتفاق خاص از لحاظ پیشرفت صورت نخواهد گرفت
خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
در 2 سال گذشته تمام پروژه های عمرانی شهر تهران تعطیل شده و فقط کار نرم افزاری صورت می گیرد !!!!!
حزب اللهي
Iran, Islamic Republic of
كشور تا امروز از زمان رياست جمهوري خاتمي به بعد يا دست اصولگرايان بود يا اصلاح طلبان كه هم رهبري و هم مردم از هردو جناح ناراضي هستند . لطفا وقتي از دولت روحاني انتقاد ميكنيد از خودتان هم انتقاد كنيد .
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت مهم مردمند ، مردم از هر دو گروه شديداً ناراضى اند . نمونه اش همين سايت سمپات پايدارى، يه خط در ميان كامنت ها رو سانسور ميكنه. خدا همه مون رو هدايت كنه
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
متاسفانه جناح اصلاح طلب بسیار در تفکر خشک و دیکتاتور و در عمل بسیار ناتوان ودر ادعا بسیار مبالغه گرانه است...!
علی
Iran, Islamic Republic of
بخاطر امام راحل و با آمریکا در افتادن