پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک استان تهران:

۹۸ درصد اراضی تهران سند رسمی دارند

يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 651254
مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک استان تهران گفت: ۹۸ درصد اراضی تهران سند رسمی دارند و ۹۹ درصد املاک وقفی تهران سند مالکیت دارند.
۹۸ درصد اراضی تهران سند رسمی دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید صادق سعادتیان مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک تهران در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان تهران اظهار کرد: ۹ سال از امانتداری پست مدیرکلی ثبت اسناد و املاک تهران می‌گذرد و در این ۹ سال تمام تلاش بر این بود که خدمتگذار خوبی برای مردم و مجری خوبی برای سیاست‌های سازمان ثبت باشم.

وی افزود: امروز این امانت را تحویل یکی از خوبان این سازمان می‌دهم،استان تهران نیازمند این بود که سیاست‌های سازمانی را به‌خوبی گسترش دهیم. یکی از مشکلات ادارات ثبت تهران حضور مردم بود که با الکترونیکی شدن این میزان حضور کاهش یافت.
سعادتیان اضافه کرد: سال ۹۴ استارت یک نرم‌افزار را برای پذیرش الکترونیکی اسناد رسمی زدیم و سراسر استان اکنون تحت پوشش این سامانه است.

مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک تهران گفت: بیش از ۲ میلیون درخواست ثبت سند مالکیت در این سامانه پذیرفته شد و این درخواست‌ها به صدور سند منجر شد.

وی ادامه داد: پرینت سند مالکیت کاداستری در تهران یکی از خاطره‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در دوره تصدی من در این اداره کل به وقوع پیوست. یکی از معضلات استان تهران استعلامات بین مراجع بود که اکنون بیش از یک میلیون مکاتبه در سامانه‌ای که به این منظور ایجاد شده، صورت گرفته است.

سعادتیان به راه‌اندازی یک نرم‌افزار دیگر برای مکاتبات با دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: برون‌سپاری نقشه‌های نظام مهندسی، حذف فساد اداری و افزایش امنیت در سلسله مکاتبات از دیگر اقدامات و یا نتیجه اقدامات صورت گرفته است.

وی بیان کرد: ایجاد سالن مزایده که روزانه ده مزایده مربوط به اجرای اسناد رسمی در آن انجام می‌شود از دیگر اقدامات است که امسال نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش عملکرد در آن داشته‌ایم، ایجاد اولین آرشیو الکترونیکی در تهران نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

سعادتیان ادامه داد: تاکنون در استان تهران ۱۴۳ میلیون برگ سند رسمی اسکن شده و ۱۱۵ میلیون برگ در سرور سازمان مستقر شده است و ۸ منطقه از مناطق ثبتی پیشانی ثبت نوین تبدیل کردیم.

مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک تهران خاطرنشان کرد: گردش فیزیکی اسناد در ۸ منطقه تهران حذف شده است و ۵ واحد ثبتی هم تمام پرونده‌هایشان اسکن شده است.

وی تصریح کرد: حذف دفاتر املاک و اسکن این دفاتر از دیگر اقدامات بوده که ۲۹ هزار ۷۰۰ دفتر اسکن شده و ۱۲ هزار دفتر باقی مانده است.سعادتیان گفت: ۹۸ درصد اراضی تهران سند رسمی دارند و ۹۹ درصد املاک وقفی تهران سند مالکیت دارند. 

وی بیان کرد: اکثر ادارات ما در تهران مستاجر بودند که در داخل شهر برای آنها ساختمان‌ها یا زمین‌هایی تهیه کردیم، البته آنچه اتفاق افتاد زحمت همکاران بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *