کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسته حمایتی آبان ماه به صورت نقدی است

19 آبان 1397 ساعت 23:45

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: آنگونه که با دولت توافق شده قرار است بسته حمایتی آبان ماه به صورت واریز نقدی به حساب یارانه ای باشد.


به گزارش جهان نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی، با اشاره به اینکه رئیس جمهور از اجرایی شدن بسته حمایتی در راستای جبران گرانی ها خبر داده است، بیان داشت:  بر اساس توافق که مجلس با دولت داشته است، بسته حمایتی به اقشار آسیب پذیر جامعه یعنی کارمندان دولت، کارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و تمام کسانی که زیر3 میلیون تومان حقوق می گیرند، اختصاص یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: همچنین توافق شده است که اولین بسته حمایتی به صورت کارت اعتباری باشد و بسته های بعدی به صورت بسته غذایی توزیع شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بنابراین این احتمال وجود دارد که بسته حمایتی آبان ماه به صورت واریز نقدی مبلغی به حساب یارانه ای خانوار تخصیص داده شود البته تصمیم در این موضوع با دولت است اما توافق صورت گرفته این بود.

وی در خصوص تعداد بسته های حمایتی تا پایان سال، گفت: تعداد این بسته ها به تاثیر تحریم ها و شرایط کشور بستگی دارد چرا که دولت باید بتواند هزینه های لازم برای تهیه بسته ها تامین کند که این موضوعه به شرایط ارز آوری و فروش نفت بستگی دارد.

بسته حمایتی مُسکن موقت است
آقاپورعلیشاهی تاکید کرد: دولت برای اجرای بسته حمایتی نیازی به تایید یا توضیح به مجلس ندارد، ما پیش از این به دولت چند پیشنهاد ارائه کرده ایم اما در نهایت خواسته ایم هر چه زودتر بسته ها را به دست خانوارها برساند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نمایندگان بسته نقدی و غذایی را به دولت پیشنهاد داده است اما در نهایت خواسته ایم بسته به هر شکلی هر چه زودتر توزیع شود تا مسکن موقتی برای جبران گرانی ها باشد.

منبع: فارس


کد مطلب: 651188

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651188/بسته-حمایتی-آبان-ماه-صورت-نقدی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com