کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخوندی:

افتخار می‌کنم یک واحد مسکن مهر هم افتتاح نکردم

19 آبان 1397 ساعت 17:34

وزیر مستعفی راه و شهرسازی با بیان اینکه افتخار می‌کنم در 62 ماه خدمت یک واحد مسکونی افتتاح نکردم، در دفاعیاتی تکراری از عملکرد 62 ماهه خود از رسانه‌ها و صدا و سیما انتقاد کرد.


به گزارش جهان نیوز، عباس آخوندی در مراسم تکریم و معارفه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مراسم رسمی و تشریفاتی تودیع و معارفه قصد صحبت کردن نداشتم، گفت: آنچه که در این 62 ماه به ثمر رسید محصول تلاش همکاران بنده در کشور بوده است.

اگرچه آخوندی در این مراسم به قول خود قصد صحبت کردن نداشت، اما 55 دقیقه از سخنرانی این مراسم را به خود اختصاص داد و به رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما حمله کرده و از آنها بابت انتقادهایی که از او شد، حمله کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که مورد توجه بنده قرار داشته است، رابطه حکمرانی در مسئله ایران است، چرا که درک من این است که فقط از وقایع مرداد 1332 همچنان مفهوم ایران در ایران غریب است و هنوز مسئله ایران به عنوان یک موضوع در کانون عمل قرار نگرفت.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش بنده در این دوره در این وزارتخانه پروژه محور این بود که مفهوم انسان محوری بر مبنای پذیرش قانون اساسی باشد پس برای من توجه به حکمرانی و حفظ تعلق هویتی به تمدن شهری و تحت حکمت ایرانی بسیار مهم بوده است.

وزیر مستعفی راه و شهرسازی که این روزها بحث شهردار شدن او مطرح شده است، برای تلطیف انتقاداتی که از او توسط رسانه‌ها در این مدت انجام شده بود از این رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در پایان کار بنده با تبلیغ گسترده ضد رسانه بر فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی سایه افکند و چنان این ضد رسانه‌ها تبلیغ کردند که در این 62 ماه اقدامات وزارت راه و شهرسازی فاقد هر گونه دستاورد مثبتی بوده و تمام مدیران در مرخصی و خوش گذرانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: به جهت تعهد به مردم گزارشی تحلیلی از رویکردهای بنیادی تهیه خواهم کرد و به زودی این گزارش را که در حوزه فروش مسکن است، به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی که بر ادامه باز هم به وجود 2و نیم میلیون واحد خالی از سکنه و وجود 19 میلیون بدمسکن شهری اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ با اجرای مسکن مهر به صورت گسترده از سوی دولت ساخت و ساز مسکن با مداخله دولت انجام شد. شوربختانه این مداخله تبدیل به این موضوع شد، تا ضد رسانه‌ها آن را تبلیغ کنند که وزیر با مسکن مهر مخالف است.

آخوندی با بیان اینکه پیشنهادی در آذر 92 به دولت ارائه کردم تا اعتبارات مسکن مهر که اثر تخریبی بر اقتصاد کلان گذاشته است، به بدهی دولت و معادل آن به افزایش سرمایه بانک مسکن منجر شود اما با این پیشنهاد بنده موافقت نشد.

وی ادامه داد: در این 62 ماه چه طور وقتی بنده از لحاظ بنیادی با مسکن مهر مخالف بودم، باید به افتتاح این واحدها فکر می‌کردم، پس بنابراین افتخار می‌کنم یک مورد از این واحدها را افتتاح نکردم و این موضوع باعث شد، ضد رسانه‌ها از این موضوع حداکثر استفاده را کرده واز بنده چهره ضد مسکن مهر بسازند.

وزیر مستعفی راه و شهرسازی گفت:‌ اما با این حملات بنده کارم را کردم و یک سیاست سراسر اشتباه را به بسیاری از موفقیت‌ها رساندم.

آخوندی ادامه داد:‌ دولت در مورد پیشنهادات بنده اتخاذ تصمیم نکرد و با پیشنهادات بنده مخالفت می‌کرد و بخش مسکن را بدون تصمیم و پیشنهاد رها کرد.

وی گفت: شاخص‌های اقتصاد کلان در سال 97 دچار تغییرات ناگهانی شد و همین موضوع باعث تغییرات قیمتی در بخش مسکن شد.

وزیر مستعفی راه و شهرسازی تاکید کرد، چرا باید به این موضوع دلخوش باشیم که با ایده جدید بگوبیم و بسازیم مواجه باشیم، هر چقدر توضیح دادیم که این ایده غیراجرایی است کسی توجهی نکرد.

آخوندی در خصوص اینکه کارگروه توسعه بازآفرینی شهری را با حضور چند وزیر و رؤسای سازمان‌ها تشکیل دادیم، اما تنها 36 متر مربع از زمین‌های دولتی برای توسعه بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

به گفته وی در این 62 ماه حملات ضد رسانه و در کنار آن سازمان صدا و سیما تلاش شد که پروژه‌های موفقیت‌آمیز ما را کوچک بشمارد، بنابراین سه بار استیضاح شدم و 5 بار رای اعتماد از مجلس گرفتم و هر بار در این سه مورد ضد رسانه‌ها با رسانه‌های بیگانه همگام شدند و از انتشار خبرهای دروغ خودداری نکردند، اما یک بار هم هراس به دلم راه ندادم.

وزیر مستعفی راه و شهرسازی که در این مراسم 50 دقیقه سخنرانی کرد عملکرد 62 ماهه خود را در مقابل معاون اول رئیس‌جمهور ارائه و به نوعی از خود دفاع کرد.

در این مراسم قبل از اظهارات آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی حضار برای احترام به او اقدام به کف زدن کردند، اما برخی از معاونان بخش مسکن و ساختمان وزارت راه مثل مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و عشایری مدیرعامل بازآفرینی شهری بیشتر از سایر افراد اقدام به کف زدن کرده و حتی به افتخار او سرپا ایستاده و او را تشویق کردند.


کد مطلب: 651156

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651156/افتخار-می-کنم-یک-واحد-مسکن-مهر-هم-افتتاح-نکردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com