کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دردسر دوباره برای اردن؛ سیل ۱۱ کشته برجا گذاشت

19 آبان 1397 ساعت 15:40

جاری شدن سیل در اردن تا کنون به کشته شدن ۱۱ نفر منجر شده است در حالیکه کمتر از دو هفته پیش نیز غرق شدن دانش‌آموزان در سیلاب برای دولت این کشور دردسر ساز شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، تعداد تلفات جاری شدن سیل در اردن تا کنون به کشته شدن ۱۱ نفر منجر شده است و تعدادی نیز مفقود شده‌اند.طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، «ایاد العمر» سخنگوی رسانه‌ای دفاع مدنی اردن گفت که در دره الهیدان نیز خودروی یک خانواده گرفتار سیل شد و جستجوی برای یافتن دو کودک این خانواده ادامه دارد و جسد پدر و دخترش پیدا شد و یک نفر از آنها نیز نجات پیدا کرد.
 
تخلیه بیش از چهار هزار نفر به دلیل خطر سیل‌زدگی
استاندار «معان» نیز از تخلیه چهار هزار و ۷۲ نفر در تعدادی از مناطق این استان به خصوص گردشگران شهر الپترا که در محاصره باران و سیل قرار گرفته بودند، خبر داد.«احمد العموش» با اعلام این خبر افزود که این افراد به مکان‌های امن انتقال داده شده و ارائه خدمات لازم به آنها ادامه دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، آخرین عملیات نجات و تخلیه مناطق سیل‌زده، بامداد امروز شنبه در صحرای الجفر صورت گرفت و طی آن ۲۵ نفر توسط نیروهای دفاع مدنی و کمک نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی به مکان‌های امن انتقال داده شدند.وی اشاره کرد که تلاش‌ نیروهای امداد در منطقه الجفر برای تغییر مسیل سیلاب و دور کردن آن از مناطق مسکونی ادامه دارد.
 
۱۸ خانواده در مدرسه‌ای در معان پناه داده شدند
نیروهای مسلح اردن نیز اعلام کرد که ۱۸ خانواده اردنی و سوری در مدرسه نظامی «أذرح» واقع در استان معان اسکان داده شدند.این ۱۸ خانواده شامل ۱۰۹ نفر هستند که به محاصره سیل درآمده بودند.

نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها سرباز و افسر از منطقه نظامی مرکزی از ساعات اولیه بامداد امروز در عملیات جستجو و پاکسازی در مناطق سد الواله شرکت داشتند.رژیم صهیونیستی نیز مفقود شدن سه گردشگر تبعه این رژیم در سیلاب اردن را اعلام کرد.در برخی مناطق اردن همچون شهرک‌های عجلون نیز وضعیت اضطراری اعلام شده است.


کد مطلب: 651139

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651139/دردسر-دوباره-اردن-سیل-۱۱-کشته-برجا-گذاشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com