جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۸

عکس/ صف بانوان برای تماشای دیدار فینال

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 651117
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Romania
...1
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
به به ! مبارکه ! همه مشکلات مملکت حل شد ! علی برکت ا... !!
Iran, Islamic Republic of
شرعا حرام است.
Iran, Islamic Republic of
چرا؟
Romania
چون مراجع تقلید آن را جایز ندانسته اند. جایز نیست یعنی حرام است.
متن سوال :
مرجع عالی قدر سلام علیکم
نظر جنابعالی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها چیست ؟
پاسخ مراجع عظام تقلید :

حضرت آیت الله مکارم شیرازی :
جو حاکم در ورزش گاه ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان وآزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه ها را از رسانه ها می توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.

حضرت آیت الله صافی :
اگر چه اينجانب مكرّر خطر اختلاط زن و مرد بيگانه و برنامه‌های مضرّه‌ای را كه مخالف عفاف و حجاب بانوان و موجب تغییر شخصیت اسلامی جامعه است تذكر داده‌ و به همگان در مورد آثار و عواقب سوء گرایش به آداب غیر اسلامی غربی هشدار داده‌ام اكنون كه مؤمنین در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌های كشور، سؤال و ابراز نگرانی می‌نمایند حسب الوظیفه حرمت نظر زن و مرد اجنبی را به بدن یكدیگر از نظر جمیع فقهای عظام اعلام می‌نمایم؛ علی هذا حضور بانوان در این گونه برنامه‌ها خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است.
انتظار از مسئولین محترم جمهوری اسلامی این است كه با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع و موجبات خشنودی قلب مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نمایند. (1)

حضرت آیت الله علوی گرگانی :
به نظر ما حضور بانوان با توجه به برهنه بودن بخشی از بدن مردان حرام است ضمن اینکه این موضوع موجب بروز برخی مشکلات اخلاقی نیز خواهد شد و به دولت نیز تذکر داده شده است.

حضرت آیت الله گرامی :
حضور بانوان در وزرشگاه ها با توجه به اختلاط در جایگاه ها و رفت و آمد با مردها و اینکه نگاه ها احیانا به بدن های نیمه عریان ورزشکاران می افتد و عواقب خوب اخلاقی ندارد ، جایز نمی باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی :
جائز نیست.
كفن پوشان دهه 70
Iran, Islamic Republic of
بايستي مراجع كفن پوش وارد صحنه شوند
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
اینها همه از آثار شوم ؛ برجام و FATF و ... است !!!