کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه بن بست در برگزیت؛

وزرای انگلیسی طرح دومی به ترزا می پیشنهاد کردند

19 آبان 1397 ساعت 12:51

در ادامه تلاش‌ها برای دستیابی به توافق برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، یک روزنامه انگلیسی نوشت که تنی چند از وزرای این کشور طرح دومی را برای برگزیت به نخست وزیر ارائه داده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، وزرای کابینه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس طرحی دومی را موسوم به «plan B» برای عدم دستیابی به توافقی برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مطرح کرده‌اند تا در صورت رای منفی مجلس این کشور به طرح مورد نظر ترزا می‌ بتوان آن را مطرح کرد.

روزنامه انگلیسی «سان» روز جمعه با اعلام این خبر نوشت که شماری از وزرای حامی برگزیت که نام آنها اعلام نشده است، وجود طرحی جایگزین را به اطلاع نخست‌وزیر رسانده‌اند.

در این طرح پیشنهاد شده که لندن تا سال 2021 حق عضویت خود در اتحادیه اروپا  را پرداخت کند و از قوانین اتحادیه اروپا هم پیروی کند  ضمن اینکه از خروج سریع از اتحادیه اروپا در مارس 2019 که مشکلات فراوانی ایجاد خواهد کرد، خودداری کند.
در این صورت لندن می‌تواند با بروکسل وارد مذاکره شود و روند توافق جدید درباره تجارت آزاد و خودداری از پرداخت 38 میلیارد پوند (49 میلیارد دلار) که باید به منظور جدایی از اتحادیه اروپا پرداخت شود، آسانتر می‌شود.

مردم انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد اما تا کنون با گذشت یک سال و نیم از مذاکرات میان لندن و بروکسل پیشرفت چندانی نداشته است. 

این احتمال وجود دارد که انگلستان بدون حصول توافق برگزیت از اتحادیه اروپا جدا شود. دو طرف در مسئله مرز ایرلندشمالی و جمهوری ایرلند برای جلوگیری از ایجاد مرز سخت هنوز به توافق نرسیده‌اند و ترس از بازگشت تنش در این منطقه وجود دارد. 


کد مطلب: 651075

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651075/وزرای-انگلیسی-طرح-دومی-ترزا-می-پیشنهاد-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com