کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار آواره های سوریه چند نفر است؟

19 آبان 1397 ساعت 12:12

مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از شش میلیون آواره در داخل سوریه و ۵.۵ میلیون آواره در خارج از این کشور وجود دارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، امین عوض، مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در سخنانی گفت: ۶.۲ میلیون آواره سوری در داخل این کشور در انتظار بازگشت به مناطق خود هستند که دولت سوریه تعداد آنها را سه میلیون تخمین زده است. بیشتر این افراد پس از آزادسازی مناطق خود توسط ارتش سوریه به خانهای‌شان بازگشته‌اند.

وی افزود: بیشتر آوارگان سوری که در داخل این کشور حضور دارند از مشکلات مختلف رنج می‌برند، این در حالی است که ۵.۵ میلیون آواره دیگر در خارج از این کشور وجود دارند.

عوض در ادامه تاکید کرد: بیشترین چیزی که این افراد به آن نیاز دارند مسکن، خدمات بهداشتی، امنیت، وسایل زندگی در منطقه اقامت دائم و آموزش فرزندانشان است.

این مقام بین‌المللی تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌هایی که از آوارگان و پناهندگان سوری انجام شده است، ۸۲ درصد از این افراد در صورت فراهم شدن شرایط مذکور آماده بازگشت به مناطق خود هستند.

از سوی دیگر، امین عواد، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای دفتر کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل نیز از وجود تروریست‌ها و مجرمانی در اردوگاه آوارگان "الرکبان" خبر داد که در این اردوگاه پنهان شده و از مردم عادی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: نیروهای "اشغالگر" آمریکا علاوه بر استخدام تروریست‌ها در اردوگاه الرکبان برای پول، در اطراف این اردوگاه مستقر شده و مانع از ورود کمک‌ها و خروج آوارگان از آن می‌شوند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد: اردوگاه الرکبان نمی‌تواند برای همیشه وجود داشته باشد و باید راه حلی برای بازگشت مردم به شهر و دیار خود یافت.


کد مطلب: 651041

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/651041/آمار-آواره-های-سوریه-چند-نفر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com