جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

جای وزیر مستعفی ناکارآمد؛ دادگاه یا شهرداری؟

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 650932
یک کانال تلگرامی حامی دولت تصریح کرد عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی باید محاکمه شود نه اینکه در فهرست نامزدهای شهرداری تهران قرار گیرد.
جای وزیر مستعفی ناکارآمد؛ دادگاه یا شهرداری؟
به گزارش جهان نيوز، کارنامه کاری وزیر مستعفی راه و شهرسازی پر است از وعده‌های متعدد بی‌سرانجام. وعده‌هایی که آزادراه افسانه‌ای، مسکن اجتماعی، نوسازی ناوگان هوایی و ... تنها بخشی از آنهاست.

بررسی کارنامه کاری عباس احمدآخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی نشان می‌دهدکه وی وعده‌های سرخرمن بسیاری را در حوزه‌های تحت مدیریت خود داده است.

طرح مسکن اجتماعی شاید بارزترین آنها باشد؛ وزیر سابق راه و شهرسازی چند ماه پیش از آن‌که به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم مطرح شود، با ادبیاتی نرم طرح مسکن مهر را مورد انتقاد قرار داد. آخوندی زمانی که وزیر شد، بر شدت انتقادات خود افزود و طرح مذکور را تقریبا عامل نابسامانی‌های مالی و پولی اقتصاد کشور عنوان کرد.

وی همان سال ۹۲ اعلام کرد مسکن مهر متوقف شده و مسکن اجتماعی به جای آن اجرا می‌شود. طی سال‌های ۹۲، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷ تمام بدنه ستادی وزارت راه و شهرسازی از مدیران رده بالا گرفته تا مدیران رده میانی همواره بر اجرای طرح مسکن اجتماعی آن‌هم در «به زودی» تاکید می‌کردند. اما وزیر سابق راه و شهرسازی زمانی ساختمان دادمان را ترک کرد که هیچ خبری از اجرای طرح مذکور نشد. نوسازی ناوگان هوایی کشور یکی از مواردی بود که وزیر سابق راه و شهرسازی پروپاگاندای منحصر بفردی را درباره آن عملیاتی کرد.

طبق سخنان پرشمار آخوندی ناوگان هوایی ایرلاین ملی با ۲۰۰ فروند هواپیمای روز دنیا نوسازی می‌شد. در این راستا قراردادهای فاقد تضمین اجرایی لازم با شرکت‌های ایرباس، ATR و بوئینگ امضا شد، اما پس از حدود سه سال «شاهکار» خواندن امضای این قراردادها ازسوی وزیر و برخی نزدیکانش، ۱۶ فروند هواپیما (۳ فروند ایرباس و ۱۱ فروند ATR) تحویل شد. یعنی ۸ درصد که برخلاف وعده وزیر سابق و قائم‌مقامش تمام با پول نقد خریداری شد و هیچ خبری از فاینانس‌ها نشد.

آزادراه تهران - شمال یکی دیگر از وعده‌های آخوندی بود که قرار بود در پایان عمر دولت یازدهم به پایان برسد. وعده‌ای که پس از گذشت ۶۲ ماه از بیان آن هنوز محقق نشده است. پیشرفت فیزیکی دو منطقه ۲ و ۳ این پروژه نزدیک به صفر درصد است و برای اتمام منطقه یک آن نیز نمی‌توان زمان مشخصی متصور بود.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
كمپين... اخوندي
حسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان جان نظرم کجاش اشکال داشت ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
من کارمند دبیرخونه اداره راه و شهرسازی شهرستان ... هستم
خدائیش یک بار یه نامه دیدم در مورد مسکن اجتماعی و دیگر هیچ !!!