پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

رویترز: ایران تحریم‌های نفتی آمریکا را پشت سر می‌گذارد

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 650904
یک خبرگزاری انگلیسی در تحلیلی روز پنجشنبه نوشته ایران تحریم‌های نفتی آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.
رویترز: ایران تحریم‌های نفتی آمریکا را پشت سر می‌گذارد
یک خبرگزاری انگلیسی در تحلیلی روز پنجشنبه نوشته ایران طوفان تحریم‌های نفتی آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌ها و تحلیلگران نوشت: «ایران احتمالاً طوفان ناشی از تحریم‌های نفتی آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت. اقتصاد این کشور به دلیل افزایش بهای نفت خام و شدت گرفتن اختلافات میان ایالات متحده و سایر قدرت‌های اصلی با رکود مواجه می‌شود اما دچار فروپاشی نخواهد شد.»

یک دیپلمات اروپایی که نخواست اشاره‌ای به نامش شود گفت: «ایران به دلیل قیمت بالای نفت و اینکه آمریکا این بار منزوی است، نسبت به قبل از سال ۲۰۱۶ در شرایط بهتری قرار دارد.»

سال ۲۰۱۶، بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام، تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه ایران به بهانه مسائل هسته‌ای رفع شدند. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری آمریکا را از این توافق خارج کرد.

یک دیپلمات دیگر به رویترز گفت: «دوران سختی خواهد بود، اما اقتصاد ایران به چند دلیل در برابر آن تاب خواهد آورد که از آن جمله می‌توان به تحت تحریم بودن روسیه (از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا)، مشکلات مالی و سیاسی پیش روی عربستان سعودی و جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده اشاره کرد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد.

دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند از روز ۱۴ آبان‌ماه از سر گرفته شده‌اند. دولت ترامپ، علی‌رغم تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران از آن عقب‌نشینی کرده است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده به ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی ایران اعطا کرده است.  

تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بلی می گذارد اما با فقر و بدبختی
Iran, Islamic Republic of
با عدم تحریم فقر حاکم شد. اتکا به درون و عزت نفس بهتر است
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
آرزوی فرو پاشی ایران اسلامی راامریکا ونوکر هایش در داخل کشور ایران به گور ببرند