جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۵
چمران طی گفتگویی مطرح کرد:

آرزوی ما این است که این آخرین بار برای انتخاب شهردار جدید، توسط شورای شهر باشد/ هیات دولت با شهردار شدن آخوندی وارد حاشیه می شود!

جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 650902
رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به گزینه‌های نهایی تصدی شهردای تهران گفت: ژنرال‌های شکست خورده و بازنشسته، توانی برای اداره شهر تهران ندارند.
آرزوی ما این است که این آخرین بار برای انتخاب شهردار جدید، توسط شورای شهر باشد/ هیات دولت با شهردار شدن آخوندی وارد حاشیه می شود!
گروه سیاسی جهان نيوز: مهدی چمران نایب رئیس جبهه مردمی و رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روند انتخاب شهردار تهران گفت: رقابت‌های درون جناحی احزاب در شورای شهر، تاثیر منفی  در مدیریت شهر تهران داشته است.

به گزارش جهان نيوز، وی افزود: با توجه به حواشی که در بحث انتخاب شهردار در شورای شهر وجود دارد، آرزوی ما این است که این بار آخرین مرتبه‌ای باشد که دستور کار شورای شهر به انتخاب شهردار جدید اختصاص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به گزینه‌های نهایی تصدی شهردای تهران تصریح کرد‌: ژنرال‌های شکست خورده و بازنشسته،  توانی برای اداره شهر تهران ندارند؛ به ویژه که برخی‌ از آنها  نیز روابطشان را با دولت به هم زده‌اند و امکان دارد که به واسطه شهردار شدن دوباره در جلسات هیئت دولت حضور پیدا کرده و این مسئله شهرداری تهران را وارد حواشی تازه کند.

چمران با بیان این که یکی از دغدغه‌های امروز شهرداری  نقد کردن طلب‌هایش از دولت است،  خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن شورایی تماما اصلاح طلب در تهران،  تصور ما این بود که این شورا با توجه به همسو بودن با دولت بتواند در گرفتن طلب‌ شهرداری از دولت توفیق داشته باشد اما در عمل شاهد بودیم که شورای چهارم در این امر موفق‌تر بود، به طوری که ما حتی  برای طلب‌های شهرداری به مرحله حسابرسی با دولت نیز رسیده بودیم منتها اتمام دوره شورا اجازه  به سرانجام رسیدن این روند را نداد.

نائب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره احتمال شهردار شدن عباس آخوندی اظهار داشت: بنده قصد ندارم درباره اشخاص اظهارنظری کنم اما کاملا مشخص و عیان است که شهرداری تهران از نظر اجرایی جایگاه بسیار مهم  دارد و با تفکرات فلسفی نمی‌توان شهرداری را اداره کرد چرا که کارمندان شهرداری در پایان ماه حقوق خود را طلب می‌کنند و از آنجا که شهرداری با بودجه دولتی اداره نمی‌شود به هر حال باید درآمدی برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری وجود داشته باشد.

چمران با بیان اینکه مدیریت شهرداری تهران با وزارت راه و شهرسازی که در این سال‌ها نه تنها برنامه‌ای برای ساخت خانه برای مردم نداشت بلکه در تکمیل خانه‌های نیمه کاره‌ای که از دولت قبل باقی مانده بود نیز توفیقی نداشت، تفاوت دارد، تصریح کرد: اگر در مدیریت شهری یک روز در جمع‌آوری زباله‌ها اهمال شود، آبروی همه ما می‌رود. بنابراین با تفکراتی که در این سالها در وزارت راه شاهد بودیم  نمی‌شود از پس مدیریت کلان شهر تهران برآمد.

* مدیری اشرافی نمی تواند شهردار خوبی برای پایتخت باشد

همچنین، مهدی چمران رئیس پیشین شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص گزینه های شهرداری تهران گفت: عملکرد آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بسیار گویا تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد و مردم از نزدیک با عملکرد ایشان آشنا هستند ازاین رو نمی تواند گزینه قابل قبولی برای شهرداری تهران باشد.

وی ادامه داد: اگر عنوان شود که با حضور آقای آخوندی در شهرداری باقیمانده فعالیتهای عمرانی شهر به خواب ابدی می رود مسلما سخن گزافی گفته نشده است, چرا که توقف کارها بعد از ورود ایشان به خیابان بهشت دور از انتظار نیست.

چمران دراین باره افزود: اگر آقای آخوندی همانند وزارت راه وشهر سازی همه پروژه ها را تعطیل کند و پس از خسارت فراوانی به شهر با حالت قهر به این بهانه که دولت از شهرداری حمایتی به عمل نمی آورد یا بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمی کند خارج شود عملا شهر در خوابی چندین ساله شاهد خسارتهای فراوانی خواهد بود که جبران آن به خودی خود نیازمند سالها برنامه ریزی ومدیریت جهادی است.

رئیس سابق شورای شهر با اشاره به اینکه شهرداری جای مدیران مستبد نیست خاطر نشان شد: بی شک شهرداری همانند وزارت راه و شهر سازی جای استبداد نیست, چرا که شورای شهر در تصمیم گیریهای شهرداری نقش بسزایی دارد و شهرداری تهران باید با آزاد منشی اداره شود.از سوی دیگر ذکر این نکته خالی از لطف نیست شهرداری تهران نیازمند حضور مدیری جهادی اهل تلاش و کار ودویدن است . بی شک مدیری اشرافی نمی تواند شهردار خوبی برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران باشد.

چمران با بیان اینکه شهر همچنان در حال خسارت دیدن است گفت: با توجه به آنکه آقای افشانی مدیری اجرایی بود این امید بر شهر حاکم شده بود که ایشان بتواند محل خدمت و تغییر وضعیت کنونی براساس امکانات فعلی شهر باشد، لذا اننتخاب شهرداری دیگر برای تهران به مثابه از دست دادن یک سال آینده مدیریت شهر و افزایش خسارت های متوالی به پایتخت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به مصادیق خسارات یادآور شد و افزود: عدم همکاری دولت با شهرداری و بی توجهی دولت به پرداخت بدهی خود به شهرداری, عدم خرید واگن برای خطوط مترو, عدم راه اندازی خط 6 و 7 که بیش از نود درصد آن در دوره مدیریت قالیباف آماده شده بود همه وهمه بیانگر خسارتهایی است که بر شهر و برحمل ونقل عمومی وارد می شود.

رئیس پیشین شورای شهر تهران درباره کمبود واگن در تهران و تاثیرات مختلف آن در شهر گفت: امروز شهر تهران برای تسهیل جابه جایی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیازمند خرید دو هزار واگن است.در صورتی که واگن ها از همین اکنون سفارش داده شوند سال آینده وارد می شود از این رو وضع موجود به هیچ وجه قابل تایید نیست و خطوط متروی پایتخت با جمعیت انبوهی از مسافر مواجه است که از کمبود واگن و شلوغی خط ها رنج می برد.

چمران در پایان درباره عملکرد شورای شهر کنونی گفت: آنچه که تا کنون به عنوان عملکرد از سوی شورای شهر تهران دیده شده تنها پرداختن به جنبه های تبلیغاتی مورد نظرشان بوده بنابراین فعالیت و کار خاصی که نیاز شهروندان را تامین و پاسخگوی مطالبات عمرانی, فرهنگی و زیر ساختی آنها در شهر باشد نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Greece
....
United Kingdom
از اصلاح طلبها متنفرم ولی ۱ کارشون را دوست دارم که نمیزارن تو بری توی شورا ....!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این که گفتی کابوس اصلاح طلب ها شده. اینقدر از چمران می ترسند که هاشمی را به هر روشی در شورا نگه دارند
اصلاح طلبان مدیری توانمند برای شهرداری تهران ندارند.
Iran, Islamic Republic of
مردم باید این 2 سال باقیمانده را تحمل کنند تا شاید در سال 1400 شورای شهر و شهرداری کارآمد و پرتلاش انتخاب شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بزرگترين ارزوى شما اين بود كه برى داخل شورا و از بيكارى در بياى.
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
وجدان داری او تشنه قدرت نبود تشنه خدمت بود وگرنه شورای شهر برای یک مهندس متفکر با تقوا ومومنئ مثل چمران خیلی کوچک بود...
United States
...
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
اينها نميخوان كاري انجام بدن يعني بقدري مشغله تجارتي دارن و درحال رتق و فتق انها هستند كه كار مردم اهميت نداره كسي كه دويست شركت ثبت شده تجاري داره فرصت ميكنه حتي نامه هاي شهرداريو امضا كنه؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بازنشستگي هم دوران خوبيه
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
چرا اقايون هيچ وقت نمي توانند دل بكنن از پست و مقام با وجود كهولت بسيار بالاي سن چرا تحقيقي صورت نميگيرد ...