پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

توقف تحقیقات ترکیه برای یافتن جسد خاشقچی

پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 650898
شبکه الجزیره به نقل از منبعی در دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرد دادستانی ترکیه عملیات تحقیق و تفحص برای یافتن جسد روزنامه‌نگار مقتول سعودی را متوقف کرده است.
توقف تحقیقات ترکیه برای یافتن جسد خاشقچی
به گزارش جهان نيوز، برخی منابع ترکیه‌ای از توقف تحقیقات این کشور برای یافتن جسد «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی خبر دادند.

شبکه قطری الجزیره شامگاه پنجشنبه به نقل از منبعی در دفتر دادستان کل ترکیه گزارش داد که دادستانی کل این کشور تحقیقات برای یافتن جسد او را متوقف کرده است.
این منبع همچنین گفت که تمامی اماکن بازرسی و جستجو برای یافتن جسد خاشقچی دیگر ارزشی ندارد.

این منبع ترکیه‌ای به الجزیره گفت که «احمد الجنوبی»، شیمیدان و «خالد الزهرانی»، کارشناس سموم در تیم تحقیق سعودی حضور داشتند و طی هفت روز همه شواهد و ادله قتل را از بین برده‌اند.

به نظر می‌رسد توقف عملیات تحقیق و تفحص جسد خاشقچی بعد از آن صورت می‌گیرد که ترکیه به این نتیجه رسیده است که جسد این روزنامه‌نگار سعودی از بین برده شده است.

شبکه الجزیره قطر قبل از ظهر امروز به نقل از منبعی مشابه در دفتر دادستانی کل ترکیه گزراش داد که فرضیه ذوب شدن جسد روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا با اسید و مواد شیمیایی در منزل سرکنسول عربستان در استانبول قوت گرفته است.

خاشقچی دهم مهر ماه بعد از مراجعه به کنسولگری سعودی در شهر استانبول ناپدید شد و بعد از درخواست‌های جهانی مبنی بر روش شدن سرنوشت او، ریاض اذعان کرد که او در نتیجه درگیری در داخل کنسولگری کشته شده است.

تحقیقات برای یافتن جسد او همچنان ادامه دارد و به نتیجه نرسیده است. خانواده خاشقچی و آمریکا از سعودی خواسته‌اند حالا که او در کنسولگری به قتل رسیده، جسد او را تحویل دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترکیه کوتاه آمد، خانواده خاشقچی کوتاه آمد ولی صدا و سیما و رسانه های ما خیر. خانواده خاشقچی طی اطلاعیه ای از صدا و سیما خواستند لباسهای سیاه را از تن بیرون آورده و به زندگی عادی خود بازگردند.