چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۶

چرا از پیروزی دموکرات‌ها نباید ذوق‌زده شد؟

پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 650879
دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که روز سه‌شنبه برگزار شد، پس از ۸ سال توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در دست بگیرند.
چرا از پیروزی دموکرات‌ها نباید ذوق‌زده شد؟
به گزارش جهان نيوز، دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که روز سه‌شنبه برگزار شد، با وجود شکست در مجلس سنا، پس از ۸ سال توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان در دست بگیرند.

قدرت گرفتن دوباره دموکرات‌ها در کنگره این روزها گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره احتمال اعمال فشار آنها بر دولت ترامپ برای تغییر رویکرد خود در حوزه سیاست خارجی بویژه در رابطه با ایران مطرح کرده اما نگاهی گذرا به اظهارات و عملکرد آنها نشان می‌دهد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه اگرچه در رویکرد با یکدیگر متفاوتند اما اهداف مشابهی را در سیاست خارجی قدرت‌طلبانه آمریکا دنبال می‌کنند. 

ترامپ به اذعان مقامات و رسانه‌های آمریکایی، با اعمال سیاست "فشار حداکثری" خود در پی آن است که از اهرم تحریم به عنوان ابزاری برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران و در نهایت تغییر نظام حاکم بر این کشور استفاده کند؛ حال آنکه دموکرات‌ها نیز هیچگاه رویای خود برای تغییر حکومت در ایران را پنهان نکرده‌اند.

اگر اعضای برجسته دولت ترامپ مانند جان بولتون -مشاور امنیت ملی کاخ سفید- سابقه حضور در نشست‌های گروهک تروریستی منافقین را دارند، «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که با پیروزی اخیر دموکرات‌ها در انتخابات کنگره به زودی قبای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به تن خواهد کرد نیز دست کمی از آنها ندارد.

او اوایل تابستان گذشته پیامی را برای گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در پاریس فرستاد که مضمون اصلی آن تشویق به براندازی و حمایت از تغییر رژیم در ایران بود. پلوسی در این پیام پس از عرض سلام به تروریست‌هایی که دستشان به خون هزاران شهروند ایرانی بی‌گناه آلوده است، نوشت: «افتخار من است كه سلام گرم خود را به حاميان و دوستان یک ايران آزاد برسانم. امسال، دنيا مردان و زنانی كه شجاعانه برای ایفای حقشان در تظاهرات صلح‌آميز در سراسر كشور (اشاره به آشوب‌های سازماندهی‌شده دیماه ۹۶) شرکت کردند را نظاره كرد. شجاعت و عزم آنها به همه ما انگيزه می‌دهد تا در ماموريت مشترک‌مان برای "برقراری يك ايرانِ دموكراتیک، آزاد و غيرهسته‌ای" مجددا متعهد شويم ... ما برای احقاق صلح و ثبات در ايران و پايان دادن به حمايت رژيم از تروريسم در جهان و ساختن يك آينده امن، جايی كه كودكان ما بتوانند بدون ترس از تسليحات هسته‌ای زندگی كنند، در کنار آنها می‌ايستيم. تا وقتی كه ايرانيان به حقوق بشر، كرامت و آزادی كه مستحق آن هستند، نرسند، كار ما تمام نشده است!»

اتهاماتی که در این پیام کوتاه به ایران زده شده از حمایت از تروریسم گرفته تا تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای و همچنین هدفی که به وضوح از زبان عالی‌ترین مقام دموکراتِ فعلی آمریکا در رابطه با کشورمان بیان شده یعنی حمایت از تغییر حکومت در ایران، دقیقا مشابه همان اظهاراتی است که این روزها به کرات از زبان جمهوری‌خواهان و دست اندرکاران دولت ترامپ شنیده می‌شود. حال، آیا می‌توان تصور کرد یک مجلس دموکرات در رابطه با ایران به دنبال هدفی غیر از این در سیاست خارجی خود یا یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه باشد؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بدلیل تکرار دو گانه، مطالب حذف شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط دولت ذوق زده شده خصوصا جواد خان كه ميگه بزودي كري بر ميگرده
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها گفته بودن تا انتخابات میان دوره آمریکا صبر کنید همه چیزدرست میشه
حالا شد؟ اتفاقی افتاد؟
United States
مگر انتخابات امریکا و دموکراتها قرار هست چه گلی به سر ایران بزنند که شور عشق تولید شده؟ دموکراتهای امریکا از کثیف ترین و خبیث ترین موجودات روی زمین خار چین شده اند. همین اوباما ی صهیونیست بیشترین و بدترین تحریمها را علیه ایران بر پا کرد.
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
يكي اينكه مجلس سنا هنوز در دست جمهوري خواهان است با 54 كرسي دوم از پنجاه فر مانداري 36 در اختيار ترامپه سوم بسياري از شعار ها نمايندگان بابت كسب راي بوده و وقتي وارد مجلس شدند اين شعار ها نرم وتعديل ميشود چهارم اكثريت فعلي نمايندگان دمكرات شكننده است پنجاه و پنج درصد در اختيار دمكراتهاست پنجم براي تصويب لوايح مهم خارجي نياز به تصويب دو سوم نمايندگان است كه دمكراتها فاقد اين اكثريت هستند و ششم كار اصلي مجلس نمايندگان تصويب بودجه است و كار اجرايي انجام نميده و اخر اينكه دمكرات و جمهوري خواه نداره همه تو فكر منافع كشور خودشون هستند ما خوش خياليم
احمد
Iran, Islamic Republic of
...