جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۹

بی‌بی‌سی هر روز خبیث‌تر از دیروز! +عکس

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 650852
پوشش لحظه به لحظه از بازگشت تحریم‌های آمریکا توسط بی‌بی‌سی فارسی با واکنش‌های شدیدی در فضای مجازی روبرو شد.
به گزارش جهان نيوز، ۱۳ آبان ماه دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران به دستور دونالد ترامپ آغاز شد؛ تحریم‌هایی که صنعت نفت و گاز ایران را هدف قرار خواهد داد.

آمریکایی‌ها و دشمنان ایران با تمام قوا تلاش زیادی کردند تا نشان دهند تحریم‌ها می‌تواند اثرات قابل توجهی بر اقتصاد ایران گذاشته و موجب تغییر رفتار جمهوری اسلامی و کوتاه آمدن از آرمان‌هایش شود.

اما در این بین چهره واقعی افراد و رسانه‌هایی که بعضا خود را دلسوز مردم ایران دانسته و حتی شعار حرفه‌ای بودن را سر می‌دهند نیز یکبار دیگر برملا شد.

بر پایه گزارش فارس پلاس، بی بی سی فارسی یکی از رسانه‌هایی بود که با ذوق‌زدگی سعی در پوشش لحظه به لحظه بازگشت تحریم‌ها انجام داد و حتی برنامه خود را به همین مناسبت یک ساعت زودتر آغاز کرد.
 

رسانه‌های دیگری هم بودند که این خط را پیش گرفتند. آمدنیوز که دشمنی‌اش با مردم ایران بار‌ها ثابت شده از دیگر رسانه‌هایی بود که لحظه به لحظه از بازگشت تحریم‌ها خبر می‌داد.

این نوع پوشش رسانه‌ای واکنش‌های زیادی را در بین فعالان مجازی به همراه داشت. کاربران فضای مجازی این رفتار بی بی سی فارسی را به باد انتقاد گرفته و آن را بازوی اجرایی سیاست‌های ظالمانه آمریکا در قبال مردم ایران قلمداد کردند.

یکی از کاربران با اشاره به تیتر بی بی سی نوشته است: اینقدر وقیحانه تیتر می‌زنید.. مگر مراسم عروسی نوادگان سلطنتی انگلستانه؟

کاربری با نام «بهنوش» هم به خنده‌ای رو لب مجری اشاره کرده و توییت کرده است: اون خنده ملیح آخرش یعنى چى؟ بازگشت تحریم‌ها وگزارش‌هاى مربوط به اون خنده داره؟ خانم رعنا رحیم پور شما فامیل و دوست واشنا درایران ندارید که برای شما مختصرى از رنج مردم بر اثر تحریم‌ها تعریف کرده باشند تا اینگونه با لبخند نوید تحریم‌ها وگزارش آن را ندهید. متاسفم!

امیر فضلی هم نوشته است: پوشش لحظه به لحظه تحریم‌ها یعنی چه! مگه گزارش فوتبال می‌خواهید بدید؟! بی بی سی همیشه در شرایط سخت ملت ایران بیشترین خیانت‌ها رو به این کشور کرده! این خبرنگاری حرفه‌ای و بی طرف نیست اسمش، نمک بر زخم ملت نپاشید!

«ایمان جهانی» هم بی‌بی‌سی را هم‌دست آمریکا خطاب کرده است: خجالت بکشید. زندگی و آرامش همنوعانتون رو مختل می‌کنند و شما مثل مسابقه فوتبال دنبالش میکنید که مردم بیشتر از این غول بترسند؟ شما هم همدست دولت آمریکایید. خواسته یا ناخواسته به ناامیدی دامن میزنید.

کاربر دیگری هم ذیل پست بی‌بی‌سی نوشته است: چه خبرتونه؟! انقدر تابلو آخه! حناتون داره رنگش رو از دست میده!

«شکوهی‌فرد» هم نوشته است: مجددا و برای n. مین بار تاکید میکنم بی بی سی موذی ترین، خبیث‌ترین و خطرناک‌ترین رسانه‌ی ضدایرانی ست، چیپس و ماست را بگذارید جلویتان و پوشش زنده تحریم را از بی‌بی سی تماشا کنید، این یک پروپاگاند اورژینال در کلاس بی‌بی‌سی ست.

کاربر دیگری هم به مضحک بودن این تیتر اشاره کرده و نوشته است: تیتر بی بی سی فارسی خیلی خنده داره: "پوشش لحظه به لحظه از بازگشت تحریمها" انگار مراسم اسکاره، هنرپیشه‌ها دارن رو فرش قرمز میان تو سالن!

یکی دیگر هم اشاره‌ای به خوشحالی بی‌بی‌سی کرده و گفته است: اسکار لاشخوری سال تعلق میگیره به شبکه bbc فارسی؛ که با پوشش لحظه‌ای اخبار «بازگشت تحریم‌ها». نمیدونه چجوری شادی خودشو قایم کنه!

مهدی فیروزآبادی هم نوشته است: کاری که شما میکنید عجیب نیست بلکه وظیفه طبیعی رسانه متعلق به دولت بریتانیا در راستای منافع دولت بریتانیا ست. منتها خوب شد که در این سال‌ها دیگر آن ژست بیمعنای بیطرف بودنتان خریدار ندارد.

«محمد» هم از روشن شدن ماهیت بی‌بی‌سی گفته است: ماهیت بی بی سی فارسی با این خوشحالی‌های زاید الوصف کاملا روشن میشه خاک بر سر این لاشخور‌های وطن فروش!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیامک
Iran, Islamic Republic of
مزدوری و بیشرفی اسمش بده وگرنه پولش خوبه
از بی‌بی‌سی بیشتر ایران اینترنشینال
Iran, Islamic Republic of
bbcیک شبکه کاملا ضد امریکایی است و بفکر رسیدن به افکار خودش است و دلش جز انگستان برای کس دیگری نسوخته است
سرور
Iran, Islamic Republic of
شبکه ضد امریکایی بی بی سی؟!!!!
United States
کاملابله ضد امریکایی است مثل ایران است هر خبر بدی که در آمریکا اتفاق میفته بسیار بزرگ نمایی میکنه و چندین مرتبه پخش میکنه
Iran, Islamic Republic of
فیلم بازی میکند که مردم بی بی سی را باور کنند. فریب نخور.
Iran, Islamic Republic of
و از همه این ها القاب بالاتر صدا و سیما و جهان نیوز.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
بوق لجن پراکنی امپراطوری کثیف بریتانیا !!
عيسي
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
می خواهند بگویند ببینید ملت ما انگلیسی ها خیلی بهتر از امریکایی ها ئیم.بگویید کودتای 28مرداد هیچ وقت یادمون نمی ره ...بی بی سی یعنی.بی شرف های بی وطن سی یاست باز.
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
روباه پیر مکار دیگر قالب پنیری در ایران نخواهی دید .از قدیم گفتند سگ زرد برادر شغاله
رضا
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو جهان نيوز ! بجز تحريم ها در قضيه سقوط ارزش پول ايران هم همين بازى رو درآوردند. بى بى سى وامونده تنها نيست همه مزدورها - من و تو و اينتر نشنال و … دارند ذوق مرگ ميشن .
بى پرنسيب ها انگار پول مزدورى بدجورى بهشون ساخته ؟!
Iran, Islamic Republic of
ما نباید شکی در دشمنی رسانه های وابسته به استکبار داشت باشیم ان ها با مخفی کردن نیت پلید خود پشت چند گزارش خبری از مشکلات جاری می خواهند خود را دلسوز مردم معرفی کنند که اگر بصیرت نداشته باشیم افکارمان را وابسته به خود می کنند.
افتخار
Australia
بی بی سی فارسی مامن مزدوران ایران اسلامی است و تمام کسانی که آنجا کار می‌کنند بکلی غیرت ملی خودرا فراموش کرده اند. دشمنی کارکنان ایرانی بی بی سی با اسلام و با انقلاب اسلامی و استقلال ایران بقدری واضح شده که من تعجب می‌کنم چرا دولت جمهوری اسلامی به دادگاه بین الملل لاهه شکایت نمی کند.
علی
United States
همه اش لبخند به لب دارند و اخبار مایوس کننده پخش میکنند!!! نمی دانند قاطبه مردم ایران پر از فقر ،رنج و محنت و خشم هستند. من که خون گریه میکنم و دائم میخواهم با گوشت و پوست و استخوانم با تحریمها بجنگم و شکستشان دهم.
United States
از يك عده بهايي نمي توان انتظاري جز خوشحالي داشت.
فریاد
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
بی شرف های قرن
Iran, Islamic Republic of
اگر این نخ را بکشید، منشا همشون به صهیونیزم جهانی می رسه...