کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر چمران درباره سکان داری آخوندی در تهران

16 آبان 1397 ساعت 14:08

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران نیازمند حضور مدیری جهادی اهل تلاش و کار و دویدن است ، بی شک مدیری اشرافی نمی تواند شهردار خوبی برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران باشد.


به گزارش جهان نیوز، مهدی چمران رئیس پیشین شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در خصوص گزینه های شهرداری تهران گفت: عملکرد آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بسیار گویا تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد و مردم از نزدیک با عملکرد ایشان آشنا هستند ازاین رو نمی تواند گزینه قابل قبولی برای شهرداری تهران باشد.

وی ادامه داد: اگر عنوان شود که با حضور آقای آخوندی در شهرداری باقیمانده فعالیتهای عمرانی شهر به خواب ابدی می رود مسلما سخن گزافی گفته نشده است, چرا که توقف کارها بعد از ورود ایشان به خیابان بهشت دور از انتظار نیست.

چمران دراین باره افزود: اگر آقای آخوندی همانند وزارت راه وشهر سازی همه پروژه ها را تعطیل کند و پس از خسارت فراوانی به شهر با حالت قهر به این بهانه که دولت از شهرداری حمایتی به عمل نمی آورد یا بدهی خود را به شهرداری پرداخت نمی کند خارج شود عملا شهر در خوابی چندین ساله شاهد خسارتهای فراوانی خواهد بود که جبران آن به خودی خود نیازمند سالها برنامه ریزی ومدیریت جهادی است.

رئیس سابق شورای شهر با اشاره به اینکه شهرداری جای مدیران مستبد نیست خاطر نشان شد: بی شک شهرداری همانند وزارت راه و شهر سازی جای استبداد نیست, چرا که شورای شهر در تصمیم گیریهای شهرداری نقش بسزایی دارد و شهرداری تهران باید با آزاد منشی اداره شود.از سوی دیگر ذکر این نکته خالی از لطف نیست شهرداری تهران نیازمند حضور مدیری جهادی اهل تلاش و کار ودویدن است . بی شک مدیری اشرافی نمی تواند شهردار خوبی برای پایتخت جمهوری اسلامی ایران باشد.

چمران با بیان اینکه شهر همچنان در حال خسارت دیدن است گفت: با توجه به آنکه آقای افشانی مدیری اجرایی بود این امید بر شهر حاکم شده بود که ایشان بتواند محل خدمت و تغییر وضعیت کنونی براساس امکانات فعلی شهر باشد، لذا اننتخاب شهرداری دیگر برای تهران به مثابه از دست دادن یک سال آینده مدیریت شهر و افزایش خسارت های متوالی به پایتخت جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به مصادیق خسارات یادآور شد و افزود: عدم همکاری دولت با شهرداری و بی توجهی دولت به پرداخت بدهی خود به شهرداری, عدم خرید واگن برای خطوط مترو, عدم راه اندازی خط 6 و 7 که بیش از نود درصد آن در دوره مدیریت قالیباف آماده شده بود همه وهمه بیانگر خسارتهایی است که بر شهر و برحمل ونقل عمومی وارد می شود.

رئیس پیشین شورای شهر تهران درباره کمبود واگن در تهران و تاثیرات مختلف آن در شهر گفت: امروز شهر تهران برای تسهیل جابه جایی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیازمند خرید دو هزار واگن است.در صورتی که واگن ها از همین اکنون سفارش داده شوند سال آینده وارد می شود از این رو وضع موجود به هیچ وجه قابل تایید نیست و خطوط متروی پایتخت با جمعیت انبوهی از مسافر مواجه است که از کمبود واگن و شلوغی خط ها رنج می برد.

چمران در پایان درباره عملکرد شورای شهر کنونی گفت: آنچه که تا کنون به عنوان عملکرد از سوی شورای شهر تهران دیده شده تنها پرداختن به جنبه های تبلیغاتی مورد نظرشان بوده بنابراین فعالیت و کار خاصی که نیاز شهروندان را تامین و پاسخگوی مطالبات عمرانی, فرهنگی و زیر ساختی آنها در شهر باشد نبوده است.


کد مطلب: 650844

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650844/نظر-چمران-درباره-سکان-داری-آخوندی-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com