پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پاکسازی کامل شهرستان «جُبَن» در جنوب یمن

سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 650794
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند با وارد کردن تلفات بسیار، شهرستان «جُبَن« در جنوب این کشور را به طور کامل از شبه نظامیان وابسته به سعودی پاکسازی کنند.
پاکسازی کامل شهرستان «جُبَن» در جنوب یمن
به گزارش جهان نيوز، نیروهای یمنی روز دوشنبه (دیروز) در استان «الضالع» در جنوب یمن، شهرستان «جُبَن» را به طور کامل از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی پاکسازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المسیره، پاکسازی کامل شهرستان در حالی انجام شد که نیروهای ائتلاف سعودی تلاش داشتند راههای منتهی به منطقه را بسته و در منطقه «التباب» موضع حمله بگیرند.

در استان «لحج» در مجاورت استان الضالع نیز نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی تلاش دارند وارد منطقه «القبیطه» شوند که نفوذ آن‌ها ناکام ماند و با جا گذاشتن تلفات بسیار مجبور به عقب‌نشینی شدند.

استان الحدیده
اما در ساحل غربی یمن و در نزدیکی استان الحدیده که حملات جنگنده‌های سعودی در روزهای گذشته بار دیگر شدت یافته است، نیروهای یمنی تلفات گسترده‌ای به نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی وارد کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) در جریان حمله گسترده نیروهای متجاوز به یمن، در منطقه «کیلومتر 16» در جنوب الحدیده از سه محور که با پشتیبانی هوایی همراه بود؛ نیروهای یمنی به شدت مقاومت کرده و توانستند 30 کشته و 50 زخمی از متجاوزین بگیرند.

نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن همچنین توانستند 13 خودروی زرهی و ماشین جنگی آن‌ها را منهدم کنند.

حملات هوایی در یک هفته گذشته به استان الحدیده، بسیار شدید شده و روزانه دهها بمباران هوایی در مناطق مختلف استان صورت می‌گیرد. در 24 ساعت گذشته جنگنده‌های سعودی 23 مرتبه به منطقه «کیلومتر 16» حمله کرده‌اند.

استان البیضاء
در استان البیضاء نیز نیروهای یمنی با تله‌گذاری در مسیر نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن، ضربات سنگینی به این نیروها وارد کردند. این رخداد در منطقه «ناطع» رخ داد و به گفته‌ی منابع میدانی چندین تن از فرماندهان ارشد نیز در بین کشته شدگان مشاهده می‌شوند.

این منابع افزودند که کماکان اجساد 30 تن از نیروهای متجاوز بر روی زمین مانده و 50 زخمی نیز به بیمارستان منطقه «بیحان» منتقل شده و تعدادی از آن‌ها نیز اسیر شده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *