کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره آمریکا آغاز شد

15 آبان 1397 ساعت 15:55

طبق گزارش رسانه‌ها، با بازگشایی صندوق‌های آرا در ایالت‌های شرقی آمریکا، روند انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور رسما آغاز شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه از آغاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا خبر داده، انتخاباتی که به دلیل اختلاف ساعت ابتدا از ایالت‌های شرقی این کشور آغاز شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، انتخابات میان دوره‌ای کنگره که به گفته بسیاری از تحلیلگران آمریکایی در حکم رای عدم یا عدم اعتماد به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» است، با بازگشایی صندوق‌های آرا در ایالت‌های شرقی رسما آغاز شده است.

قرار است در این انتخابات همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای ایالات متحده آمریکا برگزیده شوند.

طبق این گزارش، رای ساعت شش صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا، صندوق‌های اخذ رای در مناطق شرقی این کشور بازگشایی شده است تا روند اخذ رای رسما آغاز به کار کند.

آنطور که «نیویورک تایمز» گزارش داد، طبق برنامه قرار است که صندوق‌‌های آرا ساعت شش عصر به وقت شرقی بسته شوند و تا هفت ساعت بعد از آن در غربی‌ترین مناطق آمریکا هم به تدریج رای‌گیری به اتمام برسد.

طبق تقریبا همه نظرسنجی‌های قبل از آغاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، دموکرات‌ها از فرصت مناسبی برای تسلط بر مجلس نمایندگان برخوردار هستند و شانس جمهوری‌خواهان برای حفظ اکثریت سنای این کشور بیشتر است.

حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا باید حداقل 218 کرسی از مجموع 435 کرسی این مجلس را از آن خود کنند.
 


کد مطلب: 650782

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650782/انتخابات-میان-دوره-ای-کنگره-آمریکا-آغاز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com