کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد سناتور روس به اروپا:

بهتر است آمریکا را از ناتو اخراج کنید

15 آبان 1397 ساعت 15:38

یک مقام دومای روسیه در واکنش به سخنان رئیس جمهوری فرانسه در باره ایجاد یک «ارتش مشترک اروپایی»، به کشورهای اروپایی پیشنهاد کرد بجای ایجاد یک ساختار مشابه ناتو، بهتر است آمریکا را از ناتو اخراج کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، "آندری کراسوف" نایب رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه معتقد است به جای آنکه در اروپا یک سازمان نظامی مستقل از آمریکا، تحت عنوان «ارتش مشترک اروپا» آنطور که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیشنهاد کرده ایجاد شود، کشورهای اروپایی باید آمریکا را از ناتو اخراج کنند.

پیش از این ماکرون در مصاحبه رادیویی پیشنهاد کرد تا ارتش مشترک اروپایی غیروابسته به آمریکا و از جمله برای دفاع سایبری ایجاد شود. رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که در حال حاضر اروپا در مقابل تلاش‌های متعدد دخالت در روند دموکراسی داخلی و حملات سایبری قرار دارد.

این مقام پارلمانی روسیه در تفسیر این اظهارات، گفت: «در حال حاضر چنین سازمانی برای دفاع از اروپا وجود دارد و آن ناتو است که همه کشورهای غرب و شرق اروپا در آن عضویت دارند. احتمالا برای کشورهای اروپایی راحت‌تر و بهتر خواهد بود، اگر آمریکا را از ناتو اخراج کنند. برای آنکه این کشور بی ثبات کننده است و تنها خشونت و جنگ را در سراسر جهان گسترش می‌دهد و خود را بعنوان کشوری منحصربه فرد تلقی می کند. ولی اگر بخواهم صادقانه بگویم، این انتخاب کشورهای اروپایی است که تصمیم بگیرند چنین کاری را انجام دهند و اراده خود را نشان دهند.»

وی با اشاره به اینکه ناتو یک سازمان نظامی بسیار قدرتمند در اروپاست، در این رابطه این سئوال مطرح می‌شود که چرا ساختار مشابه دیگری به وجود آید، افزود: «کشورهای اروپای غربی شاهد هستند که سیاست آمریکا در جهت تقویت صلح و ثبات نیست، بلکه برعکس به این مسئله آسیب می رساند.»

این مقام دوما یادآور شد، این نظریه اولین بار نیست که شنیده می‌شود و قبل از آن هم سیاستمداران اروپایی از آن استفاده کرده بودند. ولی سئوال اینجاست که برای چه و با چه هدفی این ارتش اروپایی ایجاد ‌شود.

 


کد مطلب: 650775

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650775/بهتر-آمریکا-ناتو-اخراج-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com