کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای امنیت لغو تحریم‌ها علیه اریتره را بررسی می‌کند

15 آبان 1397 ساعت 14:52

شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی لغو تحریم‌ها علیه اریتره در هفته آینده در پی نزدیک شدن روابط این کشور با اتیوپی است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، یک قطعنامه تدوین شده از سوی بریتانیا پیشنهاد برداشتن فوری تحریم‌ تسلیحاتی و دیگر تحریم‌های هدفمند علیه اریتره از جمله ممنوعیت مسافرتی و انسداد دارایی‌ها را داده است. این پیش‌نویس همچنین قویا اریتره و جیبوتی را به همکاری به منظور عادی کردن روابطشان و حل مناقشه مرزی چند دهه‌ای تشویق می‌کند.

با این حال دیپلمات‌هایی که نامشان را فاش نکردند،‌ گفتند: فرانسه و چند عضو دیگر این شورا خواهان تداوم فشارهای دیپلماتیک بر اریتره هستند. اعضای شورای امنیت می‌توانند در طول مذاکرات بر سر پیش‌نویس این قطعنامه طی چند روز آینده پیشنهاد تغییراتی در متن آن را بدهند. تصویب این قطعنامه نیاز به 9 رای مثبت و عدم مواجهه با وتوی اعضای دائم دارد.

سفیر چین در سازمان ملل در پاسخ به اینکه آیا پکن حامی برداشتن این تحریم‌ها است، گفت: ما مشغول رایزنی‌ هستیم.

اتیوپی و اریتره ماه ژوئیه اعلام کردند که به وضعیت جنگی میان خود پایان می‌دهند و برای گشایش سفارتخانه و توسعه بنادر و از سرگیری پروازها بین دو کشور بعد از چند دهه خصومت، توافق کرده‌اند. در آن زمان شورای امنیت از این بیانیه استقبال کرد، اما اشاره‌ای به امکان بازبینی در تحریم‌ها نکرد و بعدا در ماه سپتامبر اریتره و جیبوتی نیز اعلام کردند که برای آشتی توافق کرده‌اند.
 


کد مطلب: 650763

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650763/شورای-امنیت-لغو-تحریم-ها-علیه-اریتره-بررسی-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com