کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید «دوشنبه» و «ابوظبی» بر گسترش روابط دوجانبه

15 آبان 1397 ساعت 13:57

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان در دیدار با سفیر امارات در تاجیکستان پیرامون همکاری‌های 2 کشور گفت‌‍وگو و تبادل نظر کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «فرخ همراه علی زاده» رئیس کمیته سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان در دیدار با «محمد احمد الجابر» سفیر امارات متحده عربی در تاجیکستان پیرامون همکاری‌های 2 کشور گفت‌‍وگو و تبادل نظر کرد.

تحکیم و گسترش روابط 2 کشور در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، تجاری، صنعتی، انرژی، کشاورزی و حمل و نقل از مهم ترین محورهای این دیدار عنوان شده است.
همراه علی زاده همچنین بر علاقه مندی کشورش جهت راه‌اندازی حمل و نقل هوایی بین 2 کشور و همچنین اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در بخش معدن، احداث زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد بانک‌های تجاری ابوظبی در تاجیکستان و عرضه محصولات کشاورزی و آب آشامیدنی تاجیک‌ها به امارات تاکید کرد.

سفیر امارت متحده عربی نیز ضمن حمایت از آمادگی تاجیکستان برای تحکیم تعاملات اقتصادی و تجاری با کشورش، تعدادی از شرکت‌های عربی از جمله شرکت «زهیر» را جهت همکاری در زمینه صنایع تبدیلی میوه و سبزیجات و عرضه محصولات آماده به ابوظبی معرفی کرد.

همچنین در این دیدار بر تقویت ظرفیت‌ تاجیک‌ها در بخش انرژی تجدید پذیر، صنعت ساخت و ساز و ایجاد مراکز تجاری تاکید شد.این گونه فعالیت‌ها در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، برای کشورهای عربی سرمایه گذاری در کشورهای دور دستی مانند آسیای مرکزی چندان با توجیه اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

فعالیت‌های قطر، عربستان و امارات متحده عربی در آسیای مرکزی بخصوص تاجیکستان و ازبکستان که دارای پیشینه مذهبی هستند، فقط به روابط اقتصادی منجر نمی‌شود؛ این کشور با توجه به ثروتی که در اختیار دارد، در دیگر بخش‌های اساسی این کشورها نفوذ کرده و اهداف مخفی خود را دنبال می‌کند.


کد مطلب: 650742

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650742/تاکید-دوشنبه-ابوظبی-گسترش-روابط-دوجانبه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com