کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی آزاد:

استعفای خادم بهترین تصمیم بود

15 آبان 1397 ساعت 11:50

محمد حسن محبی گفت: وزیر ورزش رییسی را بیاورد که سیاست گذاری های فدراسیون و مسایلی از این دست را زیر نظر داشته باشد نه اتفاقات فنی درون تیم های ملی را.


به گزارش جهان نیوز، پیرو کسب نتایج ضعیف و تکرار ناکامی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در مسابقات جهانی 2018 مجارستان رسول خادم رییس فدراسیون کشتی از سمت خود استعفا کرد. او که در این مدت به شدت تحت فشار بود و بسیاری از منتقدانش منتظر پاسخگویی به دلایل ناکامی کشتی گیران بودند سرانجام قید ریاست در فدراسیون و سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد را زده و نامه استعفایش را نوشت و رفت.

محمد حسن محبی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد و دارنده مدال نقره مسابقات جهانی 1985 بوداپست و برنز جهانی 1990 توکیو در گفت و گو با دانشجو، درباره استعفای رسول خادم حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

با جدایی رسول خادم از فدراسیون کشتی موافق بودید؟
 خوب شد که رفت! فقط حیفم می آید که کشتی یکی از قهرمانان خوب و یکی از فرزندانش را از دست بدهد. هر زمان که درباره مربیگری رسول در تیم های ملی یا غیره با من مشوت می شد با این موضوع مخالفت می کردم ولی هرگز کسی به ویژه خودش به این مطلب توجه نکرد.

ظاهرا اولین تجربه مربیگری اش را در کنار خودتان کسب کرد؟
بله! سال 2002 بود که برادرش امیررضا خادم به من که سرمربی تیم ملی بودم گفت رسول را به عنوان سرپرست کنار دستم داشته باشم. من هم قبول کردم. به هر حال رسول بچه کشتی بود و نمی خواستیم دور از کشتی باشد ولی بعد خودش آمد و اصرار کرد و گفت که دوست دارد مربیگری کند. اینقدر اصرار کرد که من هم او را به عنوان مربی کنار دستم گذاشتم ولی این اصل کار نیست. کسی که می خواهد مربیگری را تجربه کند باید ابتدا از تیم های پایه ای و بعد تیم های شهرستانی و کوچک شروع کند. اینقدر آبدیده بشود تا بعد تیم های پایه ای رده ملی را بگیرد و بعد اگر توانست در آنها جواب درستی به کمیته فنی یا اهالی کشتی بدهد به میدان بزرگ بزرگسالان بیاید ولی رسول این راه را نرفته، برای سرمربگیری تیم ملی جلو آمد.

 زمان ریاست زنده یاد حجت اله خطیب؟
 بله! در آن برهه هم گفتم اشتباه است ولی به هر حال رسول دوست داشت. کاری که منصور برزگر هم 30 سال انجام داد ولی نباید این کار را می کرد. برزگر هم هرگز مربی خوبی نبود و نباید وارد این بحث می شد! رسول قهرمان المپیک بود و همین حالا هم می تواند کت و شلوار پوشیده در فدراسیون ریاست کند ولی به درد مربیگری نمی خورد.

وظیفه کیست که این موضوع را بررسی و درباره اش تصمیم گیری کند؟
وزیر ورزش باید خودش دخالت کند. اگر نمی داند باید از دوتا استخوان خرد کرده مشورت بگیرد و بداند چه کسی را برای ریاست فدراسیون انتخاب کند. رییسی که برود سرمربیگری هم بکند از بقیه کارهایش می ماند. دوستان می گویند رسول از جانش مایه می گذاشت و از 7 صبح تا 12 شب در فدراسیون بود ولی عایدی کار 15 ساعته اش چه بود؟ سال قبل نهم جهان شدیم و امسال ششم!

 شورای فنی نباید در این مدت ایرادها را می گرفت و به رییس یا همان سرمربی تیم ملی انتقال می داد؟
درباره شورای فنی هر ایرادی گرفته می شود درست است ولی بی موقع! شما رسانه ها که می گویید شورای فنی هرگز مقابل رسول نایستاد چون خودشان منتخب رسول بودند، باید این حرفها را قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات می زدید نه الان! این حرفها امروز فایده ای ندارد. کشتی یک سال دیگر را هم از دست داد. در آن مدت اگر ما حرفی می زدیم برای کشتی بود. جماعت کشتی فهم و کشتی بلد نه دشمنی با رسول داشتند نه با دیگران. اگر حرفی می زدیم برای این بود که این روزها را می دیدم.

 وزیر ورزش چه کسی را برای ریاست فدراسیون انتخاب کند بهتر است؟
 رییسی که امور کلی فدراسیون را زیر نظرداشته باشد نه کسی که در کار سرمربی تیم ملی دخالت کند. یا خودش را سرمربی تیم ملی هم بگذارد. تا به حال در تاریخ کشتی چنین چیزی نداشتیم. وزیر ورزش رییسی را بیاورد که سیاست گذاری های فدراسیون و مسایلی از این دست را زیر نظر داشته باشد نه اتفاقات فنی درون تیم های ملی را. باز هم می گویم که شورای فنی هم در حق رسول بد کردند که اشتباهاتش را به او گوشزد نکردند.

فکر می کنید کشتی ما از این برهه به سلامت رد می شود؟
البته که رد می شود. این اولین بار نیست که از این اتفاقات برای کشتی رخ می دهد. جلوی ضرر را از هر زمانی بگیرید منفعت است. حالا هم با ورود یک کاربلد می توان بهترین ها را دور هم جمع کرد و کشتی را سرپا نگه داشت. شکر خدا چیزی که در این مملکت داریم بچه های شجاع قلب و دلیر برای رفتن به دل حریفتان داخلی و خارجی است. فقط باید زمان را بیش از این از دست داد. البته این به معنی کار عجله ای نیست. باید با بررسی دقیق و اصولی بهترین افراد را لیست کرد و در نهایت وزیر یکی را انتخاب کند و استارت مسابقات جهانی سال 2019 را از امروز زد. کشتی بارها افت کرده ولی هرگز زمین نخورده است و این بار هم بار دیگر سرپا می ایستد و نتایجی می گیرد که همه را مبهوت قدرت خودش می کند.

حرفی خطاب به رسول خادم ندارید؟
7 سال اینجا (فدراسیون کشتی) بود و خسته هم شد حالا وقت خوبی است که برود و یک مقدار استراحت کند. انشاالله که از این به بعد زندگی بهتری داشته باشد.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 650694

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650694/استعفای-خادم-بهترین-تصمیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com