کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکاپوها برای انتخاب سومین شهردار در ۱۵ ماه

۵ گزینه نیمه نهایی شهرداری تهران مشخص شدند/ اصلاح‌ طلبان بازهم به پسر آیت‌الله «نه» گفتند/ آخوندی دوم شد

15 آبان 1397 ساعت 10:15

در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز شورای شهری‌ها درگیری بر سر خروج محسن هاشمی از شورا بالا گرفت و مخالفان تأکید داشتند این امر انسجام شورا را بر هم می زند.


به گزارش جهان نیوز، تکاپوی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران برای انتخاب سومین شهردار تهران در زمان حاکمیت حدود 15 ماهه شورای شهر پنجم امروز وارد مرحله جدیدی شد. پس از قطعیت خداحافظی افشانی و ناکامی از اقناع نمایندگان مجلس برای استثنا کردن این مدیر بازنشسته، صبح امروز لیست 13 نفره گزینه های سکان داری پایتخت توسط محسن هاشمی قرائت شد و جلسه هم اندیشی برای انتخاب 5 گزینه نهایی ادامه پیدا کرد.

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار داشت: در جلسه امروز در خصوص نحوه رأی‌گیری درباره گزینه‌های پیشنهادی اعضاء برای شهرداری تهران وضع شد.

وی افزود: ‌30 نفر معرفی شده بودند که تعدادی از آنها انصراف داده بودند و در حال حاضر لیست 30 نفره برای شهرداری تهران به 13 نفر رسیده است.

هاشمی گفت: اسامی این لیست عباس آخوندی، غلامرضا انصاری، محسن پورسیدآقایی، تقوی‌نژاد، حسینی‌مکارم، پیروز حناچی، مصطفی سالاری، کشت‌پور، واعظ مهدوی، جهانگرد، اوسط هاشمی، مناف هاشمی و محسن هاشمی است که بنده نامم به اصرار بعضی از اعضای شورای شهر درج شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری تهران از نظر بازنشستگی تا پایان دوره پنجم شورای شهر تهران فرصت دارند.

وی بیان داشت:‌ امروز از بین این 13 نفر 5 نفر به عنوان نامزد نهایی شهرداری تهران انتخاب و برنامه‌های خود را برای شهرداری در یک هفته ارائه خواهند کرد.

هاشمی گفت:‌ پس از آن از این 5 نفر 2 نفر به عنوان نامزد نهایی انتخاب و برنامه‌های آنها بررسی و نهایتاً یک نفر به عنوان شهردار انتخاب می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر ابهامی در قانون وجود دارد که تفسیرهای مختلفی از پایان دوره بازنشستگی می‌شود که بعضاً 3 آذر ماه و یا 16 آذر و یا 26 آبان را اعلام می‌کنند.

دعوا بر سر خروج محسن هاشمی از شورا
گفتنی است در جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورای شهر، درگیری در خصوص خروج محسن هاشمی از شورا و کاندید شدنش برای شهرداری بالا گرفت.

اعضای حزب اتحاد ملت که مخالفان سرسخت خروج هاشمی هستند، معتقد بودند که این کار انسجام شورا بر هم می زندو  اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد. همچنین با خروج هاشمی، «چمران» وارد شورای شهر می‌شود و همین امر باعث دودستگی در شورا خواهد شد.

 
Image result for ‫محسن هاشمی‬‎

بازهم پسر آیت الله ناکام ماند
باردیگر مخالفان شهرداری هاشمی که دلیل خود را حفظ انسجام شورا و جلوگیری از ورود چمران مطرح می کنند، مانع ورود محسن هاشمی حتی به لیست گزینه های نهایی شدند. این در حالی است اعضای شورا دائما بر استقلال خود تکیه می کنند و هرگونه فشار حزبی را منکر می شوند.

در نهایت اعضای شورای شهر، ۵ نفری را که حائز بیشترین آرا شدند، معرفی کردند:

۱- کشت پور ۱۴ رأی
۲- آخوندی ۱۱ رأی
۳- حناچی ۱۱ رأی
۴- انصاری ۱۰ رأی
۵- تقوی نژاد ۱۰ رأی

گفتنی است از این 5 نفر 2 نفر به عنوان نامزد نهایی انتخاب و نهایتاً یک نفر به عنوان شهردار انتخاب می‌شود.

آرای گزینه‌های دیگر شهرداری عبارتند از:
نصرالله جهانگرد 9
محسن هاشمی 8
محسن‌ پورسیدآقایی 8
مصطفی سالاری 7
سمیع‌الله حسینی مکارم 6
مناف هاشمی 5
واعظ مهدوی 2
اوسط هاشمی 1

فارغ از مباحث لیست های 13 نفره و 5 نفر، در چند روز گذشته محتمل ترین گزینه سکان داری پایتخت از سوی اصلاح طلبان عباس آخوندی معرفی می شد که در 5 سال وزرات راه و شهرسازی، کارنامه ای مملو از ناکارآمدی به جای گذاشت.


کد مطلب: 650651

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650651/۵-گزینه-نیمه-نهایی-شهرداری-تهران-مشخص-شدند-اصلاح-طلبان-بازهم-پسر-آیت-الله-نه-گفتند-آخوندی-دوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com