کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صف انصرافی‌ها از شهرداری مقابل شورای شهر

15 آبان 1397 ساعت 9:32

نامزدهای شهرداری تهران به صورت پی در پی در حال نامه نگاری به رئیس شورای شهر تهران برای انصراف از انتخابات شهرداری هستند.


به گزارش جهان نیوز، با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان محمدعلی افشانی شهردار تهرانباید تا 24 آبان بهشت را ترک کند. اعضای شورای شهر در تلاش هستند تا هر چه سریع‌تر پنجمین شهردار پایتخت را در یکسال گذشته انتخاب کنند.

شورای شهر یک لیست 30 نفره از نامزدهای شهرداری تهران را منتشر کرد که نام برخی از افراد ناشناخته  و برخی هم بازنشسته بودند. قرار است از این لیست 30 نفره 5 نفر به مرحله دوم، راه یابند و در نهایت شهردار تهران انتخاب شود.

برخی از کاندیدها مانند مصطفی موسوی‌لاری فرزند عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور خاتمی یکی از آقازاده‌های پرحاشیه در موضوع ژن خوب بود؛ در همان دقایق اولیه انصراف داد.

بعد از آن حجت میرزایی معاون نجفی که افشانی آن را به خاطر برخی مسائل برکنار کرده بود، از حضور در لیست کاندیداها انصراف داد.

همچنین ایرج معزی معاون فنی عمران شهرداری تهران طی نامه‌ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر از حضور در این انتخابات انصراف داد و همچنین توفیق شهردار آینده را خواستار شد.

مصطفی سلیمی شهردار منطقه 3 که در ابتدای حضور مدیریت جدید شهری حدود 10 ساعت هم سرپرست شهرداری تهران بود، طی نامه‌ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر از حضور در انتخابات انصراف داد و گفت: در صورت نیاز در حد توان و بضاعت خود در خدمت مردم خواهم بود و امیدوارم اعضای شورا با انتخاب مدیری کارآمد و شایسته بتوانند رضایت شهروندان را جلب کنند.

همچنین صادق خرازی 74 ساله که این روزها با بیماری دسته و پنجه نرم می‌کند از حضور در لیست کاندیدا انصراف داد.

ابراهیم شیخ یکی از گزینه‌های جوان پیشنهادی که سال گذشته از سوی محمدعلی نجفی به عنوان معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران منصوب شده بود از حضور در انتخابات شهردار کناره‌گیری کرد.

بر اساس این گزارش، عبدالحمید امامی یکی دیگر از کاندیداها نیز طی نامه‌نگاری به شورا انصراف خود را اعلام کرد.

همچنین علی مقدس زاده بزاز طی نامه ای به محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران کناره گیری خود را از کاندیدای شهرداری تهران اعلام کرد.
برخی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان مانند معصومه ابتکار که در حال حاضر معاون رئیس‌جمهور است، اعلام کرده بود که خبر کاندیداتوری خود را در رسانه‌ها دیده و صحبتی هم با وی نشده است و طرح چنین موضوعی شایعه است بنابر این اصلا روی آن فکر نکردم.

بر اساس این گزارش، قرار است در جلسه امروز شورای شهر 5 گزینه نهایی شهرداری مشخص شوند. گفته می‌شود محسن هاشمی رفسنجانی، سیدکامل تقوی‌نژاد، کشت‌پور، جهانگرد و آخوندی احتمال راهیابی به مرحله دوم انتخاب شهردار را دارند.البته گفته می‌شود کش‌مکش در بین احزاب شورای شهر برای انتخاب شهردار همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس  


کد مطلب: 650629

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650629/صف-انصرافی-ها-شهرداری-مقابل-شورای-شهر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com