کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برایان‌هوک:

ایران دیگر نمی‌تواند تحریم‌ها را نقض کند

15 آبان 1397 ساعت 9:09

نماینده آمریکا در امور ایران ادعا کرد که تهران دیگر نمی‌تواند تحریم‌ها را نقض کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، برایان هوک، نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره مدعی شد که ایران از امروز به بعد نخواهد توانست که نفت بفروشد و نمی تواند تحریم ها را نقض کند.

وی اضافه کرد: ایران بدون فشار به خواسته های ما پاسخ نمی دهد و به تعهدات خود پایبند نخواهد ماند و انتظار داریم که در پی تحریم های جدید اقتصاد ایران تحت محاصره قرار بگیرد.

روز گذشته مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به همراه استیون منوچین وزیر خزانه‌داری ایالات متحده به ارائه جزئیات جدیدی از دوره جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداختند. به گفته این دو مقام دولت ترامپ، در دور جدید اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران، 50 بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها، بیش از 200 شخص و کشتی‌های بخش کشتی‌رانی، خطوط هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از 65 فروند از هواپیماهای آن هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

به گفته پامپئو و منوچین، وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا، هدف از اعمال تحریم‌ها سوق دادن ایران به تغییر رفتارش خصوصا در منطقه، همچنین دست برداشتن از برنامه موشکی، و دستیابی به یک توافق جدید هسته‌ای دیگر است.

این در حالی است که در اردیبهشت امسال بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به طور رسمی خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای از برجام را اعلام کرد و در پی با امضای یک فرمان اجرایی، دستور داد تا تحریم‌های تعلیق‌شده براساس برجام، بار دیگر علیه ایران اعمال شوند.

یکی از اهداف اصلی آمریکا، به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا امروز بود. اما نهایتا مقامات آمریکایی که نتوانسته بودند اهداف خود را محقق کنند، هشت کشور اصلی وارد کننده نفت ایران را از تحریم‌های اعمال شده بر واردات نفت از ایران معاف کردند.


کد مطلب: 650612

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650612/ایران-دیگر-نمی-تواند-تحریم-ها-نقض-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com