پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترکیه: تصمیم تحریم‌ علیه ایران باید بازنگری شود

سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 650609
نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: تصمیم اعمال تحریم‌ علیه ایران باید بطور کلی بازنگری شود.
ترکیه: تصمیم تحریم‌ علیه ایران باید بازنگری شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نعمان کورتولموش نائب رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: معتقدیم که تحریم‌هایی که قرار است اجرایی شود تاثیر منفی بر روی ترکیه نخواهد داشت و در این زمینه تدابیر خود را اتخاذ می‌کنیم. تصمیم اعمال تحریم‌ها باید بازنگری شود.

کورتولموش با بیان اینکه سیاست‌های تحریم‌ در گذشته به نتیجه‌ای نرسیده است، ابراز امیدواری کرد که مردم ایران تحت تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه محتوای معافیت‌ها برای ترکیه در این راستا در دوره آتی مشخص خواهد شد، اظهار داشت: در واقع ترکیه پیشتر با ایران توافق‌نامه‌ای در زمینه نفت و گاز طبیعی حاصل کرده که حتی این محصولات را وارد نکند مجبور است هزینه آنها را پرداخت کند. بنابراین امیدواریم تجارت دوجانبه ما با ایران تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نگیرد.

معاون حزب آک پارتی همچنین گفت: تحریم‌‌هایی که به دلیل اختلافات سیاسی به وجود می‌آید در واقع نه تصمیمات سیاسی بلکه بطور مستقیم مردم آن کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اعمال تحریم علیه ایران و کره شمالی در واقع از لحاظ سیاسی نیز نتیجه‌ای نداشته است. معتقدیم تحریم‌هایی که قرار است اجرایی شود تاثیر منفی بر روی ترکیه نخواهد داشت و در این زمینه تدابیر خود را اتخاذ می‌کنیم. تصمیم اعمال تحریم‌ها باید بازنگری شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *