کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف ۳ سفره جدید آبهای ژرف

15 آبان 1397 ساعت 8:37

سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: آبهای ژرف مانند چاه نفت اکتشافی است و مطالعه در این زمینه ادامه دارد.


به گزارش جهان نیوز،‌ بهروز مرادی با اشاره به اینکه مطالعه بر روی یک سفره آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان بررسی شده است و سه سفره دیگر باید بررسی شود افزود: آزمایش های رادیو اکتیویته نیز باید در این زمینه انجام شود.

وی گفت: بودجه سال 97 این شرکت 8 هزار میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون 4 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: حدود 350 میلیارد تومان اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی نیز به این شرکت برای اجرای طرح ها اختصاص یافت که بخشی از آن عملیاتی شده است.

مرادی در زمینه بدهی شرکت­ توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز گفت: دو هزار میلیارد تومان به نظام بانکی بدهکاریم که با محاسبه جریمه دیرکرد آن باید 6 هزار میلیارد تومان به بانکها پرداخت کنیم که با استفاده از تبصره 5 آن را تهاتر و تسویه خواهیم کرد.

سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: تا پایان امسال همه 12 طرح در حال اجرا در این شرکت به پایان می رسد.

وی در زمینه تاثیر تحریم ها در اجرای طرح ها نیز گفت: قبلا نیز این شرایط را تجربه و از آن عبور کردیم و در تحریم های جدید از طریق خطوط­ LC اروپایی که باز می شود از تحریم ها عبور می کنیم و مشکلی در این زمینه ایجاد نمی شود.

سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در زمینه سد بختیاری بلندترین سد کشور نیز گفت: با توجه به روند بارش های 15 سال اخیر ارتفاع این سد از 315 متر به 270 متر کاهش یافت که این موضوع موجب شد تا از برنامه کمی عقب افتادیم اما بحث فاینانس طرح تمام شده و آماده اجراست.

وی افزود: تونل انحراف و راههای این طرح نیز اجرا شده است.

مرادی گفت: پیش تر برای فاینانس سد بختیاری با کشور کره و ژاپن مذاکراتی انجام شده بود اما به دلیل وجود شرایط خاص تحریم نتوانستیم از فاینانس این کشورها استفاده کنیم و هم اکنون چین طرح سد بختیاری را فاینانس کرده است.

مرادی گفت: هم اکنون 15 درصد ظرفیت نصب شده کشور مربوط به نیروگاه های برق آبی است و طرح های بزرگ آبرسانی علاوه بر ساخت سد نیز جزو فعالیت های شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بوده است.

سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای عمان، تاجیکستان و کوبا مذاکره هایی به عنوان تسهیل کننده بخش خصوصی داشتیم و قرار است نیروگاه تلمبه ذخیره ای در کشور تاجیکستان اجرا کنیم.

مرادی­ در زمینه سد گتوند نیز گفت: دو فاز توسعه گتوند جزو طرح هایی است که با پیمانکار داخلی وارد مذاکره شدیم و بانک عامل و پیمانکار مشخص شود این طرح به ظرفیت 640 مگاوات اجرایی خواهد شد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 650597

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650597/کشف-۳-سفره-جدید-آبهای-ژرف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com