جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

آمریکا بیش از ۷۰۰ ایرانی را تحریم می‌کند

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 650546
وزارت خزانه داری آمریکا بیش از ۷۰۰ فرد و شرکت ایرانی را در فهرست تحریم های ضدایرانی خود قرار داد.
آمریکا بیش از ۷۰۰ ایرانی را تحریم می‌کند
به گزارش جهان نيوز، وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد: واشنگتن بیش از ۷۰۰ فرد و شرکت ایرانی را در فهرست تحریم های ضدایرانی خود قرار داده است.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا (OFAC) در بیانیه امروز خود در این باره اعلام کرد که سازمان انرژی اتمی ایران و ۲۳ نهاد ذیل مجموعه آن به همراه ۲۰۰ فرد و کِشتی تحت تأثیر تحریم های امروز قرار می گیرند.

در تحریم های اخیر وزارت خزانه داری آمریکا، نام شرکت هواپیمائی «ایران ایر» نیز آمده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص آمده است: بیش از ۷۰۰ فرد، نهاد، هواپیما و کِشتی را در فهرست تحریم ها قرار دادیم.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این خصوص مدعی شده است: هدف از این اقدام، مختل کردن توان ایران برای تأمین مالی فعالیت‌های مخرب این کشور است! این اقدام فشار مالی بی‌سابقه‌ ای را بر تهران برای مذاکره پیرامون توافقی جامع قرار می‌ دهد.

این نهاد آمریکائی مدعی است: ۵۰ بانک ایرانی و شعبه های آن در داخل و خارج از کشور هدف قرار گرفته‌ اند؛ بیش از ۴۰۰ هدف، از جمله ۲۰۰ فرد و کشتی فعال در حوزه کشتی‌ رانی و انرژی ایران، شرکت هواپیمائی «ایران ایر» و بیش از ۶۵ هواپیمای آن در این راستا مورد شناسایی قرار گرفته اند. قریب به ۲۵۰ نفر و دارایی‌ های متعلق به آنها که پیشتر بر اساس فرمان اجرایی شماره ۱۳۵۹۹ در لیست سیاه قرار گرفته بودند، اکنون به فهرست خاص اتباع و اشخاص تحریم‌ شده اضافه شده اند. ۹۲ شرکت تحت مالکیت یا کنترل شرکت‌ سرمایه‌ گذاری غدیر از جمله موارد مورد شناسائی هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا، در این بیانیه مدعی است: فشارهای مالی اعمال شده باید برای تهران این مساله را روشن کند که تا زمان تغییر رفتارش در بی ثبات کردن منطقه با انزوای مالی و رکورد اقتصادی مواجه خواهند بود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
علی برکت ا...
سلام
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا واقعا حالا می چسبد.
Iran, Islamic Republic of
اقا جواد تحويل بگير كو برجام كو كري الان متوجه شدي امريكا دشمنه
Iran, Islamic Republic of
اسامی منتشر میکرد ببینم اسم من توش نیست آخه...
اینا همون سبی و گلابی هایی هستند که میگفتند نمیزارن ملت از سیب و گلابی های برجام بخورن هااااا
Iran, Islamic Republic of
ما که از اول به خاطر حق طلبی توسط جنایتکاران دنیا تحریم شده ایم و تا حالا هم به پیروی از امام حسین(ع) ایستاده ایم و مشکلاتش را هم تحمل می کنیم. هر هدف بزرگی مشکلاتش هم بزرگ است البته اگر این غربگراها سنگ اندازی نمی کردند این مشکلات راحت تر تحمل می شد. اگر اینها در چند دهه قبل مطابق سخن رهبری اقتصاد ما را از وابستگی به نفت بیرون آورده بودند الان خیلی از این مشکلات را نداشتیم.