کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رحیم‌پور ازغدی: خونین‌ترین قاره جهان، اروپاست

14 آبان 1397 ساعت 15:25

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه غربی‌ها سیاه‌ترین عمل‌ها را دارند و سفیدترین حرف‌ها را می‌زنند، گفت: خونین‌ترین قاره جهان، اروپاست؛ آن‌ها فقط در قرن بیستم، خودشان ۱۰۰ میلیون نفر از همدیگر را کشتند. آن‌وقت از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی نیز حرف می‌زنند.


به گزارش جهان نیوز، «حسن رحیم‌پور ازغدی» ظهر امروز (۱۴ آبان) در همایش «تجربه شکست یک اندیشه» که در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب، عالی‌ترین مقامات رژیم پهلوی در مسائل متوسط به بالا و حتی گاهی در موارد متوسط به پایین، باید با مقامات و مستشاران آمریکایی مشورت می‌کردند و نظر آن‌ها را می‌گرفتند؛ مشخص است که با آن وضعیت ما نباید در آن زمان تحریم می‌شدیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها تا نام اسلام در پسوند علوم انسانی قرار می‌گیرد می‌گویند علوم انسانی اسلامی را لیبرال‌ها قبول نخواهند کرد، گفت: مگر غربی‌ها علوم انسانی سوسیالیست‌ها را قبول دارند؟ مگر ما علوم انسانی سوسیالیست‌ها یا لیبرال‌ها را قبول داریم؟ ما به شدت نیازمند علوم انسانی اسلامی هستیم. علوم انسانی اسلامی به معنای آن است که عقل و تجربه ذیل نور وحی تعریف شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان قانون اساسی خود را به رای مردم نگذاشته است، اما امام خمینی (ره) این کار را بعد از پیروزی انقلاب انجام داد و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به رای گذاشت.

رحیم‌پور ازغدی در خصوص ویژگی‌های منافقین نیز گفت: منافقین کسانی هستند که همانند موش‌های صحرایی چند سوراخ احتیاطی به چند طرف برای خودشان حفر می‌کنند. هیچ وقت مشخص نیست حرف آن‌ها چیست و مدام حرف خودشان را عوض می‌کنند و به اصطلاح چندشخصیتی هستند. این تیپ‌ها متاسفانه هنوز هم در میان مسئولان ما هستند. افرادی که در یک روز متحجر هستند و در یک روز دیگر آنگونه روشنفکر می‌شوند که کسی باورش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه غربی‌ها سیاه‌ترین عمل‌ها را دارند و سفیدترین حرف‌ها را می‌زنند، عنوان کرد: خونین‌ترین قاره جهان، اروپاست؛ آن‌ها فقط در قرن بیستم، خودشان ۱۰۰ میلیون نفر از همدیگر را کشتند. آن‌وقت از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی نیز حرف می‌زنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: در حوزه علوم سیاسی غربی‌ها ادعا دارند که از قرن ۱۹ و آگوست کنت، ما سیاست را علمی و عینی و به دور از نگرش‌های متافیزیکی و مذهبی می‌بینیم و بر همین اساس قواعد رفتار‌های سیاسی را کشف و داده‌ها را تجزیه می‌کنیم و سپس بر مبنای آن‌ها عمل می‌کنیم. این حرف آن‌ها هم «غلط» و هم «دروغ» بود. غربی‌ها بعد از این ادعا‌هایی که داشتند، همواره تحت پوشش علم سیاست، ارزش‌های فاسد خود را تبلیغ کردند.

منبع:میزان


کد مطلب: 650517

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650517/رحیم-پور-ازغدی-خونین-ترین-قاره-جهان-اروپاست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com