کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده پارلمان عراق:

آمریکا در پی نابود کردن «الحشد الشعبی» است

14 آبان 1397 ساعت 15:23

نماینده پارلمانی عراقی تاکید کرد که آمریکا با ایجاد جنجال رسانه‌ای علیه سازمان الحشد الشعبی، به دنبال نابود کردن و محدود کردن این نهاد است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «ولید السهلانی» نماینده ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری»، امروز (دوشنبه پنجم نوامبر) اعلام کرد که موضع‌گیری آمریکا علیه سازمان «الحشد الشعبی» عراق و اطلاق واژه «شبه نظامیان طائفه‌ای» تلاش برای ایجاد جنجال رسانه‌ای با هدف ساقط کردن آن پس از دستاوردها و موفقیت‌های متعدد این سازمان است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومة» اظهار داشت: آمریکا تلاش می‌کند تا عراق را وارد بحران‌های منطقه‌ای و درگیری‌های بین کشورها کند و این امری مردود است و نمی‌توان عراق را وارد این جریان کرد. واشنگتن با شبه‌نظامی و طائفه‌ای خواندن سازمان الحشد الشعبی در پی ایجاد جنجال رسانه‌ای با هدف از بین بردن وجهه‌ای است که این سازمان در میدانهای نبرد با تروریسم از خود ثبت کرده، است.

السهلانی تاکید کرد: عراق سیاست گرسنه‌ نگه داشتن و محاصره تحمیلی که آمریکا از آن برای تصفیه حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده می‌کند، را رد می‌کند زیرا تمامی ملت‌ها حق دارند که از زندگی با عزت و به دور از هرگونه سیاستی برخوردار باشند و سازمان‌های بین‌المللی نیز باید نقش خود را برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ملت‌های مختلف ایفا کنند.

این نماینده عراقی از وزارت خارجه کشورش خواست که با چنین بیانیه‌هایی که از سوی سفارت آمریکا در بغداد صادر می‌شود، مقابله کند و به وظیفه خود در قبال دفاع از نهادهای دولتی و مردمی کشور عمل کند.همان‌گونه که پارلمان مسئول توصیه به دولت برای ایجاد ضوابط و اصول ثابت برای کشورها و سفارت‌خانه‌های آنها در عراق و احترام به روابط بین‌الملل است.

در 31 اکتبر، سفارت آمریکا در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که تنها شش روز به موعد نهایی اعمال تحریم‌ها [علیه ایران] باقی مانده، نظام ایران برای آنکه با آن به عنوان یک کشور عادی برخورد شود، باید به حاکمیت عراق احترام گذارد و اجازه دهد تا شبه‌نظامیان طائفه‌ای خلع سلاح شوند و مجددا در نیروهای امنیتی ادغام شوند.

سوم نوامبر، «سلمان الغریباوی» نماینده ائتلاف «سائرون» عراق به ریاست «مقتدی صدر»، سفارت آمریکا در بغداد را به اتخاذ سیاست خصمانه علیه کشورهای همسایه عراق متهم کرد و از وزارت خارجه کشورش خواست تا مانع استمرار این سیاست شود.
وی افزود: وزارت خارجه عراق باید مانع رفتارهای خصمانه و تهدید کشورهای همسایه از سوی سفارت آمریکا بغداد شود. تهدید کشورهای همسایه از بغداد، بر روابط منطقه‌ای عراق تاثیر دارد و موجب تشدید بحران در منطقه می‌شود.

وزارت خارجه عراق نیز شنبه شب، از سفارت آمریکا در بغداد خواست تا آن بخش از بیانیه منتشر شده خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» را که طی آن، نیروهای «الحشد الشعبی» را شبه‌نظامیان طائفه‌ای توصیف کرده، حذف کند.


کد مطلب: 650515

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650515/آمریکا-پی-نابود-کردن-الحشد-الشعبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com