جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فوت ۵۷ زائر در اربعین ۹۷

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 650475
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اعلام فوت ۵۷ نفر از زائران در مراسم اربعین امسال، از ارائه خدمات پزشکی به بیش از یک‌میلیون نفر از زائران خبر داد.
فوت ۵۷ زائر در اربعین ۹۷
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید علی مرعشی در نشست خبری با اشاره به خدمات امدادی و درمانی هلال احمر در اربعین امسال اظهار کرد: امسال 40 پایگاه بهداشتی و درمانی در نجف، کربلا و در مسیرهای پیاده‌روی زائران اربعین داشتیم که این پایگاه‌ها به طور مستقیم توسط هلال احمر و همکاری نهادهای متعددی که با ما همکاری دارند اداره می‌شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: تعداد افراد بستری در مراکز درمانی در اربعین امسال 399 نفر بود و 153 زائر نیز توسط همکاران ما با اتوبوس آمبولانس به داخل کشور منتقل شدند.

مرعشی با اشاره به ارائه یک میلیون خدمت پزشکی به زائران اربعین حسینی گفت: متاسفانه در این ایام 57 مورد فوتی داشتیم که پیکر زائران فوت شده به داخل کشور منتقل و فقط یک مورد از این فوتی ها در نجف و یک مورد هم در کربلا دفن شد.
وی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: صددرصد خدمات ما خالی از اشکال نبوده است و تلاش می‌کنیم تا در سالهای بعد این نواقص را جبران می کنیم.

مرعشی با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیردار توسط تیم مربوط به وزارت بهداشت گفت: مسئولیت بیماری‌های واگیردار و انتقال این بیماران به داخل کشور با وزارت بهداشت بود و یک گروه از پزشکان وزارت بهداشت در ایام اربعین در کنار ما حضور داشتند و همه زائران را در مرز هوایی و زمینی کنترل می‌کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: با وجود به حضور جمعیت حدود 20 میلیون نفری در عراق در ایام اربعین و نبود زیرساخت‌های لازم در این کشور در همه بخش‌ها، تعداد بیماران مبتلا به اسهال و استفراغ و مسمومیت‌های غذایی بسیار کم بود به طوری که قابل ذکر نیست.

به گفته مرعشی انتقال زائران مصدوم به داخل کشور کاملا رایگان بود و قریب به اتفاق زائران تحت پوشش بیمه ایران بودند و حتی هزینه ادامه درمان در ایران نیز توسط بیمه پرداخت می‌شد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود دارو مواجه نشدید افزود: به هیچ وجه کمبود دارو نداریم و هنوز باقی مانده داروهای ما در یک انبار بزرگ در نجف و کربلا برای ارایه خدمات در ایام باقی مانده سال نگهداری می‌شود. امسال در چادرهای ما هیچ کمبود دارویی نبود و دارو از انبارها مرتب به پایگاه های درمانی ارسال می شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *