کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال گرم رهبر کره شمالی از رئیس‌جمهور کوبا

14 آبان 1397 ساعت 11:25

رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کردند رهبر این کشور با رئیس جمهور کوبا در پیونگ یانگ دیدار کرده و درباره مسائل مهم حول محور نگرانی‌های مشترک در شرایط بین‌المللی کنونی مذاکره کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، سفر میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا به پیونگ یانگ در بحبوحه مذاکرات متوقف شده میان کره شمالی و آمریکا و تنها چند روز پس از آنکه واشنگتن تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه کوبا اعمال کرد، صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: روابط واشنگتن با هاوانا در سال ۲۰۱۵ میلادی پس از بیش از نیم قرن دشمنی و خصومت به طور کامل از سر گرفته شد اما از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روابط این دو کشور مجددا خدشه‌دار شد.

کوبا یکی از معدود متحدان باقی مانده کره شمالی محسوب می‌شود.
خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA اعلام کرد: تبادل نظر جامع و کاملی در خصوص مسائل مهم مربوط به نگرانی‌های مشترک در شرایط بین‌المللی کنونی صورت گرفت و در نهایت هر دو طرف به اجماع نظری در خصوص تمامی این مسائل دست یافتند.

به گزارش این خبرگزاری میگوئل دیاز کانل روز یکشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ شده و در آنجا مورد استقبال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ری سول جو، همسرش قرار گرفت. در فرودگاه مقامات کره شمالی خوشامدگویی نظامی را برای رئیس جمهور کوبا ترتیب داده بودند و سپس در مهمانی به افتخار  وی شرکت کردند.
کیم جونگ اون گفت: دیدارم با میگوئل دیاز کانل بیانگر نقطه عطفی در تمایلات برای پیشبرد و حفظ دوستی ابدی میان این دو کشور است.

در واکنش میگوئل دیاز کانل گفت: تمایل من این است که ضمن حفظ و پیشبرد روابط دوستانه دیرینه و همکاری‌ها، با تمامی چالش‌ها از سوی نیروهای دشمن و متخاصم روبرو شوم. وی تاکید کرد از استقبال و مهمان‌پذیری گرم رهبر و دولت کره شمالی بسیار خرسند است و دولت و مردم کوبا از مشاهده پیشرفت‌های بوجود آمده در کره در مسیری که خود انتخاب کرده‌اند و توسعه سریع این کشور تحت ریاست کیم جونگ اون بسیار خوشحال هستند.

براساس گزارش خبرگزاری کره دو طرف درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، سلامت، فرهنگی، علوم و تکنولوژی تبادل نظر کردند.

میگوئل دیاز کانل در آوریل سال جاری میلادی در یک گذار تاریخی قدرت در کوبا زمام امور را به دست گرفت و جانشین رائول کاسترو شد که جایگزین فیدل کاسترو برادرش و پدر انقلاب ۱۹۵۹ کوبا شده بود.

فیدل کاسترو در سال ۱۹۸۶ میلادی برای دیدار با کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کرد و کره شمالی به هنگام فوت کاسترو در نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی سه روز عزای رسمی اعلام کرد.

کوبا در گذشته صریحا از تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه کره شمالی به خاطر برنامه تسلیحات اتمی‌اش انتقاد کرده است.
 


کد مطلب: 650441

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650441/استقبال-گرم-رهبر-کره-شمالی-رئیس-جمهور-کوبا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com