کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پامپئو بر حفظ روابط راهبردی با عربستان تاکید کرد

14 آبان 1397 ساعت 10:56

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن به حفظ روابط راهبردی خود با ریاض ادامه خواهد داد در ضمن اینکه اطمینان حاصل خواهد کرد که همه کسانی که در قتل جمال خاشقجی دست داشته‌اند پاسخگو خواهند شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: ما به تلاشمان برای حفظ روابط راهبردی مهم خود با عربستان ادامه خواهیم داد و در همین حال مسؤولانی که در این قتل بی‌رحمانه دست داشته‌اند را پاسخگو خواهیم کرد.

این صحبت‌های پامپئو در حالی مطرح شده که جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستانی بعد از آنکه در تاریخ دوم اکتبر به کنسولگری عربستان در شهر استانبول رفت،‌ به قتل رسید و مقام‌های عربستانی مدعی شدند که این قتل کار عوامل خودسر بوده است.

در همین حال وزیر خارجه آمریکا به سی بی اس تصریح کرد: هنوز کارهای زیادی برای مشخص شدن ابعاد این پرونده و شناسایی افرادی که در ارتباط با این پرونده باید پاسخگو باشند، باقی مانده است. ما مشغول همکاری با دولت ترکیه و دولت عربستان و هر کس دیگری هستیم که حقایق مربوطه را به منظور مشخص شدن همه مسؤولان این جنایت بی‌رحمانه در اختیار دارد،‌ خود عربستانی‌ها نیز تایید می‌کنند که این یک قتل عمد بوده است. ما باید از اصل موضوع مطلع شویم و باید بفهمیم که چه کسانی مسؤول بوده‌اند و آن‌ها را پاسخگو بدانیم و در عین حال منافع راهبردی مهم بزرگی را که با عربستان داریم، حفظ کنیم.

او تصریح کرد: ما گفت‌وگویمان را درباره ایران آغاز کردیم و عربستان شریکی مهم برای آمریکا در زمینه تلاش برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران است.

پامپئو در پاسخ به این پرسش که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ممکن است در این اتفاق دست داشته باشد، گفت: ما حقایق را هر جایی که باشند تعقیب خواهیم کرد و هر کسی را که به عنوان مسؤول شناسایی کنیم پاسخگو خواهیم کرد.
 


کد مطلب: 650420

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650420/پامپئو-حفظ-روابط-راهبردی-عربستان-تاکید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com