کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطرناک‌ترین بیماری در کمین دیابتی ‌ها

14 آبان 1397 ساعت 10:06

متخصص ارتوپدی توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به پای دیابتیک ارائه کرد و گفت: پای دیابتیک یکی از دلایل اصلی مراجعات به متخصص ارتوپدی و جراح پا و مچ پا است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، محمدرضا میعاد اظهارداشت: پای دیابتیک  یکی از دلایل اصلی مراجعات به متخصص ارتوپدی و جراح پا و مچ  پا است که به این بیماران توصیه می‌شود حتماً‌ دیابت خود را کنترل کرده کفش مناسب، راحت و استاندارد بپوشند.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه پای دیابتی به هر گونه آسیب و پاتولوژی که نتیجه مستقیم دیابت یا عوارض دراز مدت  یا مزمن دیابت در پای بیمار است ،گفته می‌شود،گفت: پاشنه کفش بیماران دیابتی نباید بیش از 2 سانتی‌متر باشد و پنجه آن پهن و پوشش کفش نرم باشد.

میعاد اضافه کرد:‌ در صورت  عدم کنترل دیابت پای بیمار دچار آسیب می‌شود و زخم، عفونت و مشکلات دیگر بروز می‌یابد و گاهی برخی از مفاصل مچ پا نیز تحلیل و خرده می‌شود. بنابر این کنترل دیابت امری بسیار ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه زخم پای دیابتی از خطرناکترین مشکلاتی است که می تواند افراد مبتلا به بیماری دیابت را گرفتار کند، بیان داشت: همه افراد دیابتی، باید سالیانه از نظر تشخیص گروه پرخطر، معاینه شوند، که شامل بررسی حس محافظتی، ساختمان پا، بیومکانیک آن همچنین بررسی وضعیت عروقی و پوست پا است.


کد مطلب: 650392

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650392/خطرناک-ترین-بیماری-کمین-دیابتی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com