پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

کار جادوگر سخت شد/ پرداخت جریمه و اعاده حیثیت در ۹۰

دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 650350
روز گذشته وکیل هوشنگ مقدس موفق شد در دادگاه بدوی حکم محکومیت علی کریمی را بگیرد در همین راستا دادگاه علی کریمی را علاوه‌بر اعاده حیثیت، به 40 میلیون ریال جریمه محکوم کرده است
کار جادوگر سخت شد/ پرداخت جریمه و اعاده حیثیت در ۹۰
به گزارش جهان نيوز، هوشنگ مقدس مدیر سابق تیم‌ملی از علی کریمی به‌خاطر اظهاراتش در برنامه 90 شکایت کرده است و بعد از اینکه این پرونده به مرحله کیفرخواست رسید، روز گذشته وکیل هوشنگ مقدس موفق شد در دادگاه بدوی حکم محکومیت علی کریمی را بگیرد.

در همین راستا دادگاه علی کریمی را علاوه‌بر اعاده حیثیت، به 40 میلیون ریال جریمه محکوم کرده است؛ حکمی که قابل اعتراض در دادگاه‌های تجدیدنظر است. ملک‌شاهی، وکیل علی کریمی با تایید خبر محکومیت کریمی گفت: «عکس و جزئیات حکم براساس قانون نباید پخش و منتشر شود و جزئیات حکم باید محفوظ بماند. رسانه‌ها هم اگر بخواهند حکم را منتشر کنند باید مجوز قضایی داشته باشند.»

جلسه دادگاه بیشتر حول دفاع مراودات قانونی مالی هوشنگ مقدس با فدراسیون فوتبال برگزار شد و نکته قابل توجه اینکه ظاهرا صحبت‌های کریمی در دادگاه با اظهاراتش در برنامه 90 متناقض بوده است.

وی در برنامه 90 گفته بود که مدیران فدراسیون فوتبال پول‌های جام‌جهانی قبلی و فعلی را به‌طور غیرقانونی به حساب مقدس ریختند و کسی که چنین اتهامی را به اشخاص نسبت می‌دهد باید دلایل محکمه‌پسندی به دادگاه ارائه دهد و جالب اینکه کریمی و وکیلش اسنادی را منتشر کردند که مربوط به مراودات قانونی مقدس با فدراسیون فوتبال بوده است و اظهاراتی که در برنامه 90 مطرح شد با توجه به پربیننده بودن این برنامه ایجاد شبهه کرد، درصورتی که مشخص شده این صحبت‌ها خلاف واقعیت بوده و افراد را در مظان اتهام قرار دادند در حالی که این‌طور مسائلی اصلا وجود نداشت. درنهایت دادگاه هم رای را صادر و علی کریمی را محکوم کرد.

در همین خصوص هوشنگ مقدس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با تایید خبر محکومیت علی کریمی در دادگاه بدوی گفت: «دادگاه علی کریمی را علاوه‌بر اعاده حیثیت، به 40 میلیون ریال جریمه محکوم کرده است.»

وی درخصوص اینکه تفسیرش از رای اعاده حیثیت چیست، گفت: «اعاده حیثیت یعنی کریمی باید در همان رسانه‌ای که اتهاماتش را مطرح کرده بود، حاضر شده و از بنده عذرخواهی کند. او باید در برنامه 90 که به بنده تهمت و افترا زده بود دوباره حاضر شده و از بنده عذرخواهی کند و حرف‌هایش را پس بگیرد.»

 نگاهی به اظهارات کریمی در برنامه 90
کریمی و محمدرضا ساکت در مناظره‌ای که در برنامه 90 سال گذشته با یکدیگر داشتند صحبت‌هایی را مطرح کردند که بخش‌هایی از این مناظره که درخصوص هوشنگ مقدس بود در زیر می‌آید.

کریمی به‌نظر شما باید بازیکنان جوانان یک فدراسیون پنج‌ستاره را لخت کنند و لباس‌هایشان را بگیرند؟ الان ما یک تیم‌ملی داریم و آن‌هم تیم‌ملی بزرگسالان است. پول‌هایی که آقای هوشنگ مقدس واریز کردید. صورتحساب‌هایش هم موجود است. پول‌ها به حساب دو نفر واریز شده است که نام صاحب حساب را نمی‌برم. پول‌ها به آنها واریز شده که به حساب هوشنگ مقدس واریز شود. ریز پرداختی‌ها به آقای هوشنگ مقدس را به مراجع ذی‌صلاح داده‌اید؟

ساکت ما به هوشنگ مقدس پولی ندادیم. آقای تاج رئیس هستند و این پول را نداده‌اند. هیچ پولی در زمان مسئولیت آقای تاج خارج از سیستم مالی فدراسیون پرداخت نشده است. آن زمان به‌دلیل تحریم‌ها، آقای کفاشیان مجبور به مدیریت و تدبیر شدند.

کریمی طوری صحبت می‌کنید که انگار آقای تاج تافته جدا بافته است. او در آن زمان نایب‌رئیس فدراسیون بود. مگر می‌شود نایب‌رئیس از چنین مسائلی آگاهی نداشته باشد؟

ساکت در سیستم مدیریت لایه مختلفی داریم و هرکس وظیفه و اختیارات خود را دارد. رئیس فدراسیون اختیار تام مالی دارد. در زمان حاضر تمام کار‌های مالی ما یا از سفارت‌هاست یا حساب مستقیم خودمان. پولی که مربوط به این جام‌جهانی است هنوز واریز نشده است و بعد از جام‌جهانی پول می‌آید، ضمن اینکه وقتی مجمع فدراسیون برگزار می‌شود، در مجمع حسابرسی سال قبل انجام می‌شود و بودجه سال قبل تدوین و تصویب می‌شود؛ 67 میلیارد است که درآمدهای مختلف فدراسیون ازجمله جام‌جهانی در آن آمده است.

حالا باید دید کریمی که برای انجام مناظره با ساکت علاقه زیادی داشت و با وجود اعتراض‌های همیشگی به عادل فردوسی‌پور، برنامه 90 را برای مناظره انتخاب کرد چه واکنشی به حکم صادره خواهد داشت. آیا او که بعد از برنامه حملاتش علیه فدراسیون و فردوسی‌پور را ادامه داد دوباره به 90 می‌رود تا از مقدس عذرخواهی کند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سامان
Iran, Islamic Republic of
...
غلام
United States
...