جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۱
۷۴

یادداشت شریعتمداری درباره رد شدن CFT/ خودتان را به آن راه نزنید/ چرا حاضر به مناظره نیستید؟

يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 650316
باید از موافقان لایحه یاد شده (CFT) پرسید اگر این لایحه را قابل‌دفاع می‌دانید چرا حاضر نیستید با یکی از منتقدان جدی آن به مناظره بنشینید و از آن با ارائه سند و استدلال دفاع کنید؟!
یادداشت شریعتمداری درباره رد شدن CFT/ خودتان را به آن راه نزنید/ چرا حاضر به مناظره نیستید؟
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در کیهان نوشت: دیروز شورای نگهبان در اقدامی هوشمندانه و با استناد به متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، لایحه الحاق کشورمان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم-CFT- را رد کرد و روز تاریخی ۱۳ آبان را که ترامپ با انتخاب آن به عنوان «روز بازگشت تحریم‌ها» در پی انتقام از ملت ایران بود، به عزای آمریکا و متحدان بیرونی و دنباله‌های داخلی آن تبدیل کرد. در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛

۱- نزدیک به دو سال است که دولت با زیر پا گذاشتن اصل ۷۷ قانون اساسی و بدون اطلاع مجلس، کشورمان را در مقابل FATF متعهد کرده است! و بیش از ۳۷ بند از ۴۱ بندِ تعهداتی FATF را اجرا می‌کند! و تنها ۴ بند که نیاز به تصویب قانون دارد را- اجباراً- در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده است! لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم-CFT- که دیروز از سوی شورای نگهبان به علت مغایرت با قانون اساسی و موازین اسلامی رد شد، یکی از این چهار لایحه است.

گفتنی است که لایحه مقابله با پولشویی در سال ۱۳۸۱ به مجلس رفته و تصویب شده بود ولی دولت کنونی با توجه به تعهدی که بدون رعایت قانون اساسی به گروه اقدام مالی FATF داده است این لایحه را مطابق نظر آنان اصلاح کرده و برای تصویب به مجلس فرستاده بود! بنابراین، اصلاحیه مورد ‌اشاره دیکته‌ای است که دولت به نمایندگی از FATF نوشته و برای تصویب به مجلس داده است!

۲- این لایحه (CFT) زیر تابلوی فریبنده مقابله با تامین مالی تروریسم تدوین شده است ولی نکته مهم آن است که تعریف ما و غرب از تروریسم و گروه‌های تروریستی، متفاوت و حتی متضاد است و مدیران و برنامه‌ریزان گروه اقدام مالی FATF با صراحت و رسما اعلام کرده‌اند که تعریف جمهوری اسلامی ایران از «تروریسم» را نمی‌پذیرند و ایران باید تعریف FATF را ملاک عمل خود قرار بدهد! دولت و مجلس ادعا می‌کنند که درباره مصداق و تعریف تروریسم «حق تحفظ» داده‌ایم! که در این خصوص باید گفت؛

الف- گروه اقدام مالی FATF در آخرین بیانیه خود شروط ۹ گانه‌ای را برای ایران اعلام کرده است و در اولین شرط تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران باید تعریف FATF از تروریسم و مصادیق آن را بپذیرد. در این بند آمده است: ایران باید به نحو مناسبی تامین مالی تروریست‌ها را جرم انگاشته و از جمله معافیت گروه‌های تحریم شده را که «در تلاش برای پایان دادن به ‌اشغالگری خارجی، نژادپرستی و استعمار هستند»، حذف نماید. بنابراین، ادعای دولت و نمایندگان موافق این لایحه خلاف واقع است.

ب- ادعا کرده و می‌کنند که «نه در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نه لیست خزانه‌داری آمریکا نام هیچ یک از سرداران و مسئولان ایرانی وجود ندارد بلکه این قطعنامه‌ها شامل لیست افراد و گروه‌های القاعده، طالبان و داعش! است. این ادعا نیز دروغ محض است چرا که در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا از سازمان صدا و سیما، وزارت اطلاعات، سپاه و وزارت دفاع و در قطعنامه‌های شورای امنیت ملی از فریدون عباسی، محمدرضا نقدی و قاسم سلیمانی به عنوان حامیان تروریسم نام برده شده و براساس قرارداد FATF اموال این افراد باید توقیف و مصادره شود! در بند دوم از شروط ۹ گانه FATF نیز تاکید شده است که؛ منظور از مصادیق تروریست همان قطعنامه‌های سازمان ملل است و از ایران خواسته است اموال و دارايي‌های آنها را شناسایی و بلوکه کند و از انجام تراکنش‌های مالی توسط آنان خودداری ورزد! اکنون باید گفت؛ از برخی نمایندگان مجلس که نقش وکیل‌الدوله را دارند انتظاری نیست به این نکات توجه داشته باشند چرا که اظهارات آنها نشان می‌دهد اساسا از موضوع این لوایح اطلاع چندانی ندارند! ولی از دولت و وزارت خارجه انتظار می‌رود که قبل از اظهار‌نظر‌های خلاف واقع، نیم‌‌نگاهی به سایت‌های رسمی سازمان ملل و FATF بیندازند و سپس اظهار نظر کنند! انتظار زیادی است؟!

ج- با پذیرش این کنوانسیون، ایران باید بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و... را قطع کرده و تمامی حساب‌های بانکی آنها را مسدود کند! و این اقدام که «خودتحریمی» ترجمان دیگر آن است باید تحت نظارت بازرسان کنوانسیون صورت پذیرد تا از انجام آن اطمینان کامل حاصل کنند! چه خوابی برای ما دیده‌اند که برای تصویب این لایحه ذلت‌بار سر و دست می‌شکنند؟!

د- بر اساس ماده ۱۹ کنوانسیون ۱۹۶۹ وین که به قانون اساسی حقوق معاهدات شهرت دارد «حق تحفظ یا شرط- Reservation » در یک معاهده بین‌المللی فقط هنگامی قابل پذیرش است که با موضوع و هدف معاهده ناسازگار نباشد. موضوع کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، قطع منابع مالی و مراکز پشتیبان گروه‌های تروریستی است. بنابراین وقتی شرط ما آن است که تعریف کنوانسیون درباره تروریسم و مصداق گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم، این شرط، به‌زعم آنان با موضوع کنوانسیون مغایرت داشته و قابل پذیرش نیست. آیا دولت حقوقدان! و مخصوصا وزارت امور خارجه کشورمان از این ماده در کنوانسیون وین بی‌خبر است؟!

۳- و اما، با وجود خسارت‌های فاجعه‌آمیز لایحه CFT برای کشورمان که فقط به بخشی از آن ‌اشاره شد، اکنون باید دید لایحه مزبور چه دستاوردی دارد که برای تصویب آن اینهمه تلاش می‌کنند؟! در این خصوص فقط به اظهارات آقای ظریف در جلسه علنی مجلس و به هنگام تصویب این لایحه بسنده می‌کنیم. ایشان می‌گویند؛

« نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد»! یعنی آقای دکتر ظریف تنها خاصیت این کنوانسیون را در گرفتن بهانه از دست آمریکا می‌دانند! و تاکید می‌کنند که این لایحه غیر از آنکه -به زعم ایشان- قرار است بهانه را از دست آمریکا بگیرد، هیچ خاصیت دیگری ندارد! به بیان دیگر از نگاه وزیر محترم امور خارجه کشورمان، ملاک و معیار قانونگذاری در ایران اسلامی باید تامین خواسته‌های آمریکا باشد! با این توضیح که هرگاه آمریکا با موضوع یا پدیده‌ای در ایران اسلامی مخالفت کرد و علیه آن بهانه‌ای ساز کرد، باید مجلس و دولت به صف شوند و قانونی وضع کنند که تامین‌کننده خواسته آمریکا باشد تا بهانه‌ای که تراشیده است را از دستش خارج کند! آیا استدلال جناب ظریف می‌تواند معنا و مفهوم دیگری داشته باشد؟! باید از ایشان پرسید، مگر طی چهل سال گذشته، بهانه‌تراشی‌های آمریکا علیه ایران اسلامی نقطه پایانی داشته است؟! اصلی‌ترین بهانه آمریکا، اسلامی بودن نظام و استقلال آن است. آیا برای گرفتن این بهانه باید به نوکری آمریکا تن بدهیم؟! اگر نتیجه استدلال آقای ظریف، این نیست پس چیست؟!

۴- مدعیان اصلاحات و رسانه‌های تحت مدیریت آنها بلافاصله بعد از اقدام هوشمندانه و شایسته تقدیر شورای نگهبان در رد این لایحه ذلت‌بار، صدا به اعتراض بلند کردند که‌ اشاره به برخی از اعتراضات آنان ضمن آنکه خنده‌دار است، نشان‌دهنده سطح معلومات و بینش آنها در این زمینه نیز هست. بخوانید؛

می‌گویند، آیا شورای نگهبان مخالف مبارزه با تروریسم است؟! که باید گفت مخالف اسارت زن و بچه ملت و از جمله نوامیس شما در دست تروریست‌های وحشی نظیر داعش و منافقین و الاهوازیه و... است. مگر این تروریست‌ها تحت حمایت آشکار کشورهای حاضر در مرکزیت و مدیریت FATF نیستند؟! آیا تنها تابلوی مقابله با تامین مالی تروریسم بدون توجه به محتوای آن می‌تواند اطمینان‌آور باشد؟! مگر استعمار به معنی عمران و آبادانی نیست؟ آیا مخالفت با استعمارگران مخالفت با آبادانی است؟!

ادعا می‌کنند که اقدام شورای نگهبان هدیه به آمریکاست و توضیح نمی‌دهند که اگر این لایحه به زیان آمریکاست چرا برای تصویب آن سر و دست می‌شکنند و یقه چاک می‌دهند؟! آیا خلع سلاح ایران، حذف بودجه سپاه و نیروی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و رها کردن مردم در چنگال خونریز تروریست‌ها و... آرزوی آمریکا نیست؟! چرا خودتان را به آن راه می‌زنید؟! و یا نمی‌دانید و ادای دانستن در می‌آورید؟!

می‌گویند، چرا شورای نگهبان نظر خود درباره رد لایحه CFT را دقیقا در روز ۱۳ آبان اعلام کرد؟ و توضیح نمی‌دهند که چرا اعلام مخالفت شورای نگهبان با یک لایحه ذلت‌‌بار را که خواسته بارها اعلام شده آمریکاست، در روز مبارزه با استکبار نمی‌پسندند و چرا برخی از آنان به نمایندگی از آمریکا عزا گرفته‌اند؟!

۵- باید از موافقان لایحه یاد شده (CFT) پرسید اگر این لایحه را قابل‌دفاع می‌دانید چرا حاضر نیستید با یکی از منتقدان جدی آن به مناظره بنشینید و از آن با ارائه سند و استدلال دفاع کنید؟!

متن این لایحه و پی‌آمدهای آن به ‌اندازه‌ای فاجعه‌بار است که بسیاری از نمایندگان موافق حاضر نیستند مردم از رای موافقشان به این لایحه با خبر شوند!

۶- و بالاخره باید از هوشمندی شورای نگهبان که بعد از استماع نظر موافقان و مخالفان و تطبیق این لایحه با قانون اساسی و مبانی اسلام به ذلت‌بار بودن آن پی‌برده و با طرح ۲۰ ایراد اساسی و رد این لایحه فاجعه‌ای را که تصویب آن درپی داشت برطرف کرده است صمیمانه قدردانی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر شریعتمداری و افشاگریهای به موقعه اش از دسته گلهای اصلاح طلبا
Iran, Islamic Republic of
مناظره جای خود من بی سواد امی حاضرم با جناب شریعتمداری منظره کنم ولی خوب میدانم که انجام آن برایم در حد رویا است.ولی چندتا سوال از شریعتمداری دارم که اگه پاسخ قانع کننده ای برایش داشته باشد.سوال اول جناب شریعتمداری شما با حقوق فقط زیر 1/5میلیون تومن چند ماه میتواند زنده بمانید.سوال دوم چرا با شروع ریاست جمهوری احمدی نژادکه اصوگرایان از ذیل تا عرش قدرت را در دست داشتن نتوانستند اقتصاد ملت رو که هیچ اقتصاد کشور رو سامان دهند؟و نا بسامانی اقتصادی از چه زمانی شروع شد؟ آیا آن زمان هم مقصر اصلی نابسامانی برجام و سی اف تی بود؟آیا فقط با شعار دادن مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد یا برای حل مشکلات اقتصادی باید شرایط پارامترهای اقتصادی فراهم باشد؟...
Russian Federation
...
گره زدن چرخ اقتصاد به چرخ سانتریفیوژ و غیره اشتباه بود.
Iran, Islamic Republic of
نابسامانی های اقتصادی از دولت هاشمی رفسنجانی شروع شد و مربوط به امروز و دیروز نیست .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لطفامناظره خرازی و شریعتمداری روبصورت نوشتاری بزارید ممنون
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
...
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی شما بی حد است خدمت های احمدی نژاد را نمی شود نوشت یکی آن همین یارانه خدمت به ملت شب واریز نوبخت عزادار میشه خدایی اقتصاد دولت نهم ودهم اینجور کمر شکن بود دولت یازدهم ودوازدهم بجای ابرو چشم مردم را کور کرد ولی خدا هست خائننین به این ملت با وقار سیلی محکمی از خداوند خواهند خورد ان شا ء الله هر چه زودتر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مردم در همان زمان نیز حاضر بودند یارانه نگیرند و قیمتها به گذشته بر گردد.تمامی بد بختی مردم هم از همان روزی شروع شد که مصوب شد یارانه بدهند
ناشناس
...
Iran, Islamic Republic of
عزیزم برای جواب این سیوالات که نیاز به شخصیتی مثل جناب شریعتمداری نداری... هر بچه با هوش متوسط میتونه جواب بده...تورم زمان مرحوم هاشمی و تکنو کراتها یادته؟؟؟ قیمتهای دوره خاتمی یادته؟؟؟ تنها دوره ای که مردم تونستن یه نفسی بکشن دوره احمدی نزاد بود... کافبه پرداختی حقوق کارمندان در سال 84 تا 92 را نگاه کنی... کافبه فق قیمت سیکارت یک میلیون و دویستی سال 84 تا پنج هزار تومانی سال 92 را نگاه کنی... کافیه انبوه افرادی که با توان کم خانه دار شدن را در دوره احمدی نزاد نگاه کنی... کافیه به امارهای واقعی اشتغال در اون دوره نگاه کنی ... البته به شرط اینکه نگاه کنی و مطابق معمول بدون امار فقط داد نزنی احمدی بد بود
شاپور
Iran, Islamic Republic of
بهترین پیشنهاد همین است مناظره اصلاح طلبان اگه راست میگن بیان با مخالفین مثل دکتر یاسر جبراییلی مناظره کنند مردم هم قضاوت خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
دلار بین 850 تا 1000 تومن بود یارانه داد اکثر مردم می توانستند مسافرت وحتی حج عمره بروند مسکن مهر را هم که داشتند می ساختند دخلمون با خرج مون تقریبا یکی بود.مردم می توانستند برای بچه هاشون جهاز بخرندوعروسی بگیرند.....هسته ایی وهمه فن آوری ها وپیشرفت علمی هم که با تمام قدرت داشت پیش می رفت صادرات بدنبودنفت 120 دلار تا اینکه استکبار جهانی...گفتند ترمزش را بکشید!...
Iran, Islamic Republic of
بله و احسنت به توانمندی آقای شریعتمداری ولی برای چی اینا نمی آیند مناظره کنند؟! مذاکره که خوب بلدند!
Iran, Islamic Republic of
...
هادی
Iran, Islamic Republic of
افشاگری بر اساس اسناد غیر معتبر که هنر نیست! تهمته
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
این حاج حسینتون سر پیازه یا ته پیاز؟!!!
درود بر هر چه مرد مومن
Iran, Islamic Republic of
این حاج حسین کارش اینست دزدها را رسوا می کند هیچکس جرات نمیکند با او مناظره کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا احمدی نژاد و یاران رو رسوا نکرد😁
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشتباهاتش همین بود تودوسال آخر بازی اصلاح طلبان را خورد(منظور حسین آقاست )
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين حاج حسين ما خار چشم تو امثال تو وطن فروش هاست
United Kingdom
جنگ طلب ، تندرو ، کسی که با پول و خون ملت بازی می کنه .
مجید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حزب الله لبنان و نیروهای مقاومت ضد داعش و تروریسم هستن اما با تصویب اینگونه لوایح تضعیف می شوند و دامنه جنگ و خشونت در منطقه گسترده می شود.
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا شماها جنگ طلب و تندروید و با خون ملت بازی می کنید و با این کارها و پشتیبانی از این طرح ها بنیه دفاعی و مقاومتی کشور را تضعیف و موجب طمع دشمن به حمله به کشور می کنید.
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
مردم نون ندارند بخورند ...
United States
کره شمالی موشک اتمی داشت ، اخرش فهمید صلح و رابطه با دنیا فقط نجاتش میده .
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی همچنان قدرت اتمی و موشکی خود را حفظ کرده است و هیچ باجی به امریکا نداده است .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
نتیجه بر جام و صلح با کدخدا جز نابودی صنعت هسته ای چه بود.؟؟
چرا عزیزم دستاوردای زیادی داشت ازجمله:
تعطیلی کارخانجات و تأسیسات زیر بنایی مملکت،پایین اومدن ماهواره آماده پرتاب از روی سکو، تعطیلی صنعت نانو، تعطیلی بازار و تجارت ووو...
لطفاً یخورده مطالعات و پیگیری اخبارتونو بیشتر کنید و ادامه دار
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همين مردم كه نون ندارند بخورند حامي انقلاب و كشورند و شما كه هم نون داريد كه بخوريد و هم خون اين ملت را با گرانفروشي و وطن فروشي مي مكيد بيشتر نق مي زنيد و امريكا آمريكا مي كنيد ....
رضا
Iran, Islamic Republic of
افتخار من فقط شریعتمداری است در ایران فقط یک روزنامه ان هم کیهان
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر
این افساد طلبان غربزده مایوس شدند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین اقا به نفس شما زند ه ام خدا شما حفظ کنه انشاا...
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
زنده باد شورای نگهبان که جلوی این ضرر رو گرفت
دولت هم که...
Iran, Islamic Republic of
هنوز سوال است که چرا شورای نگهبان جلو تصویب FATF را نگرفت؟ اولی اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
خوبی؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل افساد طلبا اینه که خیال میکنن میتوانند ایران رو به دوره قبل از انقلاب برگردونن.شتر در خواب بیند پنبه دانه...
هاشمی : حریف شما شریعتمداری است
Iran, Islamic Republic of
حامیان fatfو cft اگر در ادعای خود مبنی بر مفید بودن آن صداقت دارند در یک برنامه مفصل تلویزیونی با شریعتمداری در این مورد مناظره کنند
چرا دوست ندارند در جلوی دوربین تلویزیون یکی از مخالفان سرسخت خود را خلع سلاح کنند
در حقیقت آنها حرف حسابی برای زدن ندارند و می دانند شریعتمداری مشت آنها را باز خواهد کرد !
United Arab Emirates
مناظره چه فایده ای داره ؟!
Iran, Islamic Republic of
فایده اش اینه که مردم گوش میدن و خودشون قضاوت می کنن
United States
پیشنهاد مذاکره خوب است آقای شریعت مداری از داخل ایران و آقای خاوری از کانادا میتونه مناظره جالبی بشه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر حاج حسین عزیز
بسیار محکم و مستدل
United States
....
Iran, Islamic Republic of
با تو!!!!!!!!!!؟
تو که بلد نیستی حرف بزنی
یکی را بفرست
Iran, Islamic Republic of
نظر هر کسی برای خودش اهمیت داره به شما چه که نمی تونه حرف بزنه یا نه
Iran, Islamic Republic of
چه قشنگ در قرآن آمده که کفار سلاحی جز تمخر ندارند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از شورای نگهبان ممنونیم
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری ، بهانه جدید امریکا برای برگرداندن تحریمهای امریکا چیست؟ ...
Russian Federation
موشک . بالستیک . حقوق بشر و بهانه هایی که نفوذیها و خائنین داخلی براش فراهم میکنن .
چیز سختی نیست.
Iran, Islamic Republic of
اگه خوبه بیایید بابت اینها مناظره کنیم
Iran, Islamic Republic of
ترامپ بدنبال تعمیم برجام به بحث موشکی و منطقه ای است و با همین خیال خام تحریمها را بر گرداند.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری شما خوشحالی از این که این لایحه توسط شورای نگهبان رد شده ، من ناراحتم از این که وقت وهزینه بسیار زیادی از مملکت باید خرج شود تا این لایحه در مجمع تشخیص مورد تایید قرار گیرد برجام راهی است که همه مسئولان نظام برای برون رفت از پرونده خسارت بار هسته ای اتخاذ کرده اند وتصویب این لوایح نیز جزء جدا ناشدنی آن می باشد.
Iran, Islamic Republic of
جلوی ضرر از هر جا بگیریم منفعت یارو یه پوست موز می بینه میگه ای وای الان می خورم زمین .
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض بود زیرا ما سانتریفیوژها را از روی زمین جمع کردیم اما تحریمها فقط روی کاغذ لغو شد.
Iran, Islamic Republic of
يك ضرب شست اروپا و امريكا لازم داشتن كه اگر فشارو بيشتر كنند از برجام هم خارج ميشويم و گرين كارت بگيرانو ميفرستيم پيشتون تا باهم حال كنيد
United Arab Emirates
اقا یه سوال ؟ پس ما به چی و کی میریم رای میدیم ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما به مجلسي و دولتي راي ميديد كه بجاي اينكه اقدامي كنه فقط نقش منتقد و معترض اونهم از خودشو بازي ميكنه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا بحال تمام ضربه هایی که تروریست ها وارد کرده اند به ما و مسلمان بوده کی تروریستها به امریکا یا انگلیس یا المان یا چین و کره ضربه زده اند پس اینکه اینان سر و دست پا می زنند که این لایحه تصویب شود بازم بستن دست ماست ودودش به چشم مسلمانان .
عمار
Iran, Islamic Republic of
مناظره بین افراد خبره از هردو گروه مخالف وموافق بسیار خوب وروشنگر است .حداقل اینکه عامه مردم متوجه خوب وبد آن میشوند .ودر تصمیم گیریهای آتی خود با علم بیشتر پای صندوقهای رای میروند....
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد مگر اینکه در روز اول اجرای توافق تمامی تحریم‌ها فوراً لغو شود. (روحانی، فروردین 94)
تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل‌ونقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق. (روحانی، تیرماه ۹۴)
امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های موشکی، تسلیحاتی و اشاعه‌ای به صورتی که در قطعنامه بوده لغو می‌شود. (روحانی، تیرماه ۹۴)
امروز تحریم‌ها، حتی تحریم‌هایی که مربوط به موضوع هسته‌ای نبوده برداشته شده و این مسئله نیز اعلام شده است. (روحانی، ۱۶ اسفند ۹۴)
تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند (روحانی، خرداد ۹۴)
تمامی تحریم‌ها لغو می‌شوند و نه تعلیق (عراقچی، فروردین ۹۴)
تحریم‌های بانکی، مالی، پولی، نفتی، پتروشیمی، بیمه، حمل‌ونقل و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و شرایط برای فعالیت اقتصادی مردم ما آماده‌تر شد. (روحانی، فروردین ۹۵)


سؤال اینه که اگه تحریم‌ها برداشته شده، پس CFT دیگه برای چی؟!
Iran, Islamic Republic of
تمامی صحبتهای روحانی که مورد استناد قرار گرفته مال سالهای 94 و95 می باشد و مردم علیرغم شنیدن این سخنان بار دیگر در سال 96 با رای 24 میلیونی برنامه های اورا تایید کردند.
حسین
...