کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سارکوزی:

اروپا به جای دنباله‌روی از آمریکا به سمت روسیه برود

13 آبان 1397 ساعت 11:50

رئیس‌جمهور اسبق فرانسه با انتقاد از تحریم‌ها علیه روسیه و پیروی کشورهای اروپایی از آمریکا، از اروپا خواست به منظور حفظ منافع خود به سمت مسکو برود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهور اسبق فرانسه گفت که اروپا باید به روسیه روی آورد و از تحریم‌ها که کارکردغیرسازنده‌ای دارند هم خودداری کند.

وی در این مورد به یکی از نشریات این کشور گفت: «بیگانه شدن با روسیه هیچ نتیجه‌ای ندارد و به منافع اروپا آسیب می‌رساند. اروپا و روسیه باید در فضای اعتماد، با هم همکاری داشته باشند.»  سارکوزی همچنین تحریم‌ها را غیرسازنده توصیف کرد.

رئیس‌جمهور اسبق فرانسه که در زمان تصدی قدرت با روسیه ارتباط خوبی داشت، در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد که بدترین چیزی که ممکن است رخ دهد این است که کنگره تصمیم دارد با جلوگیری از دسترسی بانک‌های روسی، 140 میلیون نفر از اتباع این کشور را تحت فشار قرار دهد.

سارکوزی با اعلام اینکه اروپا عملکرد نادرستی در برابر روسیه داشته است و با اعلام اینکه اروپا به جای پیروی از آمریکا باید به روسیه نزدیک شود،گفت: «آیا آنها اصلا درباره پیامدهای این اقدام فکر می‌کنند؟ هر کاری انجام شده است تا روسیه را به سمت چین سوق بدهد. ما باید به سمت روسیه بریم. این اقدام از این جهت مهم است که سازمانی جدید اروپایی را تصور کنیم که سه شریک یعنی ترکیه، اروپا و روسیه را گرد هم آورد.»

اتحادیه اروپا سال 2014 و در پی بحران در شرق اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه مسکو اعمال کرد. روسیه همواره اعلام کرده است که این تحریم‌ها تاثیر چندانی بر اقتصاد این کشور نداشته‌اند.


کد مطلب: 650177

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/650177/اروپا-جای-دنباله-روی-آمریکا-سمت-روسیه-برود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com